Jayt: Allt jag läst och hört om träning vid graviditet är att det inte är skadligt på något sätt, utan att det istället rekommenderas att man rör på sig, helst en halvtimme varje dag. Vid ägguttaget poängterade de noga att jag inte kunde göra något som gjorde att embryot skulle lossna, när det väl sitter så sitter det! Det är snarare i slutet av graviditeten som träningen kan behöva anpassas för att man då är så tung.. Jag går ut och springer 2 kvällar i veckan och det går jättebra. Man kan bli mer andfådd som gravid och lättare få håll men lyssna på kroppen så kommer det gå bra. Enda träningen som avråds är sånt som kan innebära fallolyckor, tex skidor och ridning. Men många fortsätter med det ändå. Embryot/fostret/barnet ligger väl skyddat och magen klarar trots allt en del stötar. Så träna på!
JZ: Jag mår fint! Jobbar bara drygt två veckor till sen är jag ledig EN MÅNAD och sen ska jag vara studieledig under våren. Skönt att komma bort från jobbet ett tag och smita ifrån den stora omorganisationen som pågår med tillhörande kaos överallt.. Känns spännande och nästan lite "busigt" att gå runt på jobbet och veta att jag planerar att inte komma tillbaka till sommaren som alla tror.. Är mer/oftare hungrig nu och går upp och kissar på nätterna, annars märker jag knappt att jag är gravid. Men jag har börjat komma in i något slags lugn om att allt ska gå bra denna gången så jag är bara tacksam att jag mår så bra.
I övrigt håller jag på att "light-renovera" badrummet på övervåningen som en överaskning tills sambon kommer hem igen. Ska måla taket och måla över kaklet på väggarna, sätta upp hyllor och ny spegel. Det ser för jävligt ut nu (badrummet e från 80-talet och vi har noll förvaring) men vi behöver spara mer pengar innan vi kan ta itu med det ordentligt. Roligt att ha ett projekt att sysselsätta mig när han är borta, blir lite väl ensamt annars.
Gonatt med er flickor