Vi som försökt ett tag utan plus
Längtan är längtan, punkt slut.
Puss!
Tösabitar, här sitter Nellin smått rödvinsberusad och förhållandevis nöjd med livet. Jag känner på mig att tråden kommer få några plus under december och januari nu. Det är dags nu, och det är ju så många som får nya behandlingar i form av både pergotime och progesteron. Jag tror att det trillar in några graviditeter här snart. :)
För egen del är jag inte så övertygad, men just idag gör det ingenting. Snart får vi ett gäng vänner på besök och senare blir det utgång, vilket hör till ovanligheterna för min del. Ibland får man släppa på alla måsten, leva i nuet och skita fullständigt i att försök 24 uppenbarar sig nästa vecka.
Ha en härlig fredag hörrni!
Hörrni, testkunniga...
Jag har nog bara fått ett enda positivt ÄL-test i hela mitt liv och eftersom jag aldrig får utslag så slutade jag ju testa för länge sedan. Men eftersom jag ska börja med progesteron denna månad så måste jag ju ha lite koll på när det händer, OM det händer. Mensen tog slut igår och jag ska egentligen inte ha ÄL förrän om en vecka, men jag tänkte för skojs skull bara ta ett test här nu... och såhär ser resultatet ut:
Jag är inte så bra på det här, men är inte teststrecket väldigt starkt för att vara en hel vecka ifrån ÄL? Kan det vara så här? Jag blir orolig att jag ska missa den, att den ska komma på tok för tidigt, för vi har inte myst nåt eftersom mensen försvann igår kväll. Hur tolkar ni testet?
Jag ser ju att strecken inte är lika starka, så jag begriper att det inte är positivt, men jag var bara beredd på att teststrecket skulle vara svagare eftersom det är så många dagar kvar. Jag är förvirrad nu. Kanske får jag utslag trots att jag inte har äl? Jag har ju trots allt PCO.
Tacksam för lite hjälp från er som kan sånt här...
Tack för svaren! :) Då testar jag vidare nån gång per dag nu då och hoppas på att få ett positivt utslag. Sen jävlar ska jag smörja progesteron så det står härliga till!
Tack för ditt utförliga svar, Maramina! :)
Nu behöver jag er expertis igen tjejer... Jag fattar ingenting av de här ÄL-testerna. Jag har tagit dem vid samma tidpunkt varje dag, vid 17.00 ungefär. Det översta testet är från i lördags, det i mitten från igår och det längst ner från idag. De blir ju bara svagare och svagare, och jag ska inte ha ÄL förrän på söndag enligt appen. Hur ska jag tolka?