Inlägg från: Frokenpilla |Visa alla inlägg
  • Frokenpilla

Vi som väntar smått i September 2012

JePaLuLi skrev 2012-05-26 19:53:05 följande:
    Inte tillräckligt bra? Blodpudding är ju det bästa man kan ära för att höja sitt järnvärde. Var nyligen på föreläsning om kost för gravida.
    Annat som är bra är leverpastej och gröna saker, som spenat, broccoli och liknande. Nötkött är bättre än fläskkött och vad man än äter så ska man dricka apelsinjuice till. Det hjälper visst till att ta upp järnet. Mjölkprodukter har motsatt effekt.
    Ja, hon jämförde det med blodpudding och förkastade det. Hon förkastade allt annat också, även hemofer. (Vilket jag fick äta när jag väntade min dotter efter världens förstoppningsproblem) Trots att jag påtalade att sist jag åt Niferexen var jag så förstoppad så jag fick använda lavemang?! Hon tyckte då jag kunde ta lite proviva till? ja, helt puckad faktiskt, därför jag bytte. Nu äter jag Niferex ändå för denna gången har jag istället (som tur är!) blivit lös i magen av dom.
  • Frokenpilla
    Totts skrev 2012-05-30 15:30:52 följande:
    är det någon mer som har fått ökad sexlust?
    Tyvärr har inte maken det. Snarare tvärt om.. Han tycker det känns nästan lite obehagligt för han kan inte låta bli att tänka på han kanske gör illa smurfen!
    Super trist. Får en annan att känna sig lagom attraktiv och fin..
    Samma sak här. Min man vill inte ha sex..men jag. Man känner sig inte direkt attraktiv.
  • Frokenpilla

Jag skulle vilja slå ett slag för bröstpumpen. Däremot är det onödigt att köpa en. Det brukar finnas att hyra på BB!

• Frokenpilla
    Sooofie88 skrev 2012-06-18 15:45:28 följande:
    Någon som har tips att komma med ang. vätskefyllda ben och fötter?

Jag håller på att bli tokig snart. Både ben och fötter ser hemska ut och gör ont pga att det spänner så hemskt. Kan knappt få på mig skor och då menar jag foppatofflor.

Ingen vore gladare än jag om jag kunde få nått tips som gör det lite bättre iaf!:)
    Färsk ananas och vindruvor är vätskedrivande. Att dricka mycket vatten är också bra. Fast det låter knäppt. Högläge och stödstrumpor (vilket jag själv har problem med i värmen!) 
  • Frokenpilla

Hej!
    Har också gått upp mycket. Vägde 52 innan. Nu är jag uppe i 67, alltså, 15kg. Det mesta har satt sig på röven och låren. Helt sjuk! men har också en regält stor mage och alla tror jag ska ha när som.

Fick en kasse med mammakläder för några månader sen där allt var i stl 38/40. Det passade då precis, har nu växt ur det också! (har 34 i vanliga fall!!) pga att jag inte kan få något över arslet längre!

Vill tipsa alla om att på http://mamalicious.se/#forcecountry=SE  är det fin rea just nu. Beställde själv en klänning och top i Stl LARGE nu, hoppas jag kan passa i det fram till förlossningen. Annars blir det t-shirt.

Ha en trevlig midsommar!

• Frokenpilla
    FijaLija skrev 2012-06-22 09:20:12 följande:
    Hoppas alla får en fin midsommar! Själv ska jag spendera hela helgen på jobbet :/ det känns sådär. Men man får väll se det som att våra stackars gamlingar som inte har släkt eller inte orkar fira med sina anhöriga blir överlycklig över att man kommer. Kram till er alla!
    Jag med ska med vara på jobbet! :)
  • Frokenpilla

"skönt" att höra om era krämpor.
    Är hemma denna veckan pga ont i ryggen. Det går inte jobba i äldreomsorgen med lyft just nu. Är på den lättaste avdelningen men efter midsommar hade jag sjukt ont i ryggen. Kan ju inte lyfta nära kroppen utan alla små lyft (från stolar, toalettstolar, sängar osv) måste jag lyfta en halvmeter t från kroppen eftersom magen är ivägen! Ska ringa barnmorskan nu och be om ett läkarbesök för sjukskrivning. Det kommer INTE gå. Sist jag jobbade, midsommarafton sprang jag konstant i 7 timmar. Kunde inte sitta ner, vilket genererade konstanta sammandragningar också

Har också problem med att bebisen trycker på lungorna. Det i samband med astma fick mig att vara sängliggandes igår. Fick ingen luft och hyperventilerade nästan tillslut (det blir nästan psykiskt j mer panik man får!) så jag blev helt svimfärdig...kunde inte stå alls.

Jag har gått upp 16kg (vilket känns i rygg och leder!) och verkar fortsätta öka...kan öka nästan ett kg från en dag till en annan, och jag äter helt normalt! vad sjutton beror det på? Verkar inte samla vatten som sist (då var jag svullen i ansiktet osv) 

• Frokenpilla
    {#emotions_dlg.flower} Södra Sverige 
    Selmv –  Malmö 
    Bus Norpan - Torna Hällestad (Dalby) 
    Em – Helsingborg Vili-Hässleholm 
    LillyRose – Bromölla 
    moonlaiz – Olofström 
    LillaPluppen – Växjö 
    LeiaBus – Växjö 
    Skoogish – Eksjö 
    Angie99 – Jönköping
    AM79 - Laholm (BF 16/9)

{#emotions_dlg.flower} Västra Götaland 
    Iväntan
     - Borås 
    Kaksmulan – Göteborg 
    TheFamily – Skaraborg 
    NICU - Skaraborg 
    malla8503 - Skövde 
    NeLe – Västra Götaland 
    Superbia – Trollhättan I
    sa 84
     - Hjo 
    MiaMy - Borås 
    Svahnfrun – Varberg (Bua)
    Frokenpilla - Bredaryd (värnamo)

{#emotions_dlg.flower} Stockholm 
    Granen 
    – Stockholm 
    SophiaSundgren – Stockholm
    Den lilla M - Stockholm 
    Dag och natt - Stockholm 
    FijaLija - Eskilstuna (Södermanland)

{#emotions_dlg.flower} Östra Sverige 
    Celie 
    – Sörmland 
    JePaLuLi- Norrköping 
    Love78 - Norrköping 
    Thesa2- Vingåker 
    Nelliepop - Finspång

{#emotions_dlg.flower} Norra Sverige 
    Maglan - Kramfors
    Wolf - Ö-vik
  • Frokenpilla
    Lemis skrev 2012-07-04 20:14:52 följande:
    Roligt med renovering. Sonen har fått sitt nya rum tapetserat och fint nu. Vi bor i ett nybyggt hus sen 3 år tillbaka. Vi har däremot fixat allt som har med trädgård att göra. Jag gillar att fixa i lagom dos.
    Tycker det låter jättekonstigt att dy inte har fått beviljad HP. Det ska du självklart ha när du jobbar med barn. Det är ju jättetungt. Överklaga, absolut!
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012