• Lemis

Vi som väntar smått i September 2012

millabilla skrev 2012-03-20 12:40:10 följande:
    Någon mer än jag som har extrem klåda på kroppen?? Jag kliar ihjäl mig! Vet inte om det är någon okänd överkänslighet som gjort sig tillkänna (tänker på min bodylotion som innehåller lite brun-utan-sol som jag använder ibland, dock inte sedan det började klia) eller om det bara är vintertorrhet. Funderar även på gravid-hepatos som min mamma hade men vet inte om man kan få det såhär tidigt? Då ska det även klia i handflator/under fötter och det gör det inte. Hjälp?

vilka vecka är du i??
    Jag fick klåda i min förra graviditet men var då i vecka39, jag fick under fötterna och händerna och överallt, fick kolla min levervärde, men allt va ok så ingen havandskapsförgiftning som man trodde, jag fick fint stå ut med klådan som försvann lika snabbt vår guldklimp kom ut.  Har du pratat med bm om detta? 
    höger äggledare bortopererad efter X 30/10-10, gravid BF september
  • Lemis

jag är så blödig! jag kan lipa när jag se ambulansen köra om mig på motorvägen, idag när jag hämtade min son på förskolan så satt han och grät i en gunga och ingen vuxen i närheten som verkade höra honom, jag blev skit arg på personalen som menade på att han måste ropa på hjälp eee ja det gjorde han sa jag och sa sen hejdå.
    GRRRR överreagerar man??? jag jobbar själv på en förskola, men lämnar inte ett barn själv i en gunga.  

• Lemis
    litenplutt skrev 2012-03-20 19:36:56 följande:
    Men varför försvinner de man skriver?? Postar bara delar av de jag skriver...

skriver du på mobilen?

för mig blir det aldrig rätt från mobilen 
  • Lemis
    idamarja skrev 2012-03-21 14:14:41 följande:
    14+3 idag för mig också. Måste antecka så jag kommer ihåg vilken vecka jag är i, nu med andra barnet har jag inte lika lätt för att komma ihåg, finns ju så mkt annat att tänka på också. :) 11 april ska jag på UL, eftersom vårat första barn föddes med lkg-spalt och hjärtfel så ska vi få extra UL-kontroller denna gången. Så man vet, både vi och sjukvården att vara förberedda när barnet kommer om det behöver extra hjälp och vård.  

Vad är lkg- spalt? är det som gomspalt?
  • Lemis
    FijaLija skrev 2012-03-21 22:11:19 följande:
    någon här inne som är snittad?

Jag är också akut snittad. Vill inte vara med om det igen. Jag blev nedsövd eftersom bedövning inte tog.
  • Lemis
    Vili skrev 2012-03-22 08:23:10 följande:
    Vi har äntligen bokat semester, vi gifter oss i Maj men då kände jag det var lite väl sent att åka på bröllopsresa så vi bokade en bröllopsresa innan bröllopet istället . Så den 16/4 bär det av till Hurghada Egypten, då i vecka 20 så jag hoppas det inte sker något oväntat. Vad ska man egentligen tänka på när man ska resa gravid, mer än stödstrumpor, inte sola för mycket och ha en bra försäkring?
    Isak 090122 Lillräkan BF 120906

Grattis vad roligt! Egypten är superfint. Men som andra skrivit tänk på handsprit. Vi blev dåliga på vägen hem, men vi åt av allt då. Vi var även på utflykter som pyramiderna, snorkling osv.
  • Lemis
    TheFamily skrev 2012-03-22 15:25:17 följande:
    FijaLija: nej jag känner ingenting. Läkarna och bm kommer hålla koll under förlossningen. Ev får man en intrauterin kateter som mäter trycket i livmodern under värkarna. I ovanliga fall kan ju livmodern brista, OBS inte vanligt. Katetern är inte obehagligt, de för upp den i livmodern när du öppnar dig tillräckligt mycket.... Antar att man tänker på HELT andra saker än vanliga kvinnor om man jobbat på förlossningen så länge....

Kan inte låta bli att fråga? Diskuterar ni hur det kan gå med en vaginal förlossning efter att man en gång blivit snittad?
  • Lemis

Jag har gått upp 7 kg men gick ner 5 kg i början. Jag är livrädd för att gå upp 22 kg igen. Mitt bmi var jätte bra nu och jag tänker mig verkligen för vad jag äter. Men när bf kommer det är ju då man gå upp en massa. För mig var det så. Jag känner också bebis nu. Lite hårda sparka till vänster.coolt jag är i vecka 16 + och kände aldrig så här tidigt med sonen.

• Lemis

Oj vad ni skriver. Jaaa hinner inte med. Är så trött men kan ändå inte somna om kvällarna drygt. Intressant diskussion om man ska titta efter kön eller inte. Vi ville först, men har valt att inte vija veta. Men jag tror en flicka eftersom denhär graviditeten är så olika med min son. Just nu har jag dille på ostbågar. Och om man fick så skulle jag ätit en hel brieost.

• Lemis
    Lizzu skrev 2012-03-30 13:13:37 följande:
    Idamarja: Jag väntar mitt tredje barn nu (v18) Mitt andra barn hade också lkg-spalt, så vi funderar också mycket över om detta barn får vara friskt... Ska på ultra 20.4...

Jag föddes med gomspalt, dock invändigt så det är inget som syns men hörs. Med min son kollade extra med hjälp av 4 d på ul. Men då kan man endast se utvändigt. Nu är jag i vecka 17 och ska få göra ett speciellt ul för gomspalt.
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012