• Nellin

Vi som försökt ett tag utan plus

Maramina skrev 2012-11-29 22:31:25 följande:
    En fundering tjejer... Tycker ni att det är jobbigt att höra på mig och mitt tjat om min bebislängtan med tanke på att jag har ett barn sedan tidigare? Alltså, jag vill ha helt ärliga svar. Kanske är det PMS-depp, kanske är det så att jag har rätt i det jag känner, vilket är att jag egentligen inte hör hemma i den här tråden. Att flera av er, trots att ingen säger något stör sig på att jag tjatar om dottern, det faktum att jag har ett barn öht och att jag ändå hänger här och gnäller för att jag inte blir gravid. Att jag egentligen borde vara nöjd med det jag redan har
    Tänk inte så. Jag har inga barn, men jag tänker inte att ni här inne som har barn inte hör hit. Vissa här har ju flera barn. Om jag ska tänka helt egoistiskt så tycker jag snarare att det är bra att det finns lite av varje. Jag som aldrig genomgått en graviditet har ju massor av frågor och kommer ha ännu fler när jag väl blir gravid, och då är det ju himla tur att jag kan fråga er som vet! :)

Längtan är längtan, punkt slut.

Puss! 
  • Nellin
    BaPumba skrev 2012-11-30 15:22:57 följande:

Du tar progesteronprovet ca en vecka efter ÄL, så om du får ÄL cd 14 blir det blodprov ca cd 21. Jag fick ÄL igår på dag 17, så mitt blodprov blir ca cd 24. Jag känner mig helt säker på att jag hade ÄL igår (ont i äggstocken och max utslag på fertilitetsmonitorn), så ur det perspektivet känns det egentligen onödigt med ett blodprov.

Men jag misstänker att jag ändå har för lågt progesteronvärde (med tanke på mina spottings) så jag vill ändå kolla. Det är det enda de faktiskt inte har kollat hos mig och den starkaste orsaken jag kan komma på till att vi fortfarande är barnlösa! Det blir ett spännande december! :)
    Jag tror precis samma sak faktiskt. Därför jag är så hoppfull med att få testa progesteronkräm denna månad. Jag håller stenhårt på det, även om det kanske tar några månader att komma igång så det fungerar. Ska du också smörja med det eller hur var det nu?
  • Nellin

Tösabitar, här sitter Nellin smått rödvinsberusad och förhållandevis nöjd med livet. Jag känner på mig att tråden kommer få några plus under december och januari nu. Det är dags nu, och det är ju så många som får nya behandlingar i form av både pergotime och progesteron. Jag tror att det trillar in några graviditeter här snart. :) 

För egen del är jag inte så övertygad, men just idag gör det ingenting. Snart får vi ett gäng vänner på besök och senare blir det utgång, vilket hör till ovanligheterna för min del. Ibland får man släppa på alla måsten, leva i nuet och skita fullständigt i att försök 24 uppenbarar sig nästa vecka.

Ha en härlig fredag hörrni! Hjärta 

• Nellin

Hörrni, testkunniga...
    Jag har nog bara fått ett enda positivt ÄL-test i hela mitt liv och eftersom jag aldrig får utslag så slutade jag ju testa för länge sedan. Men eftersom jag ska börja med progesteron denna månad så måste jag ju ha lite koll på när det händer, OM det händer. Mensen tog slut igår och jag ska egentligen inte ha ÄL förrän om en vecka, men jag tänkte för skojs skull bara ta ett test här nu... och såhär ser resultatet ut:

Jag är inte så bra på det här, men är inte teststrecket väldigt starkt för att vara en hel vecka ifrån ÄL? Kan det vara så här? Jag blir orolig att jag ska missa den, att den ska komma på tok för tidigt, för vi har inte myst nåt eftersom mensen försvann igår kväll. Hur tolkar ni testet? 

Jag ser ju att strecken inte är lika starka, så jag begriper att det inte är positivt, men jag var bara beredd på att teststrecket skulle vara svagare eftersom det är så många dagar kvar. Jag är förvirrad nu. Kanske får jag utslag trots att jag inte har äl? Jag har ju trots allt PCO.

Tacksam för lite hjälp från er som kan sånt här... 

• Nellin

Tack för svaren! :) Då testar jag vidare nån gång per dag nu då och hoppas på att få ett positivt utslag. Sen jävlar ska jag smörja progesteron så det står härliga till!

• Nellin
    Försöker skrev 2012-12-01 18:28:54 följande:
    Hur kommer det sig att du inte fått nåt pos resultat, för att du inte testat eller för att du normalt inte har äl? *kommer inte ihåg* Äter du hormoner?

Tips: ta testet samma tid varje dag så får du bra koll. Teststrecket varierar sig nämligen rätt mkt under dygnet. Betydligt svagare efter första kissningen. Glad Starkast streck får du på morgonen varje dag, och sen kan du jämföra dem med varann.
    Jo jag har testat massor, men får aldrig fullt utslag. Troligtvis svag ÄL, eller vad vet jag? Jag testade ju pergotime men blev överstimulerad så jag får inte äta det mer. Har lindrig PCO. 

Jag har fått höra, och läst på instruktioner, att man helst ska ta testen på eftermiddagarna. Minns inte varför, men det var något med hormonnivåerna och tidpunkter då kvinnor oftast får ÄL. Gravtest är ju bäst att ta med morgonurin, men ÄL-test har jag hört ska vara bättre på eftermiddagen. Nåväl, jag ska försöka ta samma tid varje dag i alla fall. :)
  • Nellin

Tack för ditt utförliga svar, Maramina! :)

• Nellin

Nu behöver jag er expertis igen tjejer... Jag fattar ingenting av de här ÄL-testerna. Jag har tagit dem vid samma tidpunkt varje dag, vid 17.00 ungefär. Det översta testet är från i lördags, det i mitten från igår och det längst ner från idag. De blir ju bara svagare och svagare, och jag ska inte ha ÄL förrän på söndag enligt appen. Hur ska jag tolka?

• Nellin
    Maramina skrev 2012-12-03 18:11:37 följande:

Det ser ju onekligen ut som om du redan har haft ÄL... När hade du mens? Eller har du kört med något preparat som ökar någon hormonmängd? Anledningen till att jag frågar är att ÄLtester kan reagera även på andra hormoner än ÄL-hormoner.
    Jag hade mens från lördag den 24:e till fredag den 30:e. Så i så fall fick jag ÄL innan mensen ens försvunnit. På lördag som kommer nu till helgen så har det gått 14 dagar sedan jag fick mens och då är det också 14 dagar kvar tills BIM, enligt appen.

Jag äter inga hormoner. 
  • Nellin
    Försöker skrev 2012-12-03 18:27:00 följande:
    Nellin - jag hade tolkat allihop som lika negativa, utan "inbördes ordning". Fortsätt testa varje dag. Glad Och om jag vore dig hade jag köpt ett paket med CB digital också, eftersom du inte är säker på att du ägglossar. Om du fortsätter testa med de billiga stickorna och får en rejäl stegring som du tror kan va pos, testa med en CB digital. Men inte före. På så vis kan en förpackning CB dig räcka många mån men då får du svart på vitt, inget eget tolkningsutrymme. Så gör jag varje mån och har inte missat en enda äl. Glad
    Tack för tipset!
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus