Läste att ni skrivit om vad man behöver till bebisen, när det gäller sängkläder o sånt så är ju begagnat bäst, dom är mjuka mot huden o giftfria, nytt är inte alltid bäst :) Jag har sytt alla sängkläder själv o trasor för att tvätta bebisen med har jag klippt av gamla kläder o handukar, tycker trikåtyger gör sig bäst eftersom frotté kan bli lite klumpigt. Kläder är ju också bäst begagnat. Det är ju mkt man inte behöver, som ni redan gått igenom, det beror ju på hur man bor.
Var på UL i måndags, barnkardilologen kollade på hjärtat, alla småfel kan man ju inte se men han kunde se att det inte var några större livshotande fel, en liten vsd kan man ju leva med utan att behöva opereras till o med, så jag var väldigt lycklig när jag gick därifrån o fortsatte upp till spec.möndravården, där kollade dom på ansiktet, verkligen bara ansiktet o en snabbtitt på magsäcken. För att se om barnet har lkg-spalt, men det såg fint ut och magsäcken var fylld med vätska vilket tyger på att den inte har gomspalt som man annars inte ser på UL. Läkaren frågade om jag hade mkt vatten vid senaste graviditeten, o det hade jag ju o nu förklarade hon att det är pga barn med spalt inte kan svälja undan fostervatten. Så dom sakerna verkar iaf vara bra m bebisen :)
Nu har sambon åkt till fjälls för en veckas skadeförebyggande arbete, trits som tusan :/