Vi som försökt ett tag utan plus
Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite
Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite
Jag fick precis mail från Penny på Serumkliniken i Aten, min donator är redo!! Så nu har jag precis tagit en spruta Klexane, Salospir tablett (båda blodförtunnande mediciner), Cyklacur (östrogen för att bygga slemhinna) och Doxyferm (antibiotika eftersom slemhinnan i livmodern var så inflammerad innan hysto så kör de en kur till innan ET). Prednisolon (kortison) och Folsyra 5 mg tog jag redan i morse för det har jag ätit ett tag. Östrogendosen kommer höjas successivt och slemhinnan ska mätas 17/3. Äntligen är vi på gång, på riktigt.
Vet inte om ni läst min blogg men jag har legat på sjukhus i 6 dagar pga svårbehandlad migrän...Blev utskriven igår och mår fortfarande sådär, men mycket bättre. Tack o lov har de satt in lite mediciner som jag kommer kunna ta nu fram till ET iaf och en förebyggande migränmedicin som kommer fungera även vid graviditet.
JZ: Härligt att höra att du mår bättre nu och att du får köra igång med behandling nu! Hoppas verkligen att det går vägen denna gång för er
JZ: Jag borjar med FET medicinerna imorgon och ska mata slemhinnan den 20e
JZ: Jag borjar med FET medicinerna imorgon och ska mata slemhinnan den 20e
JZ: Härligt att höra att du mår bättre nu och att du får köra igång med behandling nu! Hoppas verkligen att det går vägen denna gång för er
Vem kan man be om Dna-fragmering? SU? Känns som om dem är rätt mediokra där eller hur man ska säga. .....vill likosm inte tänka utanför boxen. Frågade om embryoglue men fick tvärt , nästan snäsigt, nej förra gången. Gör dem assiting Hatching ( stavning. .??) Jag funderar i alla möjliga banor nu. . I och med att vi ändock har ägg och spermier så känns utlandet avlägset att söka sig till.
Jz: du gjorde väl hysteroskopi, hur gick det till?
Vem kan man be om Dna-fragmering? SU? Känns som om dem är rätt mediokra där eller hur man ska säga. .....vill likosm inte tänka utanför boxen. Frågade om embryoglue men fick tvärt , nästan snäsigt, nej förra gången. Gör dem assiting Hatching ( stavning. .??) Jag funderar i alla möjliga banor nu. . I och med att vi ändock har ägg och spermier så känns utlandet avlägset att söka sig till.
Jz: du gjorde väl hysteroskopi, hur gick det till?
Tack! Har nu googlat på detta och låter verkligen som något "intressant"......vi har ju gjort Icsi bägge gånger och tydligen ska sån Dna-fragmentering märkas väldigt vid just den metoden. Givetvis väcktes tanken -vad gör man om så är fallet? Finns det några åtgärder? Eller bara spermiedonation? ( det stod väldigt lite om åtgärder/hur man skulle handskas med det)
JZ79>> så spännande att det drar igång nu för er! Håller tummarna.
Jennso>> lycka till du med. hur många har ni i frysen?
Tack! Har nu googlat på detta och låter verkligen som något "intressant"......vi har ju gjort Icsi bägge gånger och tydligen ska sån Dna-fragmentering märkas väldigt vid just den metoden. Givetvis väcktes tanken -vad gör man om så är fallet? Finns det några åtgärder? Eller bara spermiedonation? ( det stod väldigt lite om åtgärder/hur man skulle handskas med det)