• Söndermarken

Vi som försökt ett tag utan plus

Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite

Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Wittra

Hej. Jo jag håller på att spraya. Måttligt road av det. Läser att Jz är i Grekland, skönt att du kommit igång där. Hoppas allt går bra.

tycker allt går trögt och svårt att hålla humöret uppe. Plus att alla blir gravida runt en.....hela tiden. Nu har en blivit gravid på jobbet också....

du jz som alltid är såpass positiv, påverkas du inte av andras graviditeter? Är någon gravid på ditt jobb..eller varit gravid? Känner mig kass som inte kan glädjas med andra......

• Gweny
    Wittra skrev 2015-03-04 09:22:08 följande:

Hej. Jo jag håller på att spraya. Måttligt road av det. Läser att Jz är i Grekland, skönt att du kommit igång där. Hoppas allt går bra.

tycker allt går trögt och svårt att hålla humöret uppe. Plus att alla blir gravida runt en.....hela tiden. Nu har en blivit gravid på jobbet också....

du jz som alltid är såpass positiv, påverkas du inte av andras graviditeter? Är någon gravid på ditt jobb..eller varit gravid? Känner mig kass som inte kan glädjas med andra......

Mmm redan trött på sprayandet! Håller med om att humöret svajar och gör så ont i mig att se alla gravida och nya besked hela tiden, medan vi srår kvar...
  • Dakine

Jag blir så himla frustrerad. 
    IVF kliniken skulle höra av sig till mig senast igår, hurvida vi skulle gå vidare nu efter att första enkelkuren pergotime inte fungerade (enligt blodprov) även om allt såg bra ut. Så de är inte säkra helt enkelt på om det fungerade eller inte, men gravid blev jag uppenbarligen inte. 

Antingen skulle jag fortsätta på en enkelkur igen, eller så skulle jag börja med en dubbelkur. Jag väntar besked. Men måste börja ta tabletterna imorgon, eftersom det är min dag 5 i cykeln. 

Om de inte hör av sig vad gör jag då !? Mixtrar jag och tar en dubbelkur på egen hand, eller tar jag en enkelkur igen eller måste jag vänta flera månader tills jag får en ny mens och sen kan göra igång!? 

Blir så arg att de inte hör av sig... känner mig bara helt åsidosatt. Skit dålig stil. De brukar annars svara direkt.... 

• Dakine
    Ska ni köra på min andra kur pergotime enkel. 
    Ska köra samma som förra gången, dag 5-9. och blodprov på dag 21 (vilket dock infaller en lördag) så lär väl bli på dag 23. 

Men nu när jag pratat med dem blev jag osäker vilken dag jag ska räkna som dag 5. Idag eller imorgon. 

Min mens kom först igång rikligt och ordentligt natten till söndag. 
    Kom lite rött sent på kvällen på lördagen, men nästan inte ens så att jag behövde binda. Jag antog att jag skulle räkna söndagen som dag 1. 

Torsdag och fredag var det mest ljusrosa flytningar blandat med brunt. 

Hur skulle ni tänka? 
  • nikki06

Är med i andra grupper men ser att det är ungefär samma personer här , hoppas det är okej att jag hoppar in :)

Vad konstigt Dakine att de inte hört av sig! Men skulle du bara försöka en gång med enkelkur? Vi ska försöka tre gånger med enkelkul innan vi kan göra något mer, det är inte så för er med då?

• Dakine
    nikki06 skrev 2015-03-04 17:05:23 följande:

Är med i andra grupper men ser att det är ungefär samma personer här , hoppas det är okej att jag hoppar in :)

Vad konstigt Dakine att de inte hört av sig! Men skulle du bara försöka en gång med enkelkur? Vi ska försöka tre gånger med enkelkul innan vi kan göra något mer, det är inte så för er med då?

Som jag skrev i ovanstående inlägg har de nu hört av sig och jag ska påbörja min andra enkelkur pergotime :) 

Har dock hört att en del äter dem mellan dag 3-7, 4-8 och en del 5-9.. Vad är det egentligen för skillnad ? 
  • Solrosen 83

Dakine: Utifrån vad du beskrev så hade jag också räknat söndagen som dag 1. Hoppas andra kuren fungerar bättre. Det kan inte varit så att du fått äl senare än cd 21 då så prover missade det? Eller kom mensen som vanligt? Testar du med äl-test eller tempar?

• Wittra
    Gweny skrev 2015-03-04 12:03:56 följande:
    Mmm redan trött på sprayandet! Håller med om att humöret svajar och gör så ont i mig att se alla gravida och nya besked hela tiden, medan vi srår kvar...
    Ja, den ständiga påminnelsen om att man bara står och stampar. Visserligen bara gjort en IVF men det var så jävla nedbrytande att misslyckas. Blir rädd för hur jag kommer hantera saken nu när vi upprepar det. Vi sa skämtsamt till varandra att det vore skönt om min man denna gång kunde ta allt sprayande, nålar osv .....helt fel tänk men ibland blir jag faktiskt avundsjuk på min man som slipper allt det där. Slipper m´å dåligt, slipper sticka sig osv osv....

jag har mina dagar då jag känner mig bättre men vissa dagar är ren skit. Idag kom ytterligare påminnelse då en på jobbet tydligen väntar barn. Alla, alla....utom en själv. det är dagar som dessa som oftast skriver här inne....för jag känner mig helt förkrossad. 
  • Dakine
    Solrosen 83 skrev 2015-03-04 19:48:53 följande:

Dakine: Utifrån vad du beskrev så hade jag också räknat söndagen som dag 1. Hoppas andra kuren fungerar bättre. Det kan inte varit så att du fått äl senare än cd 21 då så prover missade det? Eller kom mensen som vanligt? Testar du med äl-test eller tempar?

Okej. Jag gjorde då så nu att jag tog första pergotime tabletten ikväll, så jag räknar lördag som dag 1. (Var så rädd att missa annars, och att det kunde blivit på dag 6 om jag väntat till imorgon). Då får vi väl se om det lyckas bättre denna gång helt enkelt! 

Alltså jag fick ju ägglossning på CD 15 förra gången, och då togs blodprovet på CD 21. Alltså togs blodprovet endast 6 dagar efter ägglossning, så jag tror att blodprovet togs för tidigt förra gången. Det är min teori. Och det verkar ju som att även kliniken tror att jag ägglossat, men att provet togs för tidigt eller för sent varpå jag kör på enkelkur igen. Denna gång tas mitt blodprov den 23/3.. vilket kommer bli på CD 24. Jag hoppas att ägglossning sker någon gång mellan den 11/3-14/3.. alltså på CD 12-15. 

Jag har använt mig av CB äl-tester. 
    Mensen jag fick nu kom på CD 30-31 (beroende på hur man räknar). Dag 28 om man räknar från första rosa flytningen. 
  • JZ79

Ego-inlägg..

Sitter nu på flygplatsen i Amsterdam, väntar på nästa flyg hem. Aten har varit fantastiskt och omtumlande. Serumkliniken och Peny är ju fullständigt fantastiska, deras omtanke och proffesionella bemötande gjorde att jag typ började gråta när vi skulle lämna dom sista gången med en behandlingsplan i väskan. Det blev hysteroscopi igår, livmodern var totalt kass, helt inflammerad, fanns inte en mm slät slemhinna som det ska finnas Känner mig öm idag, de fick skrapa bort ett tjockt lager inflammerad vävnad. Blöder fortfarande, glömde fråga hur länge jag kommer göra det. Även börjat med en sorts p-piller nu direkt, Cyklacur tror jag de hette. Nedregleringsspruta i mitten på mars.

Vi gjorde ju DNA fragmentering på makens sperma. Första testet (vanligt spermaprov) de tittade på tyckte dom va ok och Peny trodde vi skulle kunna använda sperman vid ÄD..fast Efter DNA fragmenteringen stod det klart att det är nästintill omöjligt stt ett embryo skulle överleva hela vägen och bli ett barn. Maken som tidigare inte velat dubbeldonation sa direkt till Peny att då vill han köra på dubbeldonation.

Provet med mensblod visade hidden Chlamydia och bakteriell vaginos. Hon pratade typ om kronisk chlamydia (förstod inte riktigt det..) men det är ju inte den "vanliga" std chlamydian detta utan en ur samma familj om jag förstått det rätt. Hur som helst så ska den behandlas nu.

Blev chockad över det dåliga skicket på min livmoder, en äggstock var helt ur funktion och stopp i en äggledare. Hela insidan av livmodern var gropig och ojämn, ett embryo skulle aldrig kunna fastna där..

Resan har varit bra, vädret fantastiskt och Peny och de andra på Serum va helt underbara!! En känslosam resa. Besviken över att Sverige inte sett alla "fel". Ska försöka att inte älta det, nu ska vi se framåt och vi kommer få bästa hjälpen. Ska ju ta nedregleringsspruta i mitten på mars..så ET borde bli i april nån gång? Fick så mycket info igår, tur vi även fick papper på det och preliminära tider för när jag ska börja med olika mediciner.

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus