• Lemis

Vi som väntar smått i September 2012

det här med försäkringar är som en djungel.
     När jag fick mitt utomkveds fick jag ingen ersättning av folksam, hade jag haft trygghansa hade jag fått kanske 50 000 kr , det går under förlorat organ när man får op bort äggledare. och nu vill jag vara fullt trygg med en föräskring som täcker allt för mig och vårt barn. förra förlossning fick jag lite för att det blev akut snitt. man vet ju aldrig hur en förlossning blir.   

höger äggledare bortopererad efter X 30/10-10, gravid BF 10 september
  • Lemis

Jag är kissar också oftare nu och jag är i vecka 18. Jag får ibland resa mig upp efter att jag kissat lite och sen sätta mig och då kommer det mer kiss. Jag dricker ju också en massa vatten. Kan bli jätte törstig.

höger äggledare bortopererad efter X 30/10-10, gravid BF september
  • Lemis
    Edds skrev 2012-04-08 07:09:02 följande:
    tack ! Ja jag ska direkt boka tid dit efter påskhelg och så då !! :) Usch jag är jätte jä*la orolig, bebis har varit stilla i 4 dagar nu, från att ha rört sig varje dag i nästan 2 veckor .. känns verkligen inge roligt .....

Så var det för mig med innan ul. Jag blev jätte. Orolig, men samma dag som ul så fick jag känna dubbelt så mycket.
  • Lemis

Lycka till alla ni som ska på ul imorgon.

• Lemis

Grattis till alla som fått se sin bebis på ul. Jag fick se min idag igen. Skulle kolla för ev gomspalt men allt så fint ut. Bebis är väldigt vild. Jag har ju livmodern i framvägg så jag känner sparka till och från. Men den ligger inte lågt så en vaginal förlossning är inga problem. Jag hoppas verkligen att jag får uppleva det. Vi tog inte reda på kön, Men tror det är en flicka.

• Lemis

Välkommen alla nya och lycka till ni som ska ul.

• Lemis
    eiramis skrev 2012-04-11 19:05:02 följande:
    Hur går det med era cravings btw? Har ni några? Här är det jordgubbar som gäller, gärna med pressad lime och socker på som fått dra en stund, det lockar fram smaken i tråkiga vinterjordgubbar. Vindruvor står också högt upp på listan och en och annan majskolv med smör och salt slinker ner framåt kvällskvisten. Idag sålde de jordgubbar för 15kr/litern på gågatan så nu frossar jag kan jag lova.

Majskolvar. Med smör och salt åt jag nästan varje dag när jag väntade sonen. Nu är jag inne på oliver, och rån med smör. Och ostbågar.
  • Lemis

Jag ska ha sex veckor semester och ska jobba 2 veckor efter sen går jag hem och vänta bebis. Ni som har barn innan. Ska ni lämna 15 timmar på förskolan eller ta ni hem.

• Lemis

EDDS: min syn blev sämre i förra graviditeten och jag frågade barnmorskan som hade upplevt att många kännt så.
    Det har något med ökad vattenmängd i kroppen osv.  

• Lemis

ser er diskussion om vaginal och snitt förlossning.

Alla har vi olika erfarneheter och det är det som är så bra för att vilket man än väljer kan det gå tokigt eller bara bli bättre.

Jag hoppas på vaginal förlossning eftersom med sonen blev det akut snitt och han vägde 4,7 kg. jag är jätte rädd att få stort barn igen och att gå över tiden. Mitt snitt ledde troligtvis till att jag fick utomkvedshavandeskap vid min förra graviditet och det slutade med ett akut snitt där också eftersom jag var i vecka 10 och blödde mängder.
    Alltså har jag fått snitt några gånger och är nu rädd för att få ett igen , men om jag gör vaginalt är jag rädd att jag ska spricka i snittet osv.  

dock har dem bara snittat i min livmoder en gång så det såret/ärret är ju extra stark förhoppningsvis nu.

Usch jag är rädd för allt, men vill så gärna uppleva en vaginal förlossning och få upp bebis på magen. 

men inget är rätt eller fel, bara man får sitt barn och alla mår bra!

det är väl några här som fått snitt och sen vid nästa förlossning gjort vaginal? hur gick det?  

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012