Inlägg från: hallonbacken |Visa alla inlägg
  • hallonbacken

Vi som försökt ett tag utan plus

Första puffarna med spray idag, äntligen är vi på gång!

• hallonbacken

Den är vacker men smärtsam..

Delade den till familjen då jag är inte "officiell" på fb om vår barnlöshet.

• hallonbacken
    JZ: Jag sprayar för fullt sedan påsk. Ska till fertilitetskliniken idag för sprutkurs och ultraljud och på torsdag ska fösta sprutan tas! Har väl mått ok under sprayperioden men känner av det (värmevallningar, huvudvärk, lätt att bli nerstämd mm..) så ska bli skönt att gå vidare nu.
    Den 27 maj blir det äp och biopsi så det är inte så långt kvar. Både jag och sambon tycker att det ska bli skönt att få ett besked om huruvida vi kan bli helt genetiska föräldrar eller ej. Känns som om vi har hunnit ikapp lite nu och att vi båda har insett att får vi ett negativt resultat av biopsin så är det donation som gäller. Även om det är det vi utåt har sagt under hela våren så känns det nu som vi har hunnit med mentalt också. Kommer ett negativt besked av biopsin så har vi en bra plan även om det inte var ursprungsplanen. 

Hur är det med dig då? Har läst lite på din blogg och förstår att det har varit kämpigt. Hoppas nu på ett bra spermaprov och operation som synkar med Finland!
  • hallonbacken

Var hos läkaren igår för att kolla om jag var nedreglerad och det var jag! Enligt läkaren har jag "ett helt fotbollslag redo" så brist på ägg borde det inte bli Flört 
    Fick även en sprutkurs och det var inga problem så på torsdag ska första sprutan tas och på tisdag är det ultraljud igen för att kolla läget. Dessutom så väljer läkaren att ta besöken på frikortet så där sparar vi in 5000 kr!
    Bara bra besked igår alltså! 

• hallonbacken
    JZ: Läste bloggen och vill bara skicka en stor kram! Att det ska vara så svårt att få till ett barn... 
  • hallonbacken
    Jenso: Äggplock är den 27 maj och samtidigt gör de biopsi på sambon. Hittar de inga spermier vid biopsin så fryser dom ner mina ägg.

Madelaiine: Förstår att det känns tungt att ni inte fick något till frysen men tänk på den du fick tillbaka och att alla möjligheter finns till att det ska klara sig. Det behövs bara ett "guldägg"

Ska börja med sprutorna ikväll, äntligen! Jag ska ha Gonal-f och undrar om ni har någon erfarenhet av denna som ni vill dela med er?
  • hallonbacken

JZ: ja, det var jag som frågade om Gonal-f. Är inte rädd eller så för sprutan eller för äggreserven heller med tanke på att läkaren nästan berömde mina ägg och värden.. Funderade mest på det att medicinen ska förvaras i kyl och om man kanske borde ta ut den lite innan för att det inte ska vara kallt att spruta in?! Någon som har någon erfarenhet av detta?

• hallonbacken
    JZ: Bra att ni kom iväg och lämnade provet, hoppas nu bara på bra resultat!

Madelaiine: Tråkigt att det inte gick vägen för er. Låter som en bra idé med en paus för att orka med det hela. Sommaren är ju inte värsta tiden att pausa på heller :)

Jenso: Spännande att höra om din Greklandsresa. Låter som om de har lite annat tänk där och hoppas att det är det som gör att det lyckas för er.

Idag är jag på sprutdag 6 och började dagen med ultraljud. Har en ganska låg dos (100 enheter) för att de vill inte riskera att överstimulera mig. på UL såg läkaren 15+12 äggblåsor och av dessa var 5 mellan 7-10 mm. Han skulle rådgöra med Göteborg om att kanske höja dosen till 150 enheter. Problemet vi har är ju att äggplocket är planerat till tisdag så det är inte så många dagar att spela på samt att min hemläkare är bortrest från torsdag lunch så behövs det fler UL kanske vi får åka till Göteborg på fredag... Är inplanerad på nytt UL på torsdag morgon så vi vår se vad de kommer överens om gällande dos och tider för UL.
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus