• Lemis

Vi som väntar smått i September 2012

idag fick min son känna den lill* sparka. underbart!

höger äggledare bortopererad efter X 30/10-10, gravid BF september
  • Lemis

Jag hatar skrivit ut två papper från försäkringskassan. Ett där jag söker om gravidpeng och där kommer jag bifoga ett papper om hur en arbetsdag ser ut för mig. Den andra är ett papper om omplacering där chefen skriver att hon inte kan omplacera mig. Kommer även bifoga moderskapsintyg som jag får av bm på fredag. Trevlig dag på er alla.

• Lemis

Idag har jag varit hos bm. Fick lyssna på hjärtljud som låg på 144. Sf mått 25. Fick dåligt på järn provet och får nu äta tabletter. Jag har världens bästa bm. Är det någon mer än jag som får ibland en öm punkt på magen. ? Bm trodde det kunde vara som ett blåmärke. Men att jag nästa gång ska kontakta förlossningen.

• Lemis
    NeLe skrev 2012-05-25 12:49:15 följande:
    som är ihållande menar du eller en punkt som kommer en stund och sedan försvinner (kan ev. upprepas ett par gånger under dagen)?

Precis. Det kan komma och gå.
  • Lemis

NeLe som en öm punkt.

• Lemis

Vi är många med ömma punkter. Jaaa har aldrig haft det innan. Kommer och går och känns som ett blåmärke. Spänner jag magen typ reser mig uppkänner jag av det. Men det kommer och gå. Jag har fått för mig att jag vänta en pojk till. Är jätte stor redan nu och jag låg lite över kurvan och fortsätter det så trodde bm att det blir en 4 kg klump. Min son vägde 4,7 kg så jag vill inte ha ett stort barn till. Skulle kontakta Ofelia tyckte bm. Jag är ju så rädd för att det blir snitt igen. Någon som har erfarenhet av Ofelia?

• Lemis
    FijaLija skrev 2012-05-28 22:19:00 följande:
    förlåt! gnäll-inlägg! Idag har jag gråtit... floder. Så här ont som jag haft idag har jag aldrig haft. Magen har varit tung, det har gjort ont vid ärret. Hugg i hugget... Har inte kunnat resa mig upp utan smärtsvettningar och benvikningar. Jobbig dag idag helt enkelt... :( nu ska jag lägga mig och hoppas på en bättre dag i morgon. Kramar till er alla!  

Jag har också börjat få ont i ärret. Det liksom dra i det när jag ligger på sidan, så nu har jag en kudde under magen.
  • Lemis
    Lis skrev 2012-05-30 19:32:31 följande:
    stället frågan här också om ngn vet:

är det ngn som vet vad som händer EFTER om man blivit sövd vid snittet som jag risker att bli
    får man träffa barnet på uppvaket?
    tidigare fick man inte ha bebis på uppvak och fick då vänta timmar på att få träffa liten. men det kanske är ändrat.

jag fick ett akutsnitt med sonen och fick träffa han nästan direkt när jag vaknat. jag hade så otroligt mycket adrenalin och var super hungrig, de bara skrattade åt mig och jag fick snällt vänta en timme innan jag fick äta, men sonen fick jag ha hos mig.

varför ska du sövas?   
  • Lemis

Jag kommer inte tvätta kläder och ta fram spjälsängen förrän i början av augusti. Skötbord har vi inte köpt något än, men bilbarnstol köpte vi beg i veckan. En brio med isof. Däremot ska vi tapetsera till vår sons nya rum som han får sen. Bebis får hans gamla eftersom det ligger i vår sovdel. I måndags skickade jag in papper och intyg till försäkringskassan. Hoppas jag får gravidpeng. Någon som redan nu fått beviljat?

• Lemis
    JePaLuLi skrev 2012-06-01 15:12:32 följande:
    Tack så mycket! Jag fick samtliga 60 dagar och det tog väl ca en månad innan jag fick besked. Jobbar som förskollärare på en småbarnsavdelning.

Grattis , jag jobbar inom samma yrke så jag hoppas jag också får beviljat. skickade i måndags så det är bara att vänta. Jag ska först ha 5 veckors semester och en vecka förä'ldraledig. Förra gången skulle jag spara semester dagar tänkte jag, men bara för att jag förlängde min mammaledighet så tog de  semesterdagar för mig, helt sjukt, så nu ska jag använda upp dem som jag får ta. :)
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012