• iväntanpådig

BF Augusti 2012

Vi har försökt få barn i 5 år utan ett enda plus. Har just Plus! Är förstås överlycklig men tillika skräckslagen/livrädd för missfall! Men som sagt man väntar inte missfall utan barn! Måste försöka intala sig det bara! Har haft lite läskig molvärk och det har tagits infektionsvärden för att utesluta infektion. Dessa visade ju ingenting! Tack och lov!

Undrar nu om någon vill följas åt till den beräknade dagen då vi ska få träffa våra bebisar och under tiden prata om allt mellan himmel ocvh jord!? Själv räknar jag BF enl. FL till 17/8 2012!

• Svar på tråden BF Augusti 2012
  • Freakyme

Grattis LillisMaj och Loddis!!
    Härligt att ni också joinar oss.

LillisMaj, har känt av lite illamående men är lite osäker på om det är inbillning för att jag vet att man kan få det eller om dte är på riktigt. Största "problemen" för mig är frekventa kissepauser och ständig molvärk/körig mage. 

Gör alla här VUL? 

• mounia78

På IVF-klinik brukar dem rekommendera VUL några veckor efter man plussat. Jag ska ringa imorgon för att få tid. Nu ligger jag i Magsjuka, kul va? Ännu mera illamående precis vad jag behöver, USCH!

Kul att fler hittar hit, hoppas det går bra för er! 

• Freakyme

Nä usch för magsjuka!! Hoppas att du repar illa kvickt!

Har börjat må illa från och med idag. Hade hoppats att jag skulle hålla mig ifrån det ett tag till (eller helt!). Salmiak-läkerol har varit mina goda vänner... två timmars bilresa var förvisso inte så himla poppis.

• iväntanpådig

Grattis Loddi, Lillismaj,Freakyme och barnatro10 till eraPlus !! Välkommna hit!  Vem som helst är välkommen hit men helst ska man väl vänta smått i augusti FlörtKänner inte av något starkt illamående(än iallafall) är det nånting man ska oroa sig för eller är det så att vissa mår sämre än andra? Vårt sjukhus vill att man gör ett VUL i v.7 för att se att allt går som det ska. Men har även ett extra inplanerat till torsdag 22/12 pga av mina molvärkar... För nej dom har inte blivit bättre. Har varit sjukskriven från jobbet pga av att det blir värre då jag går hårt eller anstränger mig mera överlag. Detta gör mig verklligen orolig. Ha ni hört om något liknade ?? Ha förstått att man kan ha molvärk men ej att det ska smärta.. Hur känner ni? har ni värk/ömt? Har sån värk som strålar i äggstockarna ner mot underlivet samt att det molar i livmodern. Blir jätte rädd när detta kommer för att det ska vara missfall på gång eller utomkvedeshavandeskap.. Säkert oroar jag mig mycket i onödan men det kanske inte är så konstigt när man kämpat länge för att bli gravid och nu äntligen blir det!? Det är egentligen dom symptom jag har ömma bröst, molvärken och trötthet speciellt på kvällarna. Vad har ni för symptom??

Kram!

• Freakyme
    iväntanpådig skrev 2011-12-18 21:07:34 följande:

Grattis Loddi, Lillismaj,Freakyme och barnatro10 till eraPlus !! Välkommna hit!  Vem som helst är välkommen hit men helst ska man väl vänta smått i augusti FlörtKänner inte av något starkt illamående(än iallafall) är det nånting man ska oroa sig för eller är det så att vissa mår sämre än andra? Vårt sjukhus vill att man gör ett VUL i v.7 för att se att allt går som det ska. Men har även ett extra inplanerat till torsdag 22/12 pga av mina molvärkar... För nej dom har inte blivit bättre. Har varit sjukskriven från jobbet pga av att det blir värre då jag går hårt eller anstränger mig mera överlag. Detta gör mig verklligen orolig. Ha ni hört om något liknade ?? Ha förstått att man kan ha molvärk men ej att det ska smärta.. Hur känner ni? har ni värk/ömt? Har sån värk som strålar i äggstockarna ner mot underlivet samt att det molar i livmodern. Blir jätte rädd när detta kommer för att det ska vara missfall på gång eller utomkvedeshavandeskap.. Säkert oroar jag mig mycket i onödan men det kanske inte är så konstigt när man kämpat länge för att bli gravid och nu äntligen blir det!? Det är egentligen dom symptom jag har ömma bröst, molvärken och trötthet speciellt på kvällarna. Vad har ni för symptom??

Kram!

Förstår att du är orolig. Håller alla tummar och tår att det skall vara "normalt" att känna som du gör (om man nu får säga så...). Har också ganska mycket molvärk, särskilt i trakten kring äggstockarna. Nu vet jag ju inte for sure att det är just från äggstockarna värken kommer men jag har liksom föreställt mig att de sitter där ut åt sidorna några cm ovanför bäckenkanten. Annars känner jag lite allmänna stickningar och orolighet i magen. Mycket gaser och väldans trött mest hela dagen. Kan väl vara frukten av en hektisk helg men det känns ibland som att jag ska somna mitt i en mening... Illamåendet har ju som sagt debuterat idag med. Lite frusen och allmänt vissen. Ja, det är nog det =) Jo ett ständigt saltsug med...
  • JoLu

Ansluter mig till denna tråden också. Satt in en blastocyst den 30/11 och plussade den 15/12. Blev såklart jätteglad, men som ni andra också väldigt rädd för missfall. Det är första IVF-försöket efter flera års försökande innan. Jag känner inte så mycket symtom än. Det enda är att jag vaknar på nätterna av att brösten värker (inifrån liksom). Får ibland hugg eller en känsla av sammandragningar i äggstockarna. De sa på kliniken när jag fråga att det var normalt att känna så. Ja, man får väl hoppas det. Har svårt att riktigt glädjas, eftersom min oror tar överhanden. Det är synd. Lycka till alla, så får vi hoppas på att vi får en liten knodd i augusti. :)

• Carro34

Hej alla! och grattis alla nya Glad 

Jag var på vul i morse och såg ett hjärta som tickade som bara attan !!  Det är helt obegripligt, och jag är om möjligt ännu mera rädd och orolig för allt som kan gå fel nu. Man är så konstig. Men jag ska försöka stressa ner nu och ha en lugn jul. Skrev in mig hos MVC idag också. Det blir Mama Mia i Stockholm och dit ska vi dagen före nyårsafton. 

Tydligen hade jag själv räknat lite fel för jag är i v 8+2 idag, dvs v 9 och beräknat datum för mig är 28/7. Men hoppas att jag kan hänga kvar här fast jag är beräknad till juli Glad

Jag har fortfarande väldigt lite symptom. Inga ömma bröst alls (har inte haft det på hela tiden) och inte det som beskrivs som molvärk/mensvärk. Jag känner ibland lite tryck eller pirrningar i livmodern men inte i närheten av mensvärk. Jag är lite illamående ibland och också ganska trött på kvällarna, men det är allt. Det jag vill säga är att det här med symptom är så olika och jag har sedan ruvningen startade oroat mig för att jag inte haft tillräckligt men symptom (som man läser att alla andra har). Jag kommer inte sluta oroa mig nu, men jag inser i alla fall att jag inte kan läsa om andras symptom och utifrån det dra slutsatser hur det går för mitt lilla liv i magen Glad 

Ta hand om er !

• Baggs

Carolina1: Att ha sett ett pickande hjärta på VUL minskar riskerna för mf med ett antal procent - kommer bara inte ihåg hur mycket. När jag väntade sonen sa vår IVF-läkare att chanserna att gå hela vägen var 97% efter vårt första VUL. Så oroa dig nu inte för mycket utan njut av att slippa alla symptom!
    Jag har ju inte heller några direkta symptom fast jag misstänker ju att jag får dåliga nyheter på VULet i morgon... I natt hade jag sammandragningar som gjorde att jag inte kunde sova... Men inget blod än. :-/ Min förra graviditet var jag i varje fall symptomlös på mestadels av tiden enda jag hade var tröttheten. Och några prematura sammandragningar hade jag inte, så jag ser detta som olycksbådande. Usch, är skitnervös inför morgondagen - och inte förrän på eftermiddagen skall jag dit. Och dessutom ensam - maken är på jobbresa. Fy och blä.

• Freakyme
    Baggs skrev 2011-12-19 19:41:49 följande:
    Carolina1: Att ha sett ett pickande hjärta på VUL minskar riskerna för mf med ett antal procent - kommer bara inte ihåg hur mycket. När jag väntade sonen sa vår IVF-läkare att chanserna att gå hela vägen var 97% efter vårt första VUL. Så oroa dig nu inte för mycket utan njut av att slippa alla symptom!
    Jag har ju inte heller några direkta symptom fast jag misstänker ju att jag får dåliga nyheter på VULet i morgon... I natt hade jag sammandragningar som gjorde att jag inte kunde sova... Men inget blod än. :-/ Min förra graviditet var jag i varje fall symptomlös på mestadels av tiden enda jag hade var tröttheten. Och några prematura sammandragningar hade jag inte, så jag ser detta som olycksbådande. Usch, är skitnervös inför morgondagen - och inte förrän på eftermiddagen skall jag dit. Och dessutom ensam - maken är på jobbresa. Fy och blä.
    Baggs, håller tummarna för dig! Kom ihåg att alla graviditeter är olika och bara för att du har sammansdragningar i förra grav behöver det ju inte betyda MF denna gång? Jag hade nog varit mer orolig för blod...

Hoppas att det går prima för dig imorgon och att du får se det lilla hjärtat picka. 
Svar på tråden BF Augusti 2012