• Nellin

Vi som försökt ett tag utan plus

Gällande hur man svarar på frågor så är det klart att det varierar beroende på vem som frågar och vilken situation man befinner sig i just när frågan kommer. Jag är till min person väldigt rättfram när det gäller allt och även detta. Jag brukar säga som det är, att vi har försökt i över två år och fått diverse hjälp från kliniken, att det inte finns något fel på någon av oss så någon gång kommer vi förhoppningsvis lyckas - det verkar dröja lite bara. De flesta brukar vara ganska respektfulla då, men om någon börjar tjata om att det är psykiskt och att man ska slappna av så brukar jag bara säga, "jag förstår att du menar väl, men du har faktiskt ingen aning om vad du talar om just nu".

Så långt det är möjligt tycker jag inte man ska stressa upp sig över frågor som kan komma. Det är ju jobbigt såklart, men nånstans försöker jag tänka att det inte är något att skämmas över, att det är så många som går igenom samma sak och att det måste vara okej att tala om det - så länge man vill. De flesta är faktiskt mer förstående än man kan tro - eller åtminstone kloka nog att inte uttrycka sig om det. Vill man inte tala om det, ja då får man helt enkelt ljuga. "Vi skaffar barn när vi känner oss redo. Punkt."

• Nellin

Jenso, det är ju superbra besked! Vad roligt! :)

• Nellin
    Jenso skrev 2013-05-24 13:38:21 följande:
    Speciellt som jag har hogt FSH och lagt AMH .

Nar ska du ta nasta test? 
    Wohooo!

Jag köpte två digitala test idag. Ett ska jag ta i morgon och ett om nån vecka. Jag får anstränga mig till MAX för att inte testa nu. Jag är en sådan testgalning, men med tanke på vad de där testen kostar så får jag lov att hålla mig till i morgon. Det är ju trots allt BIM då.
  • Nellin
    Lillnosen skrev 2013-05-24 13:56:00 följande:
    Ja det är bara att hålla tummarna nu :) Kanske ska förföra maken en snabba efter jobbet oxå, innan jag drar iväg på festligheter :P Så har vi säkrat upp så mycket man bara kan tänker jag. Fast det kanske redan är försent. Om ägget släppte vid 15-17 igår är ju dygnet förbi. Men släppte det senare under kvällen eller inatt så finns ju fortfarande chansen :)
    Det kan mycket väl ha släppt lite senare. Hur som helst så har nu ju faktiskt täckt upp rätt bra redan, även om ni inte får till det efter jobbet. :) Åååååh så spännande! Jag har en sån magkänsla att det bara måste dyka upp fler plus i tråden den här månaden. Sommaren har kommit, alla har fått i sig lite D-vitamin, de flesta kan slappna av lite mer när värmen är här och kanske blir lite gladare. En massa februariungar vill vi se här nu!!!
  • Nellin
    BaPumba: Jag tänker som du där. Jag tror att det är ytterst få av de som frågar som vill något illa. Det här med barn är ju en så himla naturlig del av vårt samhälle och det är ju inte konstigt att de frågar. Om jag inte hade lidit av ofrivillig barnlöshet så kanske jag också hade ställt samma frågor. Ibland är det verkligen skitjobbigt när folk undrar och de kan verkligen uttrycka sig klumpigt, men man får försöka påminna sig själv om att de faktiskt menar väl och att de förmodligen inte har kunskap om barnlöshetens hemska baksida.

• Nellin
    Pastell1983 skrev 2013-05-24 17:12:01 följande:
    Alltså är på dag 32 idag och ingen mens. Känns inte ens som den är på gång. Tog gravtest igår och visade inget. Min undran är, kan den rubbas totalt av att jag gått ner nästan 6 i vikt på sista tiden?
    Förra månaden var cyklen bara på 26 dagar liksom, väldiga skillnader. Obestämd
    Viktförändringarn kan faktiskt inverka ganska mycket på mensen. Just i omställningen i alla fall. Är du säker på att du haft ÄL, och när du hade den? Har du använt några preparat denna månad?

• Nellin
    Em me skrev 2013-05-24 17:18:42 följande:
    Ska vänta med spänning på ditt test nellin!! Håller tummarna!!

Vi har precis berättat för sambons föräldrar, de blev så glada! Hans pappa grät tom! Haha! Nu bara måste det gå hela vägen!!
    Men, jag blir alldeles rörd, trots att jag inte har någon aning om vem hans pappa är, hahaha! Åh vad härligt! Det är klart det ska gå vägen nu. Ni har ju kommer så långt nu!

När får du veta vilken grupp i undersökningen som du tillhör förresten? Det ska ju bli sjukt intressant att se resultatet av studien! 
  • Nellin
    Em me skrev 2013-05-24 17:26:23 följande:

Jag vet inte det.. Efter bf eller när studien är klar.. Den är ju dubbelblind så jag får ju inte veta om läkaren inte får. Men efter förlossningen tror jag:)
    Riktigt spännande! :) Hur som helst så tror jag på din graviditet! På att det kommer gå bra, nu när ni tagit er förbi den värsta perioden. Det är verkligen en milstolpe. Jag längtar dit själv!
    Pastell1983 skrev 2013-05-24 17:26:10 följande:
    Ja borde nog vara därför, började för 5 veckor sen med viktminskningen Hoppas bara den kommer igång snart.
    Nej inga preparat denna månaden, förra åt jag pergo och då fick jag den för tidigt istället.
    Ingen aning om äl eftersom jag inte känner den förutom när jag äter pergo

Ha en trevlig kväll tjejer! Här ska jag på personalfest om några timmar! Solig
    Okej. Det kan ju vara så att du fick ÄL senare än vanligt, eller att den uteblev. Om du inte fått mens om några dagar får du väl ta ett nytt test. :) Jag hoppas ju såklart på att det är en liten ärta som är orsaken jag.

• Nellin
    Pastell1983 skrev 2013-05-24 17:31:34 följande:
    Nellin: Drömma kan man ju Är det imorgon du ska ta det digitala? Hoppas såå att det går bra för dig {#emotions_dlg.flower}
    Självklart ska man drömma och önska och hoppas! Varje dag ska man det. :)
    Ja i morgon har jag BIM så då ska jag ta det digitala. Hoppas sååå på att få GRAVID. Det skulle vara mitt livs första. :) Och då lär det ju stå 1-2. Så jag tar ett till sen om en vecka i så fall, för att kolla så att det står 2-3 då. :) 
  • Nellin
    Em me skrev 2013-05-24 17:36:13 följande:
    Nellin, den längtan är ju kanske närmare än du tror;) väntar med spänning på morgondagens test;)

Var hos bm idag med, jätte go är hon! Men ingen vidare på blodproven , haha!
    Hahaha, jasså är hon klumpig? :)
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus