Tack för alla gratulationer och för välkomnandet till fortsättningstråden. Jag väntar nog ett tag innan jag smyger mig in där, jag vill försöka tänka så lite som möjligt på att jag är gravid, ett tag framåt..
Jag känner mig glad såklart men vågar bara vara försiktigt positiv ännu. Jag ser det som att vi uppnått ytterligare ett delmål, nästa steg blir ultraljud på kliniken om ca 3 veckor. Förra gången vi fick plus, för drygt 2,5 år sedan, var jag helt säker på att allt skulle gå bra, men så slutade det i missfall (MA) som upptäcktes runt vecka 10. Denna gången kanske förutsättningarna är bättre eftersom vi gjort IVF, men jag vågar inte räkna helt med något ännu. Vi blev lite brända efter det helt enkelt. Men ett plus är iallafall första steget och det känns ju såklart skönt att äntligen ha kommit dit!
Jag lägger inte in någon bild, surfar bara från mobilen. Men det är ett enkelt test (sticka) och det syns ett fint rosa streck utöver kontrollstrecket, så ni får tänka er i huvudet istället
Wonders: Vad skönt att mensen ÄNTLIGEN kom igång!
Jz: Besöket är imorn om jag minns rätt, eller? Jag tänker på er och hoppas ni kommer fram till en tydlig plan som ni förhoppningsvis kan sätta igång med snart.