Edds skrev 2012-06-13 18:04:56 följande:
Jag kan berätta för er att OM ni har chansen att slippa , åk inte råg! Det är så äckligt, så mkt folk, folk snorar, tar av skorna, luktar fotsvett, äter ost krokar, svettas och alstrar värme, frågar mig om magen, när är det dags, är det en kille eller tjej ... Osv osv och jag har en timme kvar!!! Jag dör!!! Och vet ni vad jag svarade när en gubbe frågade om jag var varm:
- ja helst av allt hade jag önskat att den här vagnen var tom och att jag satt här ensam!
Haha
Tåg e vidrigt, ska dessvärre sätta mig på tåget två gånger denna månad. Min sambo ska t läkaren, så vi fixade barnvakt så jag kan följa med honom, det är väl det närmaste romantisk semester vi kommer, men till o med det höll på o skita sig när sambons syster försökte få oss att ta med hennes dotter, eftersom det finns en liten chans att vi hinner åka in till Luleå efteråt. Men icket att ja börjar dra på någon tonåring när vi väl e barnfria! :)
Jag har iofs aldrig varit med om att främmande människor frågat mig om magen eller något sådant, kanske ser jag så sur ut så ingen vill prata m mig :P
Kaksmulan1 skrev 2012-06-13 20:08:12 följande:
Lis, fast sf måttet är ju på livmodern, jag är bra rund sen innan och jag ligger lite under kurvan, va också hos bm idag. Har snarare med att du är kort att göra, att barnet tar pls uppåt. Mun bebbe ligger på tvären och gottar sig..
Både denna gång o förra gången så har jag fått höra att det är första mätningen som kan vara lite missvisande, sedan ska det inte ha något o göra med hur rund du är. Men det där med att det har o göra m om man är kort visste jag inte, mitt sf-mått ligger precis mitt på kurvan o med mina 157 cm är ju inte min längt nått o skyta med. Men förra graviditeten skenade jag ju iväg direkt, men bebisen var ju inte stor för det, 3100 gr men vatten så in i norden. Den här gången har jag redan sagt att jag ska ha ett UL om mitt sf mått börjar skena iväg, fast min mamma som är 10 cm kortare än mig har ju fött stora barn, vissa på över 4 kg, så man vet ju aldrig denna gången kanske ja har en bjässe i magen :)