Inlägg från: Frokenpilla |Visa alla inlägg
  • Frokenpilla

Vi som väntar smått i September 2012

Angie: Hoppas du uppdaterar oss snart! jag blir nyfiken!

Har kommit hem från BM, den har fixerat sig nu, och ligger så långt ner det bara går. Häftigt eftersom dottern aldrig gjorde det. Det förklarar min kissenödighet och "ilningarna", samt att magen sjunkit. SF måttet låg på 34 (i vecka 35) och hjärljuden på 155. Jag väger numera 72kg!! 

• Frokenpilla

Pratade med min Barnmorska idag om förlossningen. Det jag hade att säga är att jag ville undvika att bryta svanskotan denna gången, så jag ska stå på något sätt. Hur nu det ska gå,...? tror inte jag hade kunnat stå sist, otroligt skakig i benen! men, det ska tydligen vara bättre så.

Det finns väl inte heller så mycket smärlindring för mig att få vid eftervärkar...har astma och får inte ta difoklenak, treo, ipren eller andra liknande läkemedel och morfin tål jag inte, då kräks jag.

Blev lovad att slippas läggas in på BB (om inget händer) utan får stanna i förlossningsrummet och åka hem såfort som möjligt. 

• Frokenpilla

Angie: Iskall dryck, eller kaffe brukar fungera här!

Är det någon som vet hur stor risk det är att gå över tiden om man fått första barnet i vecka 38? brukar man följa trenden eller är det helt slumpartad? Orkar verkligen inte gå över tiden, kan knappt röra mig! Blä! 

• Frokenpilla
    Em skrev 2012-08-12 11:42:14 följande:

Fick också min prins i v 38...och undrade detsamma...har det inte så lätt nu. Hoppas lite att min markanta sjunkna mage nu i v 34 är ett gott tecken på art lillebror följer i storebrors fotspår!
      Samma här..!!
  • Frokenpilla
    Kaksmulan1 skrev 2012-08-12 12:50:31 följande:
    Frokenpilla och Em, min prins är ju född om 3 dagar nu (36+5).. gissa vad jag går och tänker och hoppas på....
  • Frokenpilla

Har införskaffat  en finfin 70-tals mus! ;) Så löste jag den rakningen. 
    Däremot börjar tånaglarna se ut som något på en reptil, överväger att gå till fotvården!

• Frokenpilla

Ida: Haha, imponeras sjukt av din vighet! :) jag får inte upp fötterna i sängen, mannen får hjälpa mig. Men det beror ju på foglossningen. 

Nicu: Tack för att du delar med dig av din kunskap på ett proffsigt sätt! det är skönt att ha någon som är extra kunnig. Personligen skulle jag nog drabbas av panik om mitt barn slutade andas och inte göra en enda sak vettig, hoppas verkligen jag slipper sådana scenarier, och nej. Jag är inte mycket för larm..inte heller andra övervaknings/skyddsprylar. Men alla är vi olika. Jag personligen blir otrygg med sådant.

Alicias: Härligt, det kanske ändå betyder att kroppen förbereder sig. Jag har INGEN mensvärk alls...! och jag vill inget hellre än att ha ont. Haha! Vilken vecka är du i?

Marla: Det är ju så olika hur man är som människa. Men om du är tryggare med ett andningslarm så tycker jag du ska fortsätta ha det. Det är ju alltid skönt att känna sig trygg.

Idag blir det ett besök till sjukgymnasten. Någon som varit där pga foglossning? fått tid först idag pga få resurser under sommaren...vad gör dom? har man någon nytta av det? Hoppas på att få hyra en TENS-apparat och kanske ett par kryckor (för längre sträckor!)

• Frokenpilla
    Lis skrev 2012-08-13 10:01:22 följande:
    oh tack för snabba svar

en annan fråga... när ni får sammandragningar ... blir hela er mage hård då? eller kan magen bli hård bara på ngt ställe eller är det bebbe som trycker ut där då?

blev bara funderad när jag tänker på hur den isåfall ligger.
    isåfall flyttar min jätte mkt på sig.
    trodde dom skulle vara mer stilla nu och kanske även börja fixera sig.
    jag tycker att min mage har sjunkit dessutom.
    inte för att jag oroar mig för att den ligger "fel". den låg i säte sist och för mig som ska snittas spelar det ju ingen roll men hade varit kul att veta vad som händer där inne...
    v 34 + 3 idag...
    Hrm..min mage blir liksom hård som i två knölar, jag tror själva livmodern stramar åt kring bebisen och när min livmoder gör det så ser man liksom rumpan och ryggen.. När jag väntade dottern blev min mage spetsig vid sammandragning, så jag tror det beror på hur barnet ligger? Någon mer kunnig får gärna rätta mig om jag har fel!
  • Frokenpilla
    Nussebarnet skrev 2012-08-13 14:02:08 följande:
    Japp det är jag! Tack så mycket! Hur gör man nu för att komma med i gruppen??

Under 80-talet låg alla bebisar på magen för det var den infon föräldrarna fick då. Snubblade över lite annan information för ett tag sen som kanske kan vara värt att tänka på istället...

”Statistiken visar ju klart och tydligt att fallen av PSD minskat sedan man började lägga spädbarnen på rygg? Ja, det är sant. Fallen har minskat sedan början av 90-talet. Men vet ni vad? Det har inget alls att göra med sovläget. Samtidigt som WHO utlyste ryggläge hände nämligen något annat mycket intressant: man tog bort kvicksilver som konserveringsmedel ur barnvaccinerna.
    På detta sätt drog myndigheterna bort uppmärksamheten från sambandet mellan vaccin och PSD, och lät folk tro att PSD beror på sovposition. En mycket välplanerad kupp, det var alls inget sammanträffande. WHO samarbetar med läkemedelsbolagen och får bidrag av dem – tro inte att det är en oberoende organisation som arbetar för människors hälsa.”
    Är själv konspirationsteoretiker så det tvivlar jag inte ett dugg på. Har bojkottat livsmedelsverket också för länge sedan. Alla vill bara tjäna pengar.
  • Frokenpilla
    Maglan skrev 2012-08-15 15:24:23 följande:
    Nu börjar jag bli less på att vara gravid och längtar nåt så enormt efter bebis!!

Vecka 37+0 idag och nu känner jag mig klar... Men inte en tillstymmelse till tecken på att det skulle vara nåt på g.. Ingen slempropp, inga förvärkar inte ens en liten sammandragning :/
    Samma här!!!
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012