Edds skrev 2012-09-04 14:24:00 följande:
IdaMarja: Vad läskigt att de inte svarade !! Men ne det var inte jag som tur var ! MEN då måste de ha hänt under dagen? Jag var nämligen in på kvällen dit, eller jag åkte in kring 22 tiden !
Satt hemma här i soffan (har också "flyttat in" med min mamma nu eftersom sambon börjat jobba. Vi satt och klockande mina sd som kom sjukt tätt i över 2,5 timmar, jag hann knappt vila emellan, ja det var ca 1 minut mellan varje, så såklart ringde jag in, jag vet ju inte hur detta skall kännas, och jag hade sånt tryck ner, mensvärk och magen var så hård att jag trodde den skulle spricka.. Nåväl när jag väl kom in så verkade det mycket lugnt där. .
Det TYPISKA var att när jag väl låg där och hade ctg på mig så kom inte en enda sammandragning.. Hon kände på tappen som fortfarande var bakåtriktad, och 2 cm !! så jag blev ju så otroligt MEGA besviken !! Den var dock mjuk och jag hade en lätt blödning.. Så idag är jag beräknad 39+6 .. och jag tvivlar på att bebis kikar ut idag.
Det var en envis liten krabat du hade där i magen också, nu är det bannemig tajm att vända sig rätt ju ! Om vattnet går för dig är det viktigt att du ligger ner fick jag berättat för mig iallafall ! Och så snabbt in, ring ambulans som möter er efter vägen. Det ska ni slippa såklart men det är klart man är orolig ! Jag är orolig och jag har bara 5 minuter in !
Jo det här var ju på förmiddagen, tillslut svarade dom o hänvisade t något annat nr.
Förstår ju att man börjar vänta när tiden faktiskt är inne, o man dessutom har en massa känningar...men allt för långt borta kan den ju inte vara nu :)
Ja saken e den att det e ju faktiskt snabbare att börja köra o bli uppmött av ambulansen, men vi får ju hoppas den håller sig lugn fram till måndag. Min BM sa att ja skulle vara förbered på att dom snittar mig dagen därpå redan, eller samma dag eftersom ja ska vara inne på förlossningen redan 8.30. men gud vet hur detta slutar, hehe