Inlägg från: Frokenpilla |Visa alla inlägg
  • Frokenpilla

Vi som väntar smått i September 2012

Hrm..bara jag som varken har slemproppslossat eller några speciella förvärkar! :) 

• Frokenpilla

Uppe med tuppen pga foglossning! sovit som en kratta och halv fem gav jag upp! kanske lägger mig igen senare. Det bara knakar i fogarna såfort jag rör mig i sängen. Jätteobehagligt. Har fått starka värktabletter utskrivet men det känns inte bra att ta dom. Dessutom tycker jag inte dom hjälper, jag blir bara trött! 

Är inte alls nervös för förlossningen, för mig får den gärna ta sig ut genom röven bara den kommer ut snart! blä!

Haha!

Tycker synd om er med massa förvärkar. Det är jobbigt!! Hade det mycket i min förra graviditet...från vecka 28 tror jag. Och hon kom sen i vecka 38+1 . Bra på ett sätt men jag var inte alls inställd på det eftersom vi i våran släkt brukar gå över 1-2 veckor!

• Frokenpilla

Kaksmulan: Samma problem som dig...har ett tjockt duntäcke (dubbelvikt) som bäddmadrass för att det ska vara extra mjukt. + kudde hela vägen mellan benen, 2 stycken alltså, och en kudde jag håller om. Kan knappt vända mig och vaknar varje gång dock + att jag bara kan ligga 1 timme åt gången på varje sida för sen börjar det stråla ner i det benet jag ligger på. Toppen!

Angie: Förstår att du blev skitarg! jag får känslan av att min man tror jag "simulerar" ibland, trots 100 läkarintyg. Vissa dagar råkar jag vara lite bättre och kan tex damsuga! Han hjälper inte till mer hemma heller utan låter mig göra allt. Helt otroligt! dock har han inte uttalat dom orden som din man, men han vill nog!

• Frokenpilla
    JePaLuLi skrev 2012-08-02 11:22:36 följande:
    Oj, jag har då tur med karln verkar det som Han ger mig frukost på sängen, tar hand om både barn och hem... Åker iväg med barnen så att jag får vila, ser till att vi får maten serverad varje dag, städar, hänger tvätten osv. Igår kväll var jag sugen på nåt så då ställde han sig och bakade en smaskig sockerkaka
    Vart hittar man sådana?
  • Frokenpilla

Jag funderar på att fråga om eventuell igångsättning...vad tror ni om det? Finns det någon chans att få det pga svår foglossning?

• Frokenpilla

Har fått reda på att jag är beviljad Graviditetspenning från 16/7 till 31/8. Dock har jag ju redan en sjuksrkivning till den 5:e men nu slipper jag gå till läkaren igen. Skönt!

Har packat BB-väskan med allt förutom kläder till mig (vad sjutton tar man med sig?!) och snacks. Hoppas på att slippas skrivas in på BB överhuvudettaget. Vill hem direkt.

• Frokenpilla

Miamy: Det är ju olika. Man ska absolut stanna om man vill det och man får ju hjälp med amning osv. Jag vill främst hem för jag känner mig tryggast hemma. Jag kan gå upp och äta mitt i natten och sova i min egen säng. Kan inte sova i sjukhussängarna. Dessutom får man ligga och lyssna på andra mammor som gråter/pratar i telefon/ deras bebisar. Hemma får man vara och göra precis som man vill och eftersom det känns tryggast för mig tror jag även amningen fungerar bättre då. Jag blir för stressad på sjukhus. 

Har dessutom barn innan och vill att dom ska få vara delaktiga också. Men krävs det pga hälsa att vi stannars så gör jag ju det. Men är alla friska kommer jag sloss för att få komma hem (förra gången var allt okej men dom skyllde i två dagar på att barnet skulle läkarundersökas och att det inte fanns en tillgänglig läkare!) 
    Denna gången får jag väl komma tillbaka isf.

Mådde sjukt dåligt av att ligga på BB sist. Sov som en kratta och fick hjälpa min rumskamrat som inte pratade svenska och svimmade i duschen. Jag är själv undersköterska och hon fick ingen hjälp! sjukt.

Så...nej..hem! skulle gärna föda hemma också.
    Men förstår såklart att andra tycker jag är helt koko! :) 

• Frokenpilla
    MiaMy skrev 2012-08-03 14:41:16 följande:
    Ännu angående BB-väskan *tjatar*: Hur mycket blöjor går det åt till en baby under några dagar där?
    Jag tror du får blöjor där!
  • Frokenpilla

Angie: Åh, samma här..jag tycker det är skitfrustrerande. Med min dotter hade vi två namn klart när hon föddes som vi valde mellan...här är det väldigt luddigt. Har en känsla av att bebisen kommer bli namnlös här med.

• Frokenpilla
    Kaksmulan1 skrev 2012-08-04 16:06:03 följande:

vad är din fasa? att vattnet går? det är ju inte som på film, floder.. men bra om man kan ta sig till en toalett och ta på en binda.. de vill ju dessutom veta färg o lukt när man ringer in så binda är bra ( har binda o extra trosa i handväskan nu) i göteborg sätter de igång en efter 3 dygn efter vattenavgång.. själv kom värkarna 14 timmar efter vattnet gått så det va hur lungt som helst.
    Jag fick höra hela graviditet att "det är inte som på film" .

Tror du jag fick en chock när mitt vatten gick, precis som på film i vecka 38+1! det sa "klick" sen bokstavligt forsade det ur mig. Inte nog med det, för sen kom också värkarna som på film. Dvs jag hade aldrig hanterbara värkar utan jag fick direkt fruktansvärda ohanterliga värkar med 2 minuters mellanrum. 2 timmar senare var jag öppen 6cm...4 timmar senare var jag öppen 10! hej och hå... Hade tänkt mig:

1. Jag skulle gå över minst 2 veckor (som alla i min släkt gjort).
    2. Vattnet skulle sippra lite, om det ens skulle gå av sig självt alls.
    3. Jag skulle först få som mensvärk och kunna hantera verkarna hemma, på BB skulle jag hinna bada, vanka i korridorerna och äta chocklad mellan värkarna.
    4. Det skulle vara en pojk. Ut kom en tjej.

Hoppas på en mindre chockartad förlossning denna gång... 
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012