• Nellin

Vi som försökt ett tag utan plus

Försöker: Ja inom landstinget är det alltid tre månaders garanti. Om inte ens eget landsting kan erbjuda något ställe inom tre månader så måste man få erbjudande om att vända sig till andra städer i Sverige. Vi skulle ha börjat nu i december egentligen, men jag var inte redo så då sa vi att vi ställer oss i kö nu i december istället.

Jag vet precis hur du menar, det där med att ligga i soffan och bara känna hur all lust är som bortblåst. Det är som om allt runtomkring också förlorar sina värden och blir betydelselösa när det inte blir något plus. Fast så är det ju inte, och man får inte glömma bort att uppskatta det man har. Särskilt inte varandra i relationen. Den är fortfarande livsviktig och i allra högsta grad betydelsefull och värd att kämpa för. Men det är så jävla svårt när man blir sådär nedslagen.

Nån jävla gång ska vi väl för fan få bli föräldrar. Och då kommer alla år av väntan och kämpande att vara värda allt. Ge inte upp!
  • Nellin
    Ciccie86 skrev 2012-12-09 17:59:38 följande:
    Nellin - Nä jag vet inte exakt när ÄL inföll denna månad. Hade inga direkta äl känningar eller flytningar heller.. Har haft lite svårt att veta vart min värk kommer ifrån nu för tillfället pga den ständiga värken i ryggen..
    Okej, då är det bara att avvakta. Jag vet att du inte räknat dagar denna månad, men visst har ni ändå haft sex under den troliga fertila perioden?

Har du tänkt testa nåt? 
  • Nellin
    Vårväntanochlängtan skrev 2012-12-09 20:29:17 följande:
    Efter att en tid ha känt oss omotiverade till allt kring skapa barn så konstaterade jag & sambon igår att vi är på uppåtgående igen vilket känns rejält bra{#emotions_dlg.flower} Nu är vi beredda att satsa allt och om vi inte lyckas själva innan så får vi ju om 2-3 månader i alla fall ett svar på hur vi komme vidare i den här processen,
    Nu inväntas sambon för lite sen söndagsmiddag sen blir det soffmys och sist men inte minst sängmys Flört Hoppas ni får en fin kväll tjejer! Kramar om för allt vi går igenomHjärta 
    Härligt att höra! Vi har kommit fram till samma sak här hemma. Nu kör vi så det ryker och funkar det ändå inte så blir det IVF i mars. :) På ett eller annat sätt så ska jag vara gravid innan 2013 är slut. Och du också. 

Och alla ni andra med!

Här har vi myst hur många gånger som helst idag. Haha, lite överallt här hemma. Ibland får man liksom mersmak. :) Så om jag inte blir med barn den här månaden beror det i alla fall inte på att vi inte haft tillräckligt med sex. Nu ska progesteronkrämen få göra sitt!
    BaPumba skrev 2012-12-09 19:51:40 följande:
    Fan, nu börjar mina spottings komma och hoppet sjönk rejält. :( Jag vet att det inte är kört förren mensen kommer, men ja.. som sagt, mindre hoppfullt.
    Jag förstår varför det känns kört även om det inte är det. Man känner sin kropp och magkänslan talar ju ofta om för en hur det ligger till. Men där du inte orkar hoppas så hoppas jag åt dig. Jag håller tummarna och hejar på härifrån. Spottings kan man trots allt få när man är gravid också. Testa progesteron? Eller det kanske du redan gjort? Jag som också har spottings varje månad kan ju rapportera om dessa försvinner den här cykeln när jag smörjer med krämen. De är ju hemskt jobbiga att leva med. Och dyrt!

• Nellin

Pastell: Men gud så spännande! Hoppas det är ett stort fint ägg på väg! Skriv och uppdatera när du kan!

• Nellin

Josefine: Välkommen! Hoppas ni ska lyckas snart, annars är det ju bara fyra försök kvar tills ni har rätt att få hjälp. Heja heja!

• Nellin

Är det bara jag som mår illa och blir trött av progesterall? Blä säger jag bara! Dessutom har jag blivit dunderförkyld. Tack och lov precis lagom efter att ägglossningen troligen är över. Hade varit trist att må såhär när man ska mysa till det. Nu börjar den långa väntan till BIM. Fast jag tror det kommer gå fort, för jag har så mycket annat att fixa med innan julafton. Nu jäklar alltså, 24e gången gilt, eller vad säger ni? Försök nummer 2 år bara MÅSTE vara min tur!!!

• Nellin
    Maramina skrev 2012-12-10 10:48:59 följande:

Vänta lite nu, har du börjat med ProgesterAll innan ÄL? Hänger inte riktigt med... Jag har hört att man kan få lite biverkningar av den men det först efter att man använt det ett tag. Det är inte så att du håller på och bli sjuk? Eller att du förtagit dig med sexandet
    Jag har ju fått ägglossning? Det var ju det jag visade med bilder på alla ÄL-tester. Den har ju redan inträffat.
  • Nellin
    Pastell: Det är ju underbara nyheter. Så spännande det ska bli! Kör hårt nu!
  • Nellin
    Vårväntanochlängtan skrev 2012-12-10 20:58:13 följande:
    Ja men precis, det finns ju tyvärr inte mycket mer att göra än att gå all in{#emotions_dlg.flower} Min sambo är så söt, han sa att denna månaden ska inte en enda duglig simmare gå förlorad Flört
    Hehe det är rätt inställning det!

Förresten, ser inte dig på BIM-listan. Vill du vara med? Jag ska ändå uppdatera den nu, för mina datum är ändrade nu. :)

Och Ciccie, vill du också vara med när jag ändå ändra och grejar? 

Nån annan som vill att jag tar med er? 
  • Nellin
    Vårväntanochlängtan skrev 2012-12-10 21:10:04 följande:
    Nä förresten ÄL 20:e är nog mer sanningsenligt nu när jag räknar efter ordentligt
    Försök nummer ?, och vilket barn i ordningen?
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus