• Söndermarken

Vi som försökt ett tag utan plus

Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite

Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Jennso

Wittra: Trakigt att det inte blev nat till frysen men forhoppningsvis har de ju redan satt in den basta. Det ar for tidigt att testa nu, du kan tidigast se om nagra dagar om du ser har: http://www.fertilitetsguiden.com/behandlingar/ivf.php
    Pa den har hemsidan finns ocksa mycket info om olika behandlingar. Om det inte skulle funka den har gangen sa borde du kola vad som hande mellan dag 2 (eller dag 3) och dag 5. De sager ju att spermierna tar over efter dag 3 sa om de borjar bli daliga da sa kanske din mans spermier har en hog dna fragmation (jag vet inte vad det heter pa svenska). Lycka till!

• Gweny
    Wittra skrev 2015-04-07 12:53:28 följande:

O nu precis kom brevet från SU som sa att inget kunnat frysas. Helvetes skit.

Men nej vad tråkigt!!!
  • Wittra

Jennso: förstår inte hur du menar, vad som hänt mellan dag 2 och 5?? Förresten. ..visst kallas mitt embryo 2 dagars? Tog ut ägg på fredag och fick tillbaka på söndag....eller räknas det som 3 dagars? Kroppen beter sig somvid förra ruvningen....en diffus mensvärk kan skönjas emellanåt. Annars har jag fått en jättekonstig och mkt obehaglig smärta liksom i sidan av buken. Nästan som håll? Svårt att beskriva. Är verkligen skitledsen över att inget kom till frysen...hade varit sååå skönt med backup där liksom. Vi har fått goda resultat vid bägge äggplock men ändå går det såhär. Grät igår o är tom idag....även om Td inte är än på ett par dagar så känns det som om allt hänger på skör tråd.

• Jennso

Wittra vad jag menade ar att om det inte funkar sa skulle jag kolla vad som hande med de embryona som ni hade kvar, klarade de sig till blastocycts men var for dalig kvalite for att frysas eller kunde slutade de dela sig efter en viss dag. Hur manga celler och fragmering var det per dag. Om de embryona blev daliga mellan dag 3 och fem sa kan det tyda pa att spermierna ar daliga for de har oftast inte sa mycket att gora med utvecklingen att embryon de forsta tva-tre dagarna.Forhoppningsvis sa behover du inte oroa dig for det Har finns mycket som man kan tanka pa: http://www.fertilityfriends.co.uk/forum/index.php?topic=283000.0

• hallonbacken

Är less på att vänta nu! Vi var tvungen att vänta en cykel efter det misslyckade IVF-försöket i februari och nu är mensen (hittills) två och en halv vecka sen... mensen hoppade över en cykel efter ivf-försöket som inte blev någon återinsättning förra sommaren så misstänkte att den kunde göra det även denna gången. När den väl kommer får vi göra FET med en 5-dagars så då är det ytterligare tre veckor efter det att mensen kommer.. är bara segt att vänta!

Det har ju inte blivit bättre av att vi för några veckor sedan fick 4 gravidbesked inom en vecka (!) och sedan ytterligare ett veckan efter.. nu känns det verkligen som om alla kompisar bara går före i kön..   

Lite lätt less över detta nu..!

• Wittra

Hallonbacken: förstår dig verkligen. Om detta försök går åt skogen så tänker jag pausa från Ivf. Orkar inte mer nu. Först hela medicineringen med alla biverkningar, oro , ångest, smärtsamma ä...( nu senaste spydde jag efteråt, mådde illa av och till resten av den dagen ) sedan ha ågren över huruvida det blir Et och sedan kastas mellan hopp och förtvivlan i mer än 2 veckor. Nej....min ork med detta börjar verkligen komma till sin ände. Haft funderingar ( om nu inget gratisförsök funkar) att börja privat med Ivf. Funderar då på Falun eller Carl von Linné. Men......det är jättemkt pengar och jag vet dels inte hur vi ska ihop de pengarna ( känns inte jättekul att behöva spara, spara och spara .....dessutom hinner ju tiden gå ytterligare) o sedan vet vi ju inte ens säkert om de försöken fungerar heller. Sååå less på den här mardrömmen, ifrågasätter mig själv ibland hur värt alltihop är...

• Gweny

Hallonbacken>> uch det är verkligen jobbigt med all ny väntan hela tiden, som sen inte ger några garantier. Och sen som du säger med alla gravidbesked överallt. Senast för mig var en på jobbet som kanske ville skaffa fler... började försöka och poff... blev gravid med tvillingar!

Wittra>> fy blir ju så mycket jobbigare om du har såna hemska biverkningar råga på allt! Jag har varit ganska förskonad än så länge.

Det är verkligen mycket pengar att satsa på privat vidare och som jag skrev ovan...inga garantier, suck.

vi kommer inte fortsätta privat om nu inget av våra landstings lyckas. Vad vi känner nu iallafall.

• JZ79
    Wittra, så tråkigt att ni inte fick något till frysen. Kräv DNA fragmentering på sperman. Flera läkare trodde ju att min mans väldigt få spermier va bra eftersom vi ändå fick embryo vid äd...men vid dna fragmentering visade det sig att det inte var troligt att få ett embryo som överlever. Det är som Jenso skriver att om det är "fel" på spermierna så visar det sig ofta vid längre odling. Dna fragmentering görs på sperman som mannen lämnar i ett rör som vanligt, vet ej om SU gör denna undersökning, men fråga. Vårt försök i Åbo var ju bara pengar i sjön eftersom vi inte hade gjort det testet då..Lägg inte pengar på privat behandling innan ett sånt prov gjorts. Läs www.fertilitetsguiden.com/ där finns massor med info. Eftersom era embryon inte klarar sig så hade jag nog satsat mer på att kolla dna fragmentering om du inte själv tror du har immunproblem..men om jag förstått det där med immunproblem rätt så har embryot svårt att fastna eller ännu oftare att du får missfall. På den hemsidan finns massor med info om allt detta. Håller tummarna för att du ändå plussar nu och inte behöver forska vidare i detta. Kram

Hallonbacken... så jobbigt när kroppen inte gör som vi vill!! Väntan är otroligt jobbig.... å så alla dessa gravidbesked Kram på dig!! Hjärta

Jag väntar också...donatorns mens är sen och jag bara väntar på att få börja bygga slemhinna..
  • Attiva

Hej!

Vi har försökt i över ett år nu med nr2 men det vill sig inte

Vi har ett barn sen tidigare född i början på sep -13. Han tog 11mån aktiv försök och ytterligare flera år oskyddat.

Jag har stundtals varit väldigt nere över detta och känner att jag behöver någon som förstår mig att prata med.

• Gweny

pratade med min BM nu och vi kommer få göra stimulerat försök med tabletter och spray. Kommer börja med provera 30/4 och planerad insättning v. 23.

tydligen måste jag börja med lutinus innan insättningen och hålla på med fram till vul(om vi nu plusar) uch, dem har varit "jobbigast" av allt tycker jag. Kladdigt och bökigt ta när man är på jobbet.

Men nu har vi en ny plan iallafall.

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus