• Söndermarken

Vi som försökt ett tag utan plus

Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite

Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • hallonbacken

Pusheen: nej, det samtalet vill man ju verkligen inte ha när man laddar för ET ????. Bryt ihop och kom igen. Tillåt er att vara ledsna och nedstämda idag för att sedan samla nya krafter till nästa försök. Nu vet ni ju mer om hur du svarar på medicinerna än inför detta försöket så nästa kan ju bara gå bättre!

Vi har fått ett fint embryo insatt idag. Av de 15 ägg som plockades ut befruktades 14 som de skulle. Av dessa har vi fått ett insatt på dag 3 och resterande odlas till dag 5 och sedan fryses de in. Hoppas på många till frysen så de kan bli kommande synskonförsök eftersom vi har bestämt att detta försöket ska lyckas ???? Är ju just nu gravid tills motsatsen bevisats!

• Gweny
    hallonbacken skrev 2015-02-09 17:44:04 följande:

Pusheen: nej, det samtalet vill man ju verkligen inte ha när man laddar för ET ????. Bryt ihop och kom igen. Tillåt er att vara ledsna och nedstämda idag för att sedan samla nya krafter till nästa försök. Nu vet ni ju mer om hur du svarar på medicinerna än inför detta försöket så nästa kan ju bara gå bättre!

Vi har fått ett fint embryo insatt idag. Av de 15 ägg som plockades ut befruktades 14 som de skulle. Av dessa har vi fått ett insatt på dag 3 och resterande odlas till dag 5 och sedan fryses de in. Hoppas på många till frysen så de kan bli kommande synskonförsök eftersom vi har bestämt att detta försöket ska lyckas ???? Är ju just nu gravid tills motsatsen bevisats!

Åh kul det gick bra och många blev befruktade! Håller tummarna.
  • Dakine

Vad roligt :) Ett steg i rätt riktning ! 
  • Pusheen

Inget kul alls när det var så nära inpå.. Ja ja! Det är bara att ta nya tag. Inför nästa behandling så vet vi mer. Det kan ju bara bli bättre kan man tycka.

Oj så många ni fick. Härligt :)

Jag har idag satt fart att fixa till hönsen som jag tänkte att jag skulle skaffa mig :) Förhoppningsvis så får de bättre äggproduktion än mig :D
  • JZ79

Pusheen, så tråkigt att läsa det inte blev någon ET. Vet precis hur jävligt det känns att få det där samtalet Kram!!

Hallonbacken, skönt att läsa det gick bättre för er. Ni har kämpat mot mycket och det var på tiden ni fick bra utdelning! Håller tummar för plus och en massa blastocyster till frysen

• hallonbacken

Fick brev idag från RMC och det var 4 ägg/embryon som gick att frysa in. Är lite besviken att det ändå var så många som föll ifrån (9 st av de 13 som odlades vidare) samtidigt som de som nu finns i frysen är blastocyster vilket ju är bättre än 2-dagars..

• Pusheen

Det verkar inte vara så många som klarar sig så långt.. Tycker jag man läser rätt ofta. Var glad att du kunde få de du fick!

Själv har jag inga..

• hallonbacken

Är väldigt glad över de jag/vi fick det är mest att vi trodde vi skulle få fler och därav besvikelsen.

• Gweny
    hallonbacken skrev 2015-02-13 18:26:18 följande:

Fick brev idag från RMC och det var 4 ägg/embryon som gick att frysa in. Är lite besviken att det ändå var så många som föll ifrån (9 st av de 13 som odlades vidare) samtidigt som de som nu finns i frysen är blastocyster vilket ju är bättre än 2-dagars..

4 är ju ett bra antal. Sällan man läser om såpass många till frys. fast hoppas det går vägen nu såklart.

Börjar själv spraya på måndag.
  • Jennso

Hallonbacken: 4 blasto som är bra nog att frysa in är ett super bra resultat Du får tänka att det sker lite av ett naturligt urval på vägen. Ni måste ha super ägg och spermier för det är inte ofta man får så många ens med äggdonation. Men ni kommer ju inte behöva de här embryona på nåt år nu iallafall, för förhoppningsvis är du redan gravid??

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus