• Söndermarken

Vi som försökt ett tag utan plus

Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite

Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • nikki06
    Solrosen 83 skrev 2015-03-31 07:23:10 följande:

Nikki06: har aldrig använt just det märket av test men tycker det ser ut som ett positivt test det med. Lite svårt och se på mobilen men ser rosa ut.

Jag hoppas verkligen men vill inte tro på för mycket!

Hoppas det funkar att ni får börja med pergo så snabbt som möjligt igen då, låter ju positivt om ni plussade efter första dosen :) passa på att njut av semestern så länge!
  • nikki06

Håller tummarna! Ska gå och köpa ett cb digital idag och antingen testa i eftermiddag eller imorgonbitti igen. Men om jag nu testar i eftermiddag (utan att tömma blåsan och dricka på fyra timmar innan), hur kan cb digital veta (om det nu skulle bli positivt) vilken dag man är i? För baseras inte det på konc. hCG? Och på eftermiddagen kan koncentrationen ändå vara lägre än på morgonen även om det ger utslag? Eller hur funkar de egentligen, någon som vet?

• nikki06

Ja nu kan jag nog tro det! Tack för alla grattis! Har försökt 19 månader och sen krävdes bara ett inseminationsförsök och så fick vi vårt plus, går på moln just nu. Ska bara försöka tänka bort alla orostankar om mf och ma så gott det går och härda ut de första veckorna :)
  • JZ79
    nikki06 skrev 2015-03-31 12:20:57 följande:
    Ja nu kan jag nog tro det! Tack för alla grattis! Har försökt 19 månader och sen krävdes bara ett inseminationsförsök och så fick vi vårt plus, går på moln just nu. Ska bara försöka tänka bort alla orostankar om mf och ma så gott det går och härda ut de första veckorna :)
    Gött att ni sprider era gravidhormoner här inne nu :) Grattis igen!
  • Gweny

Grattis till er som plusat!

Ser väl dock inte så ljust ut för min del, så laddar för FET om några veckor.

• Wittra

Hej länge sedan. Är mitt i "ruvningen". Tjuvtestade idag, ruvdag 9. Helt blankt negativt. Inte en tillstymmelse till positivt. Är faktiskt inte ledsen utan bara arg. Vet att ruvdag 9 är tidigt men kroppen beter sig på exakt samma vis som förra gången. Diffus mensvärk, humöret är uselt. Jag börjar tröttna JÄVLIGT mycket på detta nu. Vi har sagt att om detta försök inte fungerar så tar vi en paus över sommaren. Den här gången hade vi dessutom så himla bra resultat vid ÄP, 12 ägg varav 7 befruktade. Några skulle försöka odlas och frysas. Får väl svar i veckan nu om detta fungerat. Som vanligt så var personalen så positiv inför detta, o visst .det ÄR ju bra och det klart att de SKA vara positiva. Men varför verkar det inte fästa? Fick samma resultat på förra ruvdagen 9 och det stämde med TD, negativt. 

Jag har tänkt att innan jag överhuvudtaget går vidare med fler IVF så vill jag ha ordentlig undersökning av livmodern. Jag vägrar genomföra fler smärtsamma ÄP eller för den delen ET utan att få klart för mig vilket skick livmodern är i. Sedan har jag läst att hos vissa kvinnor har problem med immunförsvaret, att embryot anses vara inkräktare och stöts bort. Kan det vara så för mig ? :-/  Funderar jättemkt på detta. Vet någon här något immunutredning..är det bara Aten eller kanske Riga som kan hjälpa med sådant? 

• Gweny

Wittra>> uch så tråkigt det är! Såg bra ut för oss med, men blev inget, uch var tungt. Nu väntar FET i maj. Har 5 st i frysen.

• Wittra

O nu precis kom brevet från SU som sa att inget kunnat frysas. Helvetes skit.

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus