• Pastell

Vi som försökt ett tag utan plus

Måste bara fråga vad ni tror, funderar lite över vår utredning och provsvaren. Vi får ju inte dom förrän läkarna diskuterat med sköterskorna i september tidigast som de sa till mig. Mina provsvar bryr jag mig inte så mkt om för jag vet ju vad jag "lider" av & att de första TSH och FSH var bra värdden. Men sambons är jag lite orolig för, om det är nått fel på hans spermier. Han lämnade in prov i Maj, OM det skulle vara få spermier eller nått,borde de inte kontaktat oss och sagt att han får ta om 3 månader senare igen,alltså i augusti nu? Eller menar de att de ska diskutera hans svar, och om det är nått fel ska han få vänta ännu längre och ta om?Känns ju som månaderna går då....vad tror ni?

• Pastell

JZ79: Jo precis,det är så jag tror det fungerar. Att man alltid få lämna ett till efter typ 3 månader för att kolla så de inte var tillfälligt nedsatt. De kommer inte lämna ut hans svar även om han ringer. Jag har försökt få fram mina. Tycker det är uselt men ja....vad gör man. Skitsamma....det är snart september och imorgon får jag träffa massa gravidmagar i skolan....känns ju lite mindre skoj. Men kul för dom.

• Pastell

Ciccie: Men vad jobbigt. Krya på dig!

• Pastell
    Malin1988 skrev 2012-08-14 12:06:35 följande:
    Alltså det här med bisolvon, finns det nackdelar? Funderar på om både jag och mannen ska äta det. Men känns ju aldrig bra att ta läkemedel om man inte är sjuk... Någon som har några negativa erfarenheter? Positiva också för den delen!
    Njae,det enda jag läst att det finns dom som redan har tunna flytningar som får ännu tunnare att det blir till nackdel istället. Om det stämmer eller inte har jag ingen aning om. Men tror inte det är nån fara,testa en månad. Mig hjälpte det inte men det är ju för jag inte har äl.
  • Pastell

Grapefrukt ska ha samma verkan,men varning för det om man äter ssri medicin som jag. Testade grapefrukt en månad och den slog ut min medicin,visste inte detta Obestämd Så ssri och grapefrukt går inte ihop Men det är kanske ingen mer än jag som äter det här så...hehe

• Pastell

Känns som jag spammar tråden...men var tillbaka till skolan idag på upprop. En hade med sin 2 månaders bebis,en skulle ha om en vecka och sen ett antal gravida i klassen. GISSA vad allt handlade om. Barn bebis graviditet.....bah. Jag vet, jag är bitter!! Men det stod mig upp i halsen.

• Pastell
    Em me skrev 2012-08-14 15:07:01 följande:

Åh stackare ! Fattar vad du menar! Jag hade 6 stycken gravida runt mig på jobbet innan och de hemska är att jag skulle varit gravid med dem om jag inte fått mitt tidiga mf, de var som om alla blev gravida runt om kring mig och påminde mig.. Men de är bara att bita ihop och va glad för dem! Hoppas de blir vår tur snart!!
    Åh, beklagar ditt mf   Ja det är klart jag är glad för dom innerst inne. Men man är ju som man är....lite bitter och avundsjuk trots allt. Men det visar jag ju såklart inte. Ja det hoppas jag också!
  • Pastell
    Em me skrev 2012-08-14 15:31:31 följande:

Ja klart man är glad för sina nära och kära, men avundsjuk kan man ju inte låta bli att va! Jag är ju lite insnöad med min bitterhet bara mamma och sambon som vet om mitt mf och att jag vill bli gravid, skönt att öppna upp sig lite här!:)
    Tack!
    Ja här i tråden är det bara att ösa ur dig allt du känner, vi stöttar varann här inne Solig
  • Pastell
    BaPumba skrev 2012-08-14 20:12:36 följande:
    Hej tjejer!

När jag läste ikapp mig såg jag att några frågat om spolning/kontraströntgen. Jag gjorde det i våras och tyckte det var som en helt vanlig gynundersökning. Tog lite längre tid och det var min gyn + en sköterska, de behöver vara två samtidigt. Ungefär som tandsköterskan som assisterar tandläkaren. :)

Det varierar ju såklart från person till person hur man upplever det, om det gör ont osv. Jag var lite nervös innan men tyckte inte det gjorde ont alls.

Lycka till ni som snart ska göra det, jag är övertygad om att det kommer gå bra!

Kram på er
    Tack för info. Kommer själv göra en framöver,så bra att höra andras erfarenheter
  • Pastell

72dagar: Håller tummarna att det blir äl Solig

JZ79: Jaa och så har jag en så klantig lärare   Min lärare pratade med de som var gravida om graviditet och bebisar och sen vände hon sig mot mig och några till "nu får inte ni också bli gravida,så någon är kvar sista terminen"  och skrattade. Jasså du, så roligt! Hon VET om min situation nämligen....överreagerar såklart men jag blir så jävla sur och tycker hon är klantig.

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus