• Lemis

Vi som väntar smått i September 2012

Jag fick tabletter utskrivet från bm. Och gud så skönt. Igår fick jag behålla lunchen och kvällsmaten. Så gott med mat igen. Och inget illamående bara lite dovt så tabletterna gjorde susen.

höger äggledare bortopererad efter X 30/10-10, gravid BF september
  • Lemis

Ser att ni skriver namn. Vad roligt. Jag och min man är inte överens. Flicka vill jag ska heta Amalia och pojke Elton. Jag vill ha lite ovanliga namn.

• Lemis

Jag tog bort min navelpircing tidigt. Det är liteotäckt när magen blir större. Ångra att jag tog hål visar ju aldrig magen på samma sätt som man gjorde förr. Nu har man ett fult ärr efter den.

• Lemis

Jag äter bara folsyra och en massa frukt och grönsaker. Mina tabletter för Illamåendet är toppen men det känns som om man börjar vänja sig vid dem. Höll på att spy idag trots att jag ätit tablett. Det gör mig stressad när jag är bland folk, jag får ju ingen förvarning det bara kommer typ. Blä. Idag han jag hem från jobbet och sen hängde jag över toaletten igen. Jag får helt enkelt ta tabletterna på vissa klockslag. Jag har fortfarande inte sagt något på jobbet. Men bör väl göra det. Jag drack rätt mycket kaffe förr nu kan jag inte dricka alls, så jag låssas dricker och häller ut så fort ingen ser.

• Lemis

Hej! Måste bara höra med er hur ni tänker ? Jag är i vecka 7+4 enligt fb. Alltså i vecka 8. Men säger ni att ni är i veka 8 eller i vecka 7 ? Förstår ni?

• Lemis

Tack. För svaren om dessa veckor. Blir galen när jag tänker för mycket. Idag hann jag precis hem för att spy. Tabletterna börjar värka mindre. Är så tråkigt när man förlorar så mycket vätska. Jag sover skit oroligt, och allt blir en ond cirkel för sen somnar jag på eftermiddagen och svårt att sova på kvällen osv. Jag smyger en massa på jobbet med. Alla tar ju förgivet att jag dricker kaffe och jag häller ut det i smyg. Hemskt.

• Lemis

Jag har jätte mycket molvärk och spyr så fort jag kommer hem. Idag jobbar jag hela dagen så jag är nervös för att spy på jobbet. Dessutom går det maginfluensa började förra veckan i fredags men jag gick hem onsdagen och resten Av veckan. Hoppas det inte är det man får nu. Hur vet man skillnaden liksom? Jag har ju kräkts till och från nu i ca 3 veckor, men det är blivit mer nu, kanske för att man håller sig så. Jag hatar att spy. Är det någon mer än jag som fått tabletter för illamåendet? Och vad heter era tabletter i så fall?

• Lemis

oj vad ni skriver.

Grattis och välkomna ni som plussat och hoppat in i tråden.

Jag har fått tabletterna Lergigan comp, får äta max 3 stycken om dagen. idag blev det tre. hållt mig till två innan.

jag har inte vågat läsa biverkningarna. ;)

imorgon får jag in i vecka 9, heja heja, nu får det gärna gå undan.

Hur många här ska göra kubtest?

När jag fick min son 2008 så nämde ingen det, men nu så är det ändrat, alla ska bli erbjudna oavsett ålder.
    jag tror jag ska göra det.

• Lemis

Jag går in i veckan nio nu. Jippie. (8+1) en dum fråga bara illamående sägs gå över efter vecka 12 , gäller det när man verkligen gått 12 fulla veckor. ? Just nu lever jag på tabletterna för att slippa spy allt jag får i mig. Men jag är så lycklig över att få vara gravid igen efter att haft ett utomkvedshavandeskap och mist en äggledare. Jag har ju en son sen innan och när jag väntade honom hade jag inga symtom mer än att jag älskade mat. Gjorde inte det förr. Sjukt att det kan vara så olika. Jag tror jag vill göra nupp eller kub test. Har fått höra att man får se den lille igen. Stämmer det, någon som gjort?

• Lemis
    eiramis skrev 2012-01-28 15:31:50 följande:
    Ni som redan har barn i familjen viken vecka har ni/planerar ni att berätta för dom?

Jag vill vänta så länge som möjligt. Helst till vi varit på det stora ul. Men får se om det går. Det blir ju så lång väntan för honom med. Han är tre år. Hur har ni tänkt?
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012