Försöker skrev 2013-01-24 21:43:50 följande:
Haha, stackare som just åt paprikagryta nu efter allt det här. Nåja, men får dra lagom stora växlar på saker och ting och inte må dåligt över det man åt igår.
Men tänkte på just den här meningen du skrev ovan. Från mitt perspektiv, inte som odlare utan som konsument, så är allt det här i allra högsta grad avgörande för min fertilitet. Det var lite därför jag började skriva om det här med hormonerna och julstjärnorna, för de påverkar fertiliteten, går ut i bröstmjölken, överförs till mitt framtida barn och påverkar barnets hälsa. Så helt OT är det inte. Men frustrationen efter pergokuren gör nog att jag ältar men än vanligt.
Hursom, vad gör det om katterna tuggar lite på blasten på balkongen då? Är du rädd för att det ska va giftigt för katterna eller känns det ofräscht att de tuggar?
Nej självklart påverkar det oss människor i hög grad vad vi stoppar i oss, jag har ju nyss skrivit om proteinpulver som en potentiell källa till minskad fertilitet
Jag vet inte riktigt vad jag tänkte på när jag skrev den meningen i ärlighetens namn.
Att katterna äter upp växterna gör väl inte så mycket förutom att jag då har varit rädd att det inte ska vara bra för dom plus att det sällan blir mycket kvar efter att de har mumsat hihi
Nu har vi bara tygblommor hemma då mina ampelliljor som jag hade förut var nedtuggade till max. De har även gett sig på balkongblommor vid något tillfälle och det i alla fall känns ju inte jättehälsosamt.
Jag vill gärna odla lite färska kryddor men vet inte om det är farligt för dom?
Bapumba: Tack för informationen! Jätteräkor har sedan reklamen för något år sedan gått helt bort som föda. Aldrig att jag väljer något med jätteräkor i på restaurang etc.
JZ79 skrev 2013-01-24 21:43:16 följande:
Vårväntan..jo katterna älskar min hemmaodlade sallad, haha! Har hittat dom många ggr i balkonglådan når de smaskar sallad. Balthazar har även smakat gräslök några ggr, tydligen var det inte allra värst eftersom han smakade mer än en gång :P Har inga växter som är giftiga..för mina kissar vill smaka på ALLT :)
Då har vi samma "problem" då. Som sagt till Försöker, mina ampelliljor såg inte kloka ut
hihi