• BaPumba

Vi som försökt ett tag utan plus

Snabb uppdatering:

Ca 5 blåsor på varje sida som var runt 12 mm. Fanns några mindre som de inte mätte också. Nytt VUL på onsdag och fortsätta med samma dos.

• BaPumba

Bolltjej: Fantastiskt att ni fått en återbudstid! Hoppas ni kan komma igång redan nu första menscykeln.

Jz: Puh så tufft det låter med jobbet och foten. Och sen ett möte på det. Vad är det för styrelse?

Maramina: Super att du fått tillbaka ett toppenägg! Nu är du ruvare, jihoo Min sista-minuten-gissning var tydligen mitt i prick! Förhoppningsvis får ni ingen nytta av de andra äggen även om de klarar frysningen, om ni inte mot förmodan skulle ångra er gällande syskonförsök. Men hur har det gått med resten av gissningarna, fick du in några "bud"?

Hoppas det blir ÄP för min del runt fredag som ni tror.

• BaPumba

Bolltjej: Jag tror inte ni behöver vänta flera månader. Till mig sa de att de inte kan boka in för många i "grundbokningen" och att det är därför man kan få vänta lite, men jag fick uppfattning att man väntar till nästa cykel bara isåfall. Så ni är snart igång tror jag!

Besöket för oss tog nästan precis 2 timmar, kanske 1,45. Så lika bra att räkna med 2. Sahlgrenska är inte alltid så bra på att passa tiden heller så man kan få vänta en liten stund innan sin bokade tid innan man blir uppropad... Vi fick först träffa en läkare tillsammans som beskrev hur hela behandlingen skulle gå till, sen blev det ett vul, nån slags rutinkontroll. Efter detta fick vi träffa en sköterska som beskrev behandlingen lite mer detaljerat, och visade noga hur sprutorna funkade. Jag fick även testa att skruva isär/ihop sprutan själv och testa att sticka mig med en annan spruta. Vi planerade även in behandlingsstart.

Gissar att ditt besök blir liknande eftersom det är samma ställe. Lycka till imorn!

• BaPumba

Em me: Kul att se dig och bra idé med bloggen. Det kan inte va så långt kvar nu innan bebben tittar ut, eller?

Solrosen: Samma för dig, det är väl dags nästan när som helst nu?

Jenso: Spännande med alla andra grejer de testar i England. Nu måste det ju bara bli ett bra resultat!

Söndermarken: Roligt att se dig här. Skönt att ni äntligen fått en diagnos! Jag tror det finns goda chanser nu när ni får hjälp att få ordning på ägglossningen.

Wonders: Det lät ju riktigt hoppfullt med ert Riga-besök. Menar du att de kommer ha ett reservägg från någon annan (äggdonation) om det inte går att få fram tillräckligt bra ifrån dig? Har de inte upptäckt när de gjorde utredning i Sverige att du har endomitrios? Det är ju ett känt fel för kvinnor så konstigt om de har missat det..?

Bolltjej: Gött att bollen är satt i rullning nu!

Jz: Grym du är som kämpar på så med ditt jobb. Det är bra att du har modet uppe och tar en dag i taget.

• BaPumba

Jayt: Härligt att du är tillbaka med oss igen och mår bättre. När man är mitt upp i missfallet och sorgen det för med sig är det lätt att känna att man knappt kan hitta tillbaka igen, men så plötsligt står man där på andra sidan och känner sig redo för nya tag. SKÖNT att ni kan börja direkt igen, all väntan är ju så tröstlös. Och skönt att kroppen redde ut allt själv.

• BaPumba

Bolltjej: Höhöhö, det smög sig visst in ett litet oplanerat Göteborgs-skämt från mig, ser jag nu..

• BaPumba

Och så sista inlägget för kvällen blir en liten uppdatering:

Ultraljudet gick bra idag. De kunde se 8 blåsor på höger sida som var runt 17 mm (nån enstaka av dem var 14 om jag minns rätt), och på vänster var det 4 st runt 17 mm. Så ikväll har jag tagit ägglossningssprutan och på fredag blir det äggplock. Så nu har denna hönan snart värpt färdigt!

• BaPumba

Men jösses Maramina vilken lyckodag! Hur verkar detta jobbet i förhållande till det du fick jobberbjudandet från?

Tre ägg till frysen oxå, gött! Fast jag hoppas ni kan kasta dem sen

• BaPumba

Hej! Nu är vi på väg till Orust med mina föräldrar för lite relax i deras sommarstuga, så en snabb uppdatering från min sida.

Äggplocket gick jättebra idag! Lite öm nu såklart men det kändes inte så mycket under själva plocket. 14 äggblåsor fick de ut och det var ägg i alla. Däremot var inte sambons prov lika bra. Han fick lämna två stycken för i det första var det för få, i andra provet var dem både för få och lite slöa. Så det blir ICSI. Fast vi blev förvånade för i utredningen såg hans prov jättebra ut..

• BaPumba

Vi börjar bli nervösa inför imorn nu (ET). Tänk om äggen inte var tillräckligt bra? Tänk om inga blivit befruktade? Försöker peppa mig (oss) att det bara måste ha gått bra med tanke på 14 ägg, men usch, tänk om dem ringer imorn..? Fast det BORDE inte bli så eller hur? Det borde vara mer sannolikt att ett gäng ägg blivit befruktade än att inget blivit det. Verkar som att chansen är ungefär samma med standard ivf och icsi, fast det bekymrar oss lite att hans prov inte var bra när det var så bra på utredningen. Han har inte varit sjuk eller gjort nåt speciellt vad vi kan komma på så det känns konstigt. Hoppas vi får lite svar imorn!

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus