Vi som väntar smått i September 2012
hehe, vi har också vår, det ni har nu kallar vi för sommar :P
fast ja ska erkänna att våren är något sen här
Lemis: Det är svårt att veta hur man ska göra när ens vänner drabbas hårt i livet, men en sak som är säker är att man inte ska vara rädd för att höra av sig, såklart inte påfluget men som med en blomma som tidigare sagts och senare med besök. Även om vi inte förlorat ett barn så blev det så när vår son föddes att nästan ingen av mina vänner vågade höra av sig till mig när han var som sämst, och det kändes tråkigt.
Arre: Jag förstår dig, folk vet inte vad som ska säga eller fråga och då blir det så där, och det blir ju så jobbigt i längden, för man orkar ju inte bryta ihop hela tiden, och inte vara stark hela tiden heller. Man måste få bryta ihop, och sen resa sig starkare upp igen.
Sitter och tittar på klockan o hoppas på att sambon ska rulla in på gården strax, vi ska ju till barnmorskan i morgon så han måste ju komma hem! Han ringde för nån timme sen o var på väg ner från fjället men såklart var det dåligt väder, hoppas han dyker upp snart iaf. Behöver ju inte honom just för att åka till BM men jag vill ju inte dra med min vilda 2½ åring dit :)
Känner mig verkligen skonad så här långt, känner knappt att jag är gravid stundvis. Men nu när vi har varit här nere i byn så har vi ju varit och gått längst vägen, och det är ju rena plågan. Har ju hållit mig på snö o skogsvägar o det har varit mkt skonsammare mot min kropp. Bebisen här rör sig lite då o då, vad jag minns från förra gången så rörde han sig väldigt mkt ända till slutet, fast jag gick ju inte hela 40 veckor, han ändå 37 så det var ju inte speciellt tidigt han kom.
Idag var jag till BM, det var mest hej och hejdå, men hon tog blodtryck och lyssnade på bebisens hjärta, antar att man inte gör så mkt mer men det var väldigt högt tempo på henne idag. Men det blir väl så när man är där bara en gång i veckan. Hur som helst så var det ju kul o höra bebisens hjärta, N-J, sonen alltså, han stod med väldigt stora ögon och lyssnade :)
Jag fick ju första barnet ganska i september också, o ja tycker det är bra i synnerhet nu med andra barnet att jag inte är höggravid på vinter då det e så mkt kläder man ska slåss med barnen om, nu behöver han ju inte kläs på lika omfattande när han ska ut i sommar, o för egen del också e det ju lättare m sommarkläder när man e stor. Vi har ju inte sån värme så det stör här :) Mitt problem är skogskläder, förra gången fick jag ta min sambos men dom satt ju inte heller bra på slutet.
När det kommer till preventinmedel så har vi aldrig använt oss av någonting, förutom säkra perioder. Jag vill inte använda mig av nått och kommer inte göra det fortättningsvis heller