• Baggs

BF Augusti 2012

Carolina1- än ska du inte ge upp!! Fast jag vet hur du känner dig... Jag är också nyplusad och superorolig för att jag inte har några symptom. 6+1 idag, med ett tidigt MF i bagaget för ett par år sedan, så jag jämför hela tiden med det. Har också VUL nästa vecka, på tisdag och förbereder mig på det värsta. :-/

• Baggs

Har ni ringt om tid för inskrivning? Det har inte jag, tänkte vänta till efter VULet - vis av erfarenheten från förra gången... :-/

• Baggs

Carolina1: Att ha sett ett pickande hjärta på VUL minskar riskerna för mf med ett antal procent - kommer bara inte ihåg hur mycket. När jag väntade sonen sa vår IVF-läkare att chanserna att gå hela vägen var 97% efter vårt första VUL. Så oroa dig nu inte för mycket utan njut av att slippa alla symptom!
    Jag har ju inte heller några direkta symptom fast jag misstänker ju att jag får dåliga nyheter på VULet i morgon... I natt hade jag sammandragningar som gjorde att jag inte kunde sova... Men inget blod än. :-/ Min förra graviditet var jag i varje fall symptomlös på mestadels av tiden enda jag hade var tröttheten. Och några prematura sammandragningar hade jag inte, så jag ser detta som olycksbådande. Usch, är skitnervös inför morgondagen - och inte förrän på eftermiddagen skall jag dit. Och dessutom ensam - maken är på jobbresa. Fy och blä.

• Baggs

Lillismaj: då håller jag tummarna för oss idag!! Jag har inte heller kunnat sova i natt... Vaknade jättekissig och sen efter det så malde tankarna på  om alla varianter som är tänkbara att ske idag på VULet. Förstår inte hur jag koncentrera mig på jobbet?! :-/

• Baggs
    Vårflickan84 skrev 2011-12-20 10:24:52 följande:
    hej!
    får man hoppa in här?

vi har försökt bli gravida i nästan tre år nu men lite avbrott. har haft två missfall. varit med om IVF och en stimulerad FET för att nu plussa utan hjälp! är naturligtvis jätteglad men samtidigt rädd för att något ska gå fel.... har haft småblödningar så är lite orolig. har dock tagit 5-6 olika tester och alla visar plus och starkare för varje dag. så nu hoppas vi på det bästa och håller tummarna.

jag undrar, kan man boka UL nu på en gång? eller hur funkar det? vill gärna se så att allt står rätt till liksom. ska man ringa barnmorskan också? lite jobbigt att allt händer mitt i julledigheten haha...

vet inte när jag har BF men tror att det borde vara runt 25 augusti        
    Välkommen!!
    Jag har inte ringt MVC ännu eftersom jag har ett tidigt mf i bagaget och då fick ringa och avboka med svansen mellan benen liksom - så den här gången avvaktar jag VULet som jag skall göra idag! Men om nu allt ser ut som det skall är det MVC jag ringer direkt! (Jag gör mitt VUL på IVF-kliniken!). Är det itne ok går jag hem och gråter!
    Är det inte MVC som sedan bokar in en på UL också? Kommer inte ihåg, det är så länge sedan jag var gravid med sonen!!
  • Baggs

En frisk liten krabat i magen, 7+0 och bf 6 augusti!!! Lyckan är total och ÄNTLIGEN känner jag att jag vågar njuta av detta!!!!

• Baggs
    Lillismaj skrev 2011-12-20 16:14:39 följande:
    Grattis Baggs!!
    (Jag är också vecka 7+0)

Och jag är lite chockad (lite och lite).
    Vi fick se två hjärtljud idag! Vi visste förstås att det kunde bli tvillingar eftersom vi satte tillbaka två embryon men det trodde jag inte ändå. Å herre gud, ska vi bli fem helt plötsligt?!
    Kan inte smälta det riktigt.

FANTASTISKT!!!! Och vad kul att vi är helsynkisar!!Spännande att följas åt! Men jag förstår att ni fick lite hicka!!! Vi har har alltid fått 2 embryon tillbaka så vi har ju också lekt med tanke på att bli fem, men vi är så glada för vårt lilla hjärta!!

• Baggs

1/8

2/8

3/8

4/8

5/8

6/8 Baggs 38 år, barn 2

7/8

8/8

9/8

10/8

11/8

12/8

13/8

14/8

15/8

16/8

17/8 Sjöglimt 26 år ICSI 1 FET1 första barnet.

18/8 Freakyme 27 år, 4e försöket.

19/8 Loddi 10:de ruvningen!

20/8

21/8

22/8

23/8

24/8

25/8

26/8

27/8

28/8

29/8

30/8

31/8

• Baggs

Usch Lillismaj - vad hemskt!! Jag förstår din oro och dina tankar - dem är jag själv väldigt bekant med. Varför skal man straffas fler gånger?! Men, jag tycker du ska ringa igen och be att få komma in - febern är ju garanterat en orsak av cystan/cystorna och de borde väl vilja ha dig under uppsikt? Ta hand om dig i varje fall - och försök tänka postivit trots allt, du har två små liv som du ska vara stark för!!!! Kram

• Baggs

Gott nytt på er alla!
    Oroa sig gör man nog hela tiden. Jag var på VUL för snart två veckor sedan och väntar till den 9:e för att se att allt fortfarande är ok... Så här fortsätter det väl hela vägen!! :-/

Svar på tråden BF Augusti 2012