Vi som försökt ett tag utan plus
Pastell1983 skrev 2013-02-15 17:05:40 följande:
Läser till undersköterska
Jo du, jag har inte mått särskilt bra av att leva på det, och så trött man blir på skiten
Men han förstod ju det och kan ju tycka att flytande inte ska innebära massor av jobb för tarmarna. Tur han gav OK:ande. Han skrattade ju lite när jag sa det är jobbigt och äta buljong hehe.
Okej, trevligt
Vart hade du praktiken någonstans?
Kan förstå att du inte mått så bra på det, måste vara underbart att få höra att man i alla fall får äta vissa mängder mer fast föda.
Jag vet att min mamma nyligen gick igenom rektoskopi och hon var inte heller helt nöjd över buljongdieten som krävs innan det.
Lillnosen skrev 2013-02-15 18:10:33 följande:
Nämen, spännande Pastell! :D Vilket dygn är du på nu?
Vårväntanochlängtan - Hoppas verkligen att andra provet var närmare verkligheten! Har ni fått direkt om hur ofta ni bör ha sex? Väntar man för länge mellan gångerna så blir det trötta och slöa simmare. När man lämnar spermieprov ska det inte gått mer än 5-6 dagar sedan senaste tömningen för det kan annars ge missvisande negativt resultat.
Inga direktiv direkt, vi brukar normalt ha sex 3-4 dagar i veckan och lite oregelbundet (alltså inte bara varannan dag) men nu testar vi detta med att ha ett lite längre uppehåll innan ÄL. Jag förväntas ha ÄL nu den 17:e och då blir det ett uppehåll på ca 3-4 dagar. Jag hoppas nu bara mina uträkningar stämmer för jag tänker precis som du säger att på ferten rekommenderar dom ju att mannen ska ha uppehåll 2-4 dygn innan ett spermieprov så längre än så vill vi ju inte att det ska gå. Men värt en chansning i alla fall
Och ja vad jag hoppas att det andra provet är det som överrensstämmer med verkligheten