• Carro34

BF Augusti 2012

Hej! Har läst tråden men inte vågat skriva tidigare. Tror att jag är i v 7+4 idag efter FET (fick aldrig göra ET) Jag ska på UL på måndag. Är jätte nervös för senaste veckan har jag inte känt några gravid symptom alls. Dessutom har jag blivit sjuk nu, feber och halsont. Har kämpat för barn i så många år och nu är jag bara rädd att det ska gå åt skogen. Vet inte hur jag skulle klara ett negativt besked på måndag. Det skulle kännas så otroligt ledsamt för nu har man ju levt som gravid i vad som känns som en evighet. Alla mina närmsta vänner har barn eller är gravida vilket inte direkt gör att pressen och stressen minskar. Usch vad negativ jag låter, får skylla på febern Önskar alla stor lycka till !!

• Carro34

Tack för ert stöd Jag vet att vi är många som upplevt/upplever samma sak men i vardagen hemma känner man sig lite ensam. Jag kommer inte skriva in mig förrän efter vul på IVF-kliniken. Skulle vara så jobbigt att ringa tillbaka och säga att det inte blev någonting. Min man är så övertygad om att allt kommer gå bra. Jag är precis tvärtom. Han står för det positiva och jag för det realistiska

• Carro34

Hej alla! och grattis alla nya Glad 

Jag var på vul i morse och såg ett hjärta som tickade som bara attan !!  Det är helt obegripligt, och jag är om möjligt ännu mera rädd och orolig för allt som kan gå fel nu. Man är så konstig. Men jag ska försöka stressa ner nu och ha en lugn jul. Skrev in mig hos MVC idag också. Det blir Mama Mia i Stockholm och dit ska vi dagen före nyårsafton. 

Tydligen hade jag själv räknat lite fel för jag är i v 8+2 idag, dvs v 9 och beräknat datum för mig är 28/7. Men hoppas att jag kan hänga kvar här fast jag är beräknad till juli Glad

Jag har fortfarande väldigt lite symptom. Inga ömma bröst alls (har inte haft det på hela tiden) och inte det som beskrivs som molvärk/mensvärk. Jag känner ibland lite tryck eller pirrningar i livmodern men inte i närheten av mensvärk. Jag är lite illamående ibland och också ganska trött på kvällarna, men det är allt. Det jag vill säga är att det här med symptom är så olika och jag har sedan ruvningen startade oroat mig för att jag inte haft tillräckligt men symptom (som man läser att alla andra har). Jag kommer inte sluta oroa mig nu, men jag inser i alla fall att jag inte kan läsa om andras symptom och utifrån det dra slutsatser hur det går för mitt lilla liv i magen Glad 

Ta hand om er !

• Carro34

Hej på er!

Idag har jag en konstig känsla i kroppen. En känsla av att någonting är fel. Vet inte varför, bara känner så. Och då fick vi ju se ett hjärta så sent som i måndags.

Hur som helst, vi ska på första besöket hos MVC den 30 december. Jag undrar om det är någon av er som vet om man får göra ultraljud då ? Jag vill väldigt gärna göra det för att lugna ner mig lite....

Hoppas förresten att ni alla mår bra

• Carro34

Ja, visst är det läskligt med sådan känsla ? hoppas att jag liksom du tycker att det känns bättre imorgon...

Idag är jag i v 9 (8+4) och när vi ska til MVC kommer jag att vara i slutet på v 10 (9+6). Så du menar att du tror att jag måste vänta på UL till minst början på februari ? Gör MVC aldrig första UL innan v 16 ? Det VUL som jag var på i måndags var ju via IVF-kliniken. Jag trodde att MVC skulle göra sitt första UL på  mig på första besöket där

• Carro34

Verkligen jätte tråkigt Lillismaj. Hoppas att du mår bättre snart. Kram Hej mimmi80 och mojsen21 ! Håller tummarna för er liksom för alla oss andra. Förstår att ni måste vara lite extra oroliga som haft ma bakom er. Men denna gången ska det gå bra !!

• Carro34

Härligt att höra att allt bra med alla Själv var jag på inskrivning på mvc idag. Gick bra och jag gillar bm. Men det enda jag egentligen vill är att se att allt är bra med den lilla. Men det får jag vänta till den 18/1 med. Då blir det nupp. Jag har fortfarande väldigt lite symptom. Lite extra trött och lite illamående., inget mer. Hur är det med er andra ? Gott Nytt År !

• Carro34

Vår lilla var 1,7 på vul och då var jag i v 8+2, så utifrån det låter 1,3 rimligt. Jag mår sådär just nu. Inga klassiska symptom, utan mer att jag känner mig håglös och lite deppad. Känns som jag bara är tjock och trött. Ingen inspiration att göra någonting. Vill bara komma på nytt UL och se att hjärtat fortfarande slår. Innan dess kommer jag nog inte kunna slappna av och känna mig gravid.... Sorry för deppet. Hoppas att ni andra mår bättre

Svar på tråden BF Augusti 2012