Solrosen 83 skrev 2013-05-27 11:26:48 följande:
Det låter ju vettigt att de vill att man ska kolla att allt ser bra ut innan de "skriver ut" en patient som genomgått behandling hos dem. Kan ju vara att man får göra det även där jag gick men man måste kanske själv be om att få göra det. Jag fick vänta fram till Kub innan jag fick se att det faktiskt var någonting som levde inne i magen och hur många som fanns där. Nu spelade det inte så stor roll för min del för jag har på något konstigt sätt hela tiden från att jag fick plus varit inställd på att det här kommer gå vägen. Hade jag varit mer orolig hade jag säkert legat på mer om att få göra ett VUL.
Åh, jag önskar att jag kände ett sådant lugn. Visst, jag går inte och oroar mig hela min vakna tid, men ibland slår det mig. Ibland tänker jag, "jamen, var inte för lycklig nu, för du vet att du kan få missfall när som helst". Det är ju trots allt så himla vanligt i början. När man äntligen lyckats vill man ju att det ska gå hela vägen. Men med tiden kommer jag såklart kunna slappna av mer. Jag längtar tills jag passerat vecka 12. :)
Hur som helst så ska vi få kika på bebisen/bebisarna om exakt tre veckor, den 17 juni. Spännande!!!