• Lemis

Vi som väntar smått i September 2012

Jag var på inskrivning igår. Hon räknade ut nytt bf datum eftersom jag haft lite oregelbunden mens så la hon till några dagar så den 11 september. Jisses vilket datum. Men jag tror jag går på fl räknare och bf där är 6 september. Vi får väl se på ul sen. Nästa vecka ska jag lämna blodprov och sen få tid för nupp. Ska även på ul den 1 mars men det är för att kolla min cysta. Men då ser man bebis också. Jag får hemska tankar ibland att jag har ett dött foster i mig och att kroppen inte stöter ut det osv. Varför tänker man så mycket. Blir galen. Jag sover också oroligt. Jobbigt. Kram till er alla på alla

höger äggledare bortopererad efter X 30/10-10, gravid BF september
  • Lemis
    Choccolat skrev 2012-02-15 15:49:04 följande:
    Hej tjejer! Jag har läst varenda inlägg sen trådstarten men knappt vågat skriva någonting på alla dessa veckor då jag har vansinnesoro. Någon kanske minns mig som Mikaela80 och digitaltestet stod 3+ redan när jag var på bim+2 eller nåt. Jag paratade med några av er här inne som då misstänkte tvillingar. =) Idag har jag varit på mitt andra ul och blev framflyttad till v 10+6 (från v9+6). SKÖNT! Det är bara 1 parvel där och läkarn kunde se könet till och med. Min kille vägrade dock att få svaret (vilket är en kille är jag ganska säker på). Knoddis sparkade och vinkade till oss och nu har jag lovat mig själv att våga tro på det här. Vara glad! Eller överlycklig snarare!!! Så nu tar jag mod till mig och skriver här inne och slutar "smyga"! =)

Grattis vad trevligt. När har du bf?
  • Lemis

Angelsound? Påverka det bebis något? Någon dom ska reda på kön vid ul? Jag är grymt sugen denna gången.

• Lemis

Mina föräldrar vet om och även svärföräldrarna. Några vänner med och kollegor men det är enbart för att jag mått dåligt och att humöret gå upp och ner. Men när vi släpper nyheten typ på facebook då alla får reda på det så väntar vi till efter ul. Och det är den 5 april. Ska även gör vul den 1 mars för att kolla min cysta igen och då ser vi ju bebis och kanske vi berättar för vår son då. Är ju så rädd att andra ska se och sen berätta för honom att han ska bli storebror. Min mage syns med går in i vecka 11 idag och byxorna sprack på jobbet. :$

• Lemis
    kapten bombus skrev 2012-02-16 16:46:47 följande:
    Nu har jag vart på inskrivningen!
    Vi lyckades till och med få ett snabbt ul då jag är så orolig att det inte skulle vara en levande krabat.
    På skärmen såg man en liten bebis som kanade runt och sprattlade med både armar och ben. Så underbart!
    Är förmodligen i v 11-12 enligt måtten!
    Underbar dag idag!

vad underbart! Då kan du släppa oron!
  • Lemis

nästa vecka ska jag lämna lite blodprov eftersom jag fått mycket genom min förra op då jag fick utomkvedshavandeskap, skulle även testa mig för hiv och syfilis, har ni varit med om det innan?
    jag blev aldrig tillfrågad om det när jag väntade sonen 2008.  

• Lemis

jag kanske har glömt att jag gjorde det med sonen. :) Ska ni göra nupp/kub test? Vi gör det.

jag mår fortfarande illa och idag kräktes jag igen, men det var dock 2 dagar sen jag gjorde det sist. Så jag får fortsätta med min lergigan. BM sa också till mig att jag skulle ta tablett direkt på morgonen och sen ligga stilla typ i en halv timme för det är vad det tar för den att värka. jag har spyt ibland efter jag tagit den och det är för att jag rört på mig. Visste inte att det var så, men sagt och gjort och det är lite bättre på morgonen. Dock lite svårt när jag börja jobba kvart i sex, då har jag liksom fått hulka och spy färdigt och sen in med tabletten och jobba. BLÄ!

någon som vet en bra sida man kan beställa t.shirt med "Jag ska bli storebror"   

• Lemis

Tacl

• Lemis
    StarStruck skrev 2012-02-17 12:06:20 följande:
    Ska på läkarbesök den 7/3 och planera förlossningen, brukar man göra det i v 14?

Är det ditt första barn? Jag har inget minne av att man gjorde det och min bm sa inget på inskrivningen. Jag kommer ju inte träffa henne förrän jag är i vecka 24 igen. Innan dess är det läkarbesök och stora ul. Jag hoppas på vaginal förlossning denna gången.
  • Lemis

Min bebis blev till den 16 december. Hade äl då.

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012