Inlägg från: hallonbacken |Visa alla inlägg
  • hallonbacken

Vi som försökt ett tag utan plus

Idag har vi varit på RMC för möte och godkännande för att ta emot donerade spermier. Det var inget som helst problem att bli godkända. Mötet tog mindre än en timma. Nu väntar vi på kallelse från dom och sedan ska vi tajma in ägglossningen. Hoppas det blir i nästa cykel men kanske mer realistiskt är ytterligare en cykel (mer vänta nu alltså..). Hade gärna fått ett datum att förhålla sig till men nu är det ändå inte så långt bort. Positivt är också att de har ändrat reglerna så nu får vi 3 inseminationer och 3 IVF (mot tidigare 2 ins. och 2 ivf). Skönt att få lite fler försök på sig innan man själv måste bekosta det!

• hallonbacken

Tack alla! 

En "gilla-knapp" hade varit bra Skrattande

De var de som sa att vi skulle få fler försök, något jag hade tänkt att fråga om men de föregick oss. Det är underbart skönt att veta att vi iaf kommer att få 6 försök innan vi måste betala. Det är en stor lättnad!

Vill bara köra igång nu, helst igår, men snart kommer det att hända, snart får vi en ärlig chans att lyckas! Nu ska det lyckas!

• hallonbacken

Calabatic: Vet inte om det har något att göra med att vi behöver donation och därför får ytterligare försök. När vi var där i våras sa de att vi skulle få två inseminationer och två IVF:er (två återföranden) och nu får vi tre av varje istället. Hade vi däremot inte behövt donation så hade vi bara fått två IVF:er (två återföranden) dvs samma som er.

• hallonbacken

Härligt Calabatic!

Vi firar också för i fredags kom kallelsen från RMC om att vi får köra igång med donatorinsemination!! Vi ska ringa när mensen kommer och om den nu inte strular utan håller sig till sin vanliga cykel borde den komma om ca 11 dagar. Då ringer vi till dom och sedan kör vi igång med pergotime och vid äl blir det insemination! Så skönt att inte behöva vänta längre på kallelsen det har ju bara gått strax över en vecka sedan vi var där.

• hallonbacken

Calabatic: Ytterst är det ansvarig läkare som bestämmer vilken donator det blir men de försöker matcha ögonfärg, hårfärg och längd med mannen så barnet blir så likt honom som möjligt.

Nu hoppas vi verkligen att detta funkar så vi kan få gå vidare i livet och sluta harva runt i de ofrivilligt barnlösas land!

• hallonbacken

"Härligt" med symptom iaf Wonders! Då vet man ju att det är något där inne som växer sig större och starkare för varje dag. 

Jag väntar just nu på att mensen ska komma. Håller den sig i sin normala cykel borde den dyka upp i mitten av nästa vecka, dock så valde den att hoppa över en cykel i somras efter ivf-försöket så är lite osäker på när den tänkte dyka upp. Vi längtar iaf efter att få köra igång nu så vi verkligen kan få några ärliga försök eftersom det har visat sig att alla tidigare 24 försöken har varit meningslösa i det avseendet.. Sedan är det "bara" 20 % chans att insemination funkar så för stora förhoppningar ska vi ändå inte ha på att det funkar direkt heller men nu finns iaf chansen att det lyckas! 

• hallonbacken
    Självklart hoppas man inför varje försök men efter så här lång tid i barnlösheten har man lärt sig att inte hoppas för mycket för då blir man för besviken. Man är luttrad helt enkelt. 

Vi får 3 inseminationer och sedan 3 ivf-försök av landstinget så hoppas ju verkligen att de funkar. Gör det inte det så får vi ta beslutet då om hur vi går vidare. I dagsläget finns ingen plan-b mer än att fortsätta försöka med donerad sperma och bekosta det själv men det kan ju ändras om andra saker dyker upp under vägens gång.

Hittills har inget avvikande hittats på mig så det är ju positivt i det skedet vi är nu eftersom mina ägg och min kropp behövs till graviditeten men det kommer väl att visa sig framöver. Hittills har ju inte min kropp ens fått chansen att bli gravid eftersom sambon inte har några spermier.. Tycker det är vår tur nu, det kan vi väl ändå bestämma såhär på en fredag Glad
  • hallonbacken
    Calabatic: Skit också! Hoppades verkligen att det var er tur nu!

I helgen kom min mens! Typ enda gången som jag har längtat efter den eftersom det betyder att vi får köra igång! Har ring RMC och väntar på att de ska ringa upp under förmiddagen så vi kan lägga upp en behandlingsplan för insemination! Äntligen händer det något!
  • hallonbacken

Haha! Det börjar bra med att deras datasystem har kraschat så de vet inte om de ska skriva ut recept till mig för Pergotime eller om det redan är gjort. elelr om det ens ska göras..  Tungan ute Så får ringa tillbaka i morgon och ska isf börja med de på onsdag. Men just idag låter jag inte det slå ner mig! Det löser sig säkert, det brukar ju göra det Skrattande

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus