• mounia78

BF Augusti 2012

Hej Sjöglimt!

Vi har följts åt sen vi ruvade, nu har jag oxå plussat o hoppar över hit. Jag är oxå mkt nervös för missfall, har haft det två gånger innan i samband m IVF, så jag hoppas den vill stanna i magen nu.
    Hoppas att allt går bra för dig oxå.

Efter vad jag har beräknat så ska jag ha 16/8 :), men nu ska man oroa sig i ett par veckor till. Jag ska ta progesteron i 1 1/2 månad till pga tidigare missfall.

Nu känner jag mig illamående, har molvärk o TRÖTT. Hur mår du?

Lycka till 

• mounia78

Hej
    Tydligen sa min läkare att man inte behöver ta progesteron om man inte fått MF innan. På första MF kände jag ingenting, upptäcktes via Ultraljud när jag var i v. 8. På andra fick jag stark mensvärk o sedan började störtblöda efter 2 dagar när jag var i v. 6, så jag var inte långt gången men det är hemskt ändå. Det är det man är man är mest orolig för.
    Mina hormoner spökar oxå o så är jag svullen i magen.

Skönt att allt var okej med dig. När ska du på ultraljud, jag ska ringa imorgon o få tid:)

• mounia78

Jag har ringt för att boka tid men de har stängt den här veckan, ska ringa på måndag. 
    Välkomna in i gänget Baggs o Carolina1. Den här första tiden är så jobbig, en evig väntan. Man oroar sig hela tiden , har konstiga drömmar och mår mkt illa.  Man försöker leva som vanligt o låtsas att allt är som vanligt men svårt att låta bli.
    Ja, sjöglimt du har rätt: Det är vår tur nu. Lycka till nu ni som ska på VUL. Jag väntar oxå m inskrivning till efter VUL.

Ha en trevlig helg Skrattande

• mounia78

På IVF-klinik brukar dem rekommendera VUL några veckor efter man plussat. Jag ska ringa imorgon för att få tid. Nu ligger jag i Magsjuka, kul va? Ännu mera illamående precis vad jag behöver, USCH!

Kul att fler hittar hit, hoppas det går bra för er! 

• mounia78

GRATTIS till er båda Baggs & Lillismaj. Vad härligt.
    Själv ska jag t VUL den 2 / 1.
    Är väldigt illamående just nu och trött. 

Svar på tråden BF Augusti 2012