• BaPumba

Vi som försökt ett tag utan plus

By starlight: Ja det är ju inte så lätt att bara börja fokusera på nåt annat. Barntankarna kommer man inte ifrån hur mycket man än försöker fokusera på annat, men de kanske åtminstonde upptar mindre tid av ens tankar och mindre av ens energi. För mig hjälper det ganska bra att ha olika projekt igång för att hålla tankarna sysselsatta. Vad tycker du om att göra? Vad kan du sysselsätta dig med för att skingra tankarna? När det gäller vikten tror jag det är viktigt att det faktiskt får ta tid, det handlar om att skapa en ny livsstil. Olika dieter kan hjälpa dig att tappa vikt, men sen ligger ju utmaningen i att hålla vikten. Vad har du för mål? Tänk på att vara realistisk men ändå utmana dig själv. Även om du inte kommit till dietisten ännu finns det säkert saker du kan börja med själv. Vad kan du själv ta som ett första steg för att komma åt rätt håll?

• BaPumba

Maramina: Jepp. Jag tror mensen kommer på torsdag så kommer troligen börja på fredag. Fast det kan ju diffa nån dag hit eller dit. Nu är det nära iallafall och jag är laddad. Hur många dagar ska du spruta?

• BaPumba

By starlight: Kör låter roligt! Det är jag oxå sugen på, fast inte just nu. Nu har jag lite väl många saker att fokusera på.. Man blir glad av att sjunga tycker jag, oavsett om man kan eller inte.. Sjunga i kör låter väldigt bra för då träffar man ju massa folk oxå.

5kg är en bra början och att du slutat äta godis är ju grymt!

• BaPumba

Äppelmusten är provsmakad och den blev jättegod! Den ska jag ha o festa loss på när jag är gravid och andra dricker vin tänkte jag

Wittra: Välkommen tillbaka när du känner dig redo.

Jz: Kanon att ni fick en tid såpass snart, bara 3 veckor kvar. Det kommer säga svish bara! Vila och ta hand om dig nu. Kram

• BaPumba

MrsRed: 3 månader kan kännas trist om man räknar med att det ska gå på första försöket, men jag lovar dig att 3 månader är verkligen ingenting. Det tar i snitt 7 månader att lyckas bli gravid, och upp till 1 år är helt normalt. Så oroa dig inte ännu.

Vi är väldigt få i denna tråden som försökt mindre än ett år, jag tror alla varit upp i minst 6-7 månader innan de börjat skriva här. De flesta av oss har hållt på långt över ett år och många långt över två år, genomgått utredning, testat behandling och startat med sitt första eller andra IVF-försök.

Så jag hoppas du inte tar allt för illa upp men tyvärr tror jag inte denna tråden kommer möta dina önskemål.

• BaPumba

Jayt: En stor kram! Det är klart att det känns tungt för er nu när ni är mitt i sorgen. Den får helt enkelt ta den tiden den tar och tillslut kommer ni igenom den, och då tror jag att ni kommer känna er redo för ett nytt försök. Men ni behöver inte tänka så långt ännu, stanna upp där ni är nu tills ni känner er redo att komma vidare.

Stargazers: Skönt att ni börjat blicka framåt igen!

Maramina: Lycka till imorn. Obehagligt med den där polypen och hur den eventuellt kan påverka era försök. Skriv ner alla funderingar du har kring det så du kommer ihåg att fråga det du vill imorgon.

Jz: Hoppas du får sova gott utan huvudvärk och vaknar till en gladare dag imorgon.

Wonders: Jag har tänkt skriva det flera gånger men så glömmer jag alltid bort det. Du är så himla gullig! Du skriver alltid så kloka och lugnande ord och kämpar så hårt, stor kram till dig!

• BaPumba

Calabalic och Jayt: Ja visst är det frustrerande att inte få en förklaring. Jag tänker oxå ibland att det kanske är nån mening med att just vi inte får barn men det är DUMT och destruktivt att tänka så. Vad kan det vara för mening med att vi inte får barn?? Vi som längtar och kämpar så mycket. Jag tror definitivt det är meningen att vi ska få barn, det är helt enkelt bara nåt som strulat till sig på vägen, strul i maskineriet.

• BaPumba

Och sista inlägget för kvällen blir ett ego-inlägg av glad karaktär

Jag trotsade min förkylning, som legat och retat lite sen i söndags men inte brutit ut ordentligt, och åkte på army-träningen. Testdag idag för att se hur mycket man förbättrat sig. Och jag är så sjukt nöjd med mig själv! Dels att jag gått igenom 5 veckor med hård träning, jag hade förbättrat mig på alla delar i testet, och jag känner verkligen skillnad i kroppen! Så nu är "biffen" fixad, bara preggot kvar..

Idag fick jag min mens (wohoo, första gången jag jublar över det!), så imorn blir första sprutdagen. Äntligen, IVF here we come!

• BaPumba

Maramina: Grattis till 12 ägg! Hoppas nu att spermierna är bra och att de möts med äggen i riktigt intima dejter Skönt att det är över och att allt såg bra ut nu.

• BaPumba

Hej svejs!

Sprutandet har gått bra, fina ni är som frågar. Ikväll har jag precis tagit den femte puregonsprutan och den första orgalutran. Den måste haft en grövre nål för den var lite trögare att föra in, puregonnålen glider in som i smör nästan. Imorn blir det VUL. Kan man bestämma ÄP redan imorn tror ni? Känner inga biverkningar, känner inget alls faktiskt. Möjligtvis att det börjat "dra" lite i äggstockarna. Spännande att se hur det verkar imorn! Jag försöker att inte skena iväg i graviditetsfantasier men det är omöjligt, både jag och min sambo hoppas och tror så mycket på detta försöket. Lika bra det för då får vi vara glada och hoppfulla iallafall en gång, vi skulle bli likna besvikna om detta misslyckas även om vi försökt att inte hoppas..

Maramina: Är det imorn ni har insättning?

Jz: Skönt att ni fått en ny tid och 29:e är ju rätt snart. Skönt att ni inte behöver vänta till i värsta fall december som det verkade först.

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus