Baggs skrev 2011-12-19 19:41:49 följande:
Carolina1: Att ha sett ett pickande hjärta på VUL minskar riskerna för mf med ett antal procent - kommer bara inte ihåg hur mycket. När jag väntade sonen sa vår IVF-läkare att chanserna att gå hela vägen var 97% efter vårt första VUL. Så oroa dig nu inte för mycket utan njut av att slippa alla symptom!
Jag har ju inte heller några direkta symptom fast jag misstänker ju att jag får dåliga nyheter på VULet i morgon... I natt hade jag sammandragningar som gjorde att jag inte kunde sova... Men inget blod än. :-/ Min förra graviditet var jag i varje fall symptomlös på mestadels av tiden enda jag hade var tröttheten. Och några prematura sammandragningar hade jag inte, så jag ser detta som olycksbådande. Usch, är skitnervös inför morgondagen - och inte förrän på eftermiddagen skall jag dit.

Och dessutom ensam - maken är på jobbresa. Fy och blä.
Baggs, håller tummarna för dig! Kom ihåg att alla graviditeter är olika och bara för att du har sammansdragningar i förra grav behöver det ju inte betyda MF denna gång? Jag hade nog varit mer orolig för blod...
Hoppas att det går prima för dig imorgon och att du får se det lilla hjärtat picka.