Inlägg från: Frokenpilla |Visa alla inlägg
  • Frokenpilla

Vi som väntar smått i September 2012

Hej alla pigga och opigga!

Idag vilar mitt illamående.Har tom lyckats städa lite i sovrummet opch bädda rent!  Fick även i mig en smörgås. Men mått skit hela helgen och fått en luftrörskatarr på det så jag är glad för varje dag jag kan må lite bättre och ha matlust..orkar inte bekymra mig.

Min mage är också mest degig...ser ut som jag gått upp några lathetskilon.

Måste ta mig till arbetsförmedligen idag och skriva in mig igen eftersom man automatiskt blir utskriven då man är hemma med VAB och har ett möte, som jag var förra veckan *ggr*  
    Det skulle kännas dumt att ta på sig hela perioden och inte orka jobba.

Gick upp  22 kg förra gången och orkade inte jobba dom sista två månaderna då. Det är tungt i vården som usk.

• Frokenpilla

hehe...har också varit sugen på både taccos och semlor...
    Är det något jag inte alls kan tänka mig så är det kyckling.

Kräks

• Frokenpilla
    LillyRose skrev 2012-02-05 06:09:49 följande:
    Trodde vi skulle ha mys när ungarna somnat igår! Men det enda jag fick var en utskällning var att jag inte längre tar intiativ till närhet enligt honom . Fan! Mitt illamående kommer och går, tuttarna värker, ångesten att nått ska gå fel och sedan alla hormoner....blä!!! Hatar att han inte förstår . Tycker inte alls jag ändrat mig så mycket men är tydling väldigt pryd också enligt honom! Älskar han så mycket! Varför ser han inte det? Somnade gråtande istället
    Kram. Vet hur det känns.
    Har en man här hemma med stundom narcisstiskt beteende. Har lyckats få honom att inse det själv efter 2 års kamp och han har sökt hjälp nu. Han är egentligen snäll, verkligen. Men pga många saker som osäkerhet och viss psykisk instabilitet i humöret får han under perioder detta beteendet. Fruktansvrt att inte bli förstådd!

Fick okså höra häromkvällen att vi ALDRIG har sex längre...vilket vi har och har haft hela tiden. Dock lite mer sällan pga mitt illamående. Jag har verkligen ansträngt mig och försökt iallafall.
    Det gjorde mig ledsen.

Fy, för att somna ledsen.
    Hoppas ni kan reda ut det idag...
  • Frokenpilla
    LillyRose skrev 2012-02-07 05:33:40 följande:
    Ja har med gjort cellprov som tyvärr visade på cellförändingar så jag ska till kvinnokliniken nästa måndag! De vill göra kolopski på mig då de klipper små bitar från livmdertappen!  Eftersom detta är mitt sista barn kommer jag inte låta dem göra det nu! De ska få ta nytt cellprov och titta på nått mikkroskop som de sa men inte klippa! Ja jag vet att det inte behöver leda till mf men blödningar för mig är katastrof! Och blöder gör alla som klippt som delar av tappen..ush inget jag ser fram emot
    Har också haft cellförändringar. Men fick sådan panik när dom skulle knipsa eftersom jag tycker det gör ont att göra ett vanligt cellprov så jag sparkade läkaren och grät som ett barn. Fick remiss för en konisering direkt istället.

Hoppas du är tuffare! och du kan nog vänta.
  • Frokenpilla

Nu var det längesedan jag skrev.
    Mitt illamående och trötthet går i vågor...lite varannan dag. Det är värst på kvällen faktiskt. Somnar direkt när vi lagt barnen, vid 21. Känner mig som en tant. Och sex! det orkar jag inte då.

Det värsta illamåendet har gått över och kan iallafall äta.
    Blev så orolig av att så många hade fått MA så jag bokade faktiskt ett UL (eller VUL?) jag vet inte hur dom gör i vecka 10?
    Hade inte tänkt det egentligen och gjorde inget med dottern, men vill veta. Kan faktiskt inte riktigt få in det och glädjas heller just nu.
    Så det blir den 15:e.

• Frokenpilla

På tal om det här med att bli flyttad så blev jag det med dottern med. Räknade själv ut att hon skulle komma den 25:e november. Jag var helt säker på detta eftersom vi bara hade sex EN gång den månaden pga att vi låg i influensa om vartannat och jag visste när min ägglossning var. Blev dock framflyttad hela två veckor på Ultrajudet till 8:e december.
    För mig stämde det inte alls för i så fall hade jag testat positivit i vecka 3?!
    Hon kom sedan den 26:e November. Är fortfarande helt säker på att dom hade fel.

Är också sjukt törstig konstant, älskar vichyvatten!
    Är också hunrig nästan hela tiden..skitirriterade. Äter jag inte mår jag dessutom illa. Men det är ändå bättre nu än för några veckor sen. Är liiiite tåligare med att vänta på maten nu men får LÄTT blodsockerfall.

Trött är jag enormt...vill helst sova middag och på kvällarna vill jag lägga mig kl. 21. Senast.
    Jag är så jävla glad att jag är arbetslös just nu. (jag vet att man inte får säga så!)

Är sjukt sugen på sill och potatis! helt fel årstid men tänker äta det i helgen :)

• Frokenpilla

Jag har inget Angel Sound utan har försökt lyssna med mitt stetoskop. Lyckas dock bara höra mina irriterande tarmtljud. Min mage har växt senaste veckan och jag kan inte dölja den nu. Den är lika stor morgon som kväll...kan inte dra in den alls. Med dottern fick jag inte mage förren i vecka 17 kanske.

Har ätit matjesill, potatis och gräddfil till middag. Fasen vad gott det var!!

• Frokenpilla
    Edds skrev 2012-02-11 07:44:39 följande:
    jag behöver verkligen tips på hur jag ska bli av med denna förkylning... jag tar koksalt i näsan flera gånger per dag och dricker varmt the med eycaliptus i och äter halstabletter och försöker hålla mig varm..

När jag vaknar på morgonen har jag sån rasslig hård hosta som gör ont i hela bröstet och jag är så snorig, väldigt tjockt och jobbigt snor, i bihålorna också, det kliar i öronen och jag vill bara dö...

vad tusan kan man göra för bästa sätt som sjuk och gravid egentligen? jag vägrar he i mig en massa alvedon och sånt där , tycker det är onödigt :S
    Jag är också förkyld. Inte alls kul!
    Jag tycker det låter som du fått en luftrörskatarr. Undvik att ligga ner, drick mycket (som du gör) och var vaksam på om det blir värre. Luftrörskatarrer kan vara segdragna och jag utvecklade astma sist under min. Så du borde nog ta ett besök hos läkare för lite luftrörsvidgande och slemlösande.

Hrm..angående bihålorna och öronen har du nog fått lite stopp och vätska bakom trumhinnan pga förkylningen. Använd ordentligt med nässpray och även här kan det vara bra att gå till läkaren och få något avsvällande för slemhinnorna.

Det är ingen fara att ta alvedon! Och gå till läkaren med dig!
  • Frokenpilla

Baka bröd! vad hurtigt! nej...vill mest ligga på soffan. Mår illa till och från och är dödstrött..helt matt och yr så fort jag ställer mig upp..
    Misstänker att jag har en regäl järnbrist. Hade det förra gången med.

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012