Inlägg från: hallonbacken |Visa alla inlägg
  • hallonbacken

Vi som försökt ett tag utan plus

Glömde att skriva att jag och min mamma har bestämt oss för att 2013 var ett skitår (då det har varit kämpigt för oss med barnlöshet men också andra saker i familjen) men att 2014 ska bli ett bra år!! Så tänk på det, lägg det tuffa och jobbiga 2013 bakom och se fram emot ett bra 2014! Med positiva tankar kommer man långt och resterande bit mot målet tar man av ren envishet!

Hoppas alla här inne får en bra jul med nära och kära.

• hallonbacken

Hej alla och god fortsättning!

I år är året det händer! Har en bra känsla och kan inte vänta på att vi ska få dra igång med IVF. 

• hallonbacken
    Micro skrev 2014-01-07 12:52:44 följande:
    Hallonbacken: jag väntar oxå på start å är ivrig:) borde få tid för ivf i slutet på jan, gått 3 mån sedan remiss ( vårdgaranti). Vill komma igång NU!
    Vad seg att det är väntetid, vart ska ni göra den?. Hoppas att det går fort när vi väl har fått kallelsen och är igång. Det verkar inte som det är någon väntetid för oss däremot har det kommit julledighet emellan (bor i Jönköping men IVF utförs i Linköping). Dom får denna vecka på sig att skicka en kallelse och sedan ringer jag och eftersöker den Flört 
  • hallonbacken

Det ser ju verkligen ut som ett plus By Starlight!! Hoppas verkligen att det är det på det digitala också!!

• hallonbacken

By Statlight: Återigen grattis!

Wonders: Det är nu det händer, Vi tror på Zala!

JZ: Måste bara hålla med Jayt att det är otroligt starkt att orka stötta oss när du är i den situationen. Skönt också att det går framåt med foten och att du snart slipper gipset.

Jayt: Hur går det för dig?

Kanske 4:a: Håller tummen för att det har tagit sig!

Uppdatering från mig. Vi väntar på kallelse till första mötet för IVF. Remissen är inkommen och bedömd så det ska "bara" bokas in tid för träffen nu. Är taggad på att komma igång nu! 2014 är året det händer!

• hallonbacken

Har precis fått reda på att vi har fått en tid till första samtalet för IVF redan den 28/1 :)

I förrgår var den jobbig dag med många tankar att det aldrig blir vår tur och dessutom var det dags för mens vilket inte gjorde humöret bättre precis... Jag trodde mensen skulle komma den 16:e men nu när jag kollar skulle den visst komma redan den 14:e... nu blev jag ju nervös ju! Inte för att jag tror att det skulle ha blivit något denna månaden med sambons resultat samt att vi inte alls har försökt  men får kolla om några dagar om den inte har kommit innan dess!

• hallonbacken

Här kom mensen idag på BIM+6. Inte för att jag hade trott att det hade funkat denna gången men visst tändes hoppet när jag insåg att den var sen. Men just denna gång känns det ok med ett första möte på IVF-kliniken om en vecka.

• hallonbacken

Wonders: Ja, denna gången känns det faktiskt ok. Nu kommer vi äntligen få hjälp och förhoppningsvis så är jag också ruvare snart :) Hoppas att det går vägen för dig/er denna gången!

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus