Em skrev 2012-07-19 16:25:29 följande:
Barmorskebesök idag i v 31. Allt va bra, total viktuppgång 10,5 kg o SF på 30. Bebisens hjärtljud låg på 148 o mitt blodtryck va 120/65. Då återstår bara det lilla problemet att jag inte jan röra mig utan att gråta!! Jag har sån sjuuuuk ischias!!! Inget hjälper o sömn är i princip otänkbart! Känns som om (ursäkta franskan) har en kniv uppkörd i svanskotan....men man måste ju röra sig ändå...likna efter busiga sonen, trösta, hjälpa och göra andra vanliga saker! Ska nog hyra tens.
Det där är precis som jag har, och jag har fått diagnosen foglossning. Har ont där bak i fogarna i svanken/rumpan, det bara knakar! och där fram, det känns precis som du beskriver, som en kniv emellan benen. Fick bekräftat idag av läkaren att det är foglossning också...Barnmorskor har dock en tendens att tro att det är ischias...
Hon sjukskrev mig iallafall 2 veckor till i väntan på besked om Graviditetspenning. Är rädd att jag inte får något av det eftersom jag är arbetslös med timanställning.. Men har jag ingen sjukskrivning måste jag jobba (som usk på äldreboende på mina timmar, får inte tacka nej!) vilket är en omöjlighet, jag får ju inte tacka nej! så min läkare (som är mycket hjälpsam) tycker också jag ska ha sjukskrivning/graviditetspenning men hon visste inte om hon skulle sjukskriva mig från min arbetslöshet?! eller timanställning. Hon sjukskrev mig iallafall från timanställningen, vilket känns logiskt.
Dock har hon sagt att man bara kan sjukskriva gravida fram till vecka 35+5 om det inte finns någon fara för barnet? har försökt googla men hittar ingen info. Aldrig hört om det innan, min syster blev nämligen sjukskriven för foglossning fram till förlossningen.
Har ju fortfarande inte fått besked om varken sjukskrivning eller graviditetspenning gått igenom så jag är lite nervös att jag kommer stå utan pengar... Bättre dom kan informera med en gång om det är godkänt eller inte för då får man väl stämpla istället!
Fick Citodon utskrivet men gillar _inte_ tanken på att äta tabletter!