• Freakyme

BF Augusti 2012

Hej allihop och grattis till era plus!!
    Jag plussade i morse och är heeeelt överlycklig!! har längtat efter barn de senaste 8 åren men har inte träffat den rätte förrän för 1,5år sedan. Nu ÄNTLIGEN är det dags.

Det verkar som att flera av er har haft det svårt för att bli gravida. Extra stort grattis till Er som fått kämpa så. Får man joina tråden även om man inte kämpat lika länge?

• Freakyme

1/8

2/8

3/8

4/8

5/8

6/8

7/8

8/8

9/8

10/8

11/8

12/8

13/8

14/8

15/8

16/8

17/8 Sjöglimt 26 år ICSI 1 FET1 första barnet.

18/8 Freakyme 27 år, 4e försöket.

19/8

20/8

21/8

22/8

23/8

24/8

25/8

26/8

27/8

28/8

29/8

30/8

31/8

• Freakyme

Grattis LillisMaj och Loddis!!
    Härligt att ni också joinar oss.

LillisMaj, har känt av lite illamående men är lite osäker på om det är inbillning för att jag vet att man kan få det eller om dte är på riktigt. Största "problemen" för mig är frekventa kissepauser och ständig molvärk/körig mage. 

Gör alla här VUL? 

• Freakyme

Nä usch för magsjuka!! Hoppas att du repar illa kvickt!

Har börjat må illa från och med idag. Hade hoppats att jag skulle hålla mig ifrån det ett tag till (eller helt!). Salmiak-läkerol har varit mina goda vänner... två timmars bilresa var förvisso inte så himla poppis.

• Freakyme
    iväntanpådig skrev 2011-12-18 21:07:34 följande:

Grattis Loddi, Lillismaj,Freakyme och barnatro10 till eraPlus !! Välkommna hit!  Vem som helst är välkommen hit men helst ska man väl vänta smått i augusti FlörtKänner inte av något starkt illamående(än iallafall) är det nånting man ska oroa sig för eller är det så att vissa mår sämre än andra? Vårt sjukhus vill att man gör ett VUL i v.7 för att se att allt går som det ska. Men har även ett extra inplanerat till torsdag 22/12 pga av mina molvärkar... För nej dom har inte blivit bättre. Har varit sjukskriven från jobbet pga av att det blir värre då jag går hårt eller anstränger mig mera överlag. Detta gör mig verklligen orolig. Ha ni hört om något liknade ?? Ha förstått att man kan ha molvärk men ej att det ska smärta.. Hur känner ni? har ni värk/ömt? Har sån värk som strålar i äggstockarna ner mot underlivet samt att det molar i livmodern. Blir jätte rädd när detta kommer för att det ska vara missfall på gång eller utomkvedeshavandeskap.. Säkert oroar jag mig mycket i onödan men det kanske inte är så konstigt när man kämpat länge för att bli gravid och nu äntligen blir det!? Det är egentligen dom symptom jag har ömma bröst, molvärken och trötthet speciellt på kvällarna. Vad har ni för symptom??

Kram!

Förstår att du är orolig. Håller alla tummar och tår att det skall vara "normalt" att känna som du gör (om man nu får säga så...). Har också ganska mycket molvärk, särskilt i trakten kring äggstockarna. Nu vet jag ju inte for sure att det är just från äggstockarna värken kommer men jag har liksom föreställt mig att de sitter där ut åt sidorna några cm ovanför bäckenkanten. Annars känner jag lite allmänna stickningar och orolighet i magen. Mycket gaser och väldans trött mest hela dagen. Kan väl vara frukten av en hektisk helg men det känns ibland som att jag ska somna mitt i en mening... Illamåendet har ju som sagt debuterat idag med. Lite frusen och allmänt vissen. Ja, det är nog det =) Jo ett ständigt saltsug med...
  • Freakyme
    Baggs skrev 2011-12-19 19:41:49 följande:
    Carolina1: Att ha sett ett pickande hjärta på VUL minskar riskerna för mf med ett antal procent - kommer bara inte ihåg hur mycket. När jag väntade sonen sa vår IVF-läkare att chanserna att gå hela vägen var 97% efter vårt första VUL. Så oroa dig nu inte för mycket utan njut av att slippa alla symptom!
    Jag har ju inte heller några direkta symptom fast jag misstänker ju att jag får dåliga nyheter på VULet i morgon... I natt hade jag sammandragningar som gjorde att jag inte kunde sova... Men inget blod än. :-/ Min förra graviditet var jag i varje fall symptomlös på mestadels av tiden enda jag hade var tröttheten. Och några prematura sammandragningar hade jag inte, så jag ser detta som olycksbådande. Usch, är skitnervös inför morgondagen - och inte förrän på eftermiddagen skall jag dit. Och dessutom ensam - maken är på jobbresa. Fy och blä.
    Baggs, håller tummarna för dig! Kom ihåg att alla graviditeter är olika och bara för att du har sammansdragningar i förra grav behöver det ju inte betyda MF denna gång? Jag hade nog varit mer orolig för blod...

Hoppas att det går prima för dig imorgon och att du får se det lilla hjärtat picka. 
  • Freakyme

Grattis Baggs!! Så skönt att få se lilla hjärtat picka på. *avis*
    Grattis till dig med Lillismaj!! Två små pickande hjärtan?! Va härligt. Dubbel lycka!!

• Freakyme

Carolina, hade en sån känsla igår men idag känns det bättre.
    Vilken vecka är du i? UL brukar väl göras i v 16-19 eller så tror jag. Beror nog lite på vart man bor. Hoppas att oron släpper snart, eller iaf minskar.

• Freakyme
    Carro34 skrev 2011-12-21 16:29:19 följande:
    Ja, visst är det läskligt med sådan känsla ? hoppas att jag liksom du tycker att det känns bättre imorgon...

Idag är jag i v 9 (8+4) och när vi ska til MVC kommer jag att vara i slutet på v 10 (9+6). Så du menar att du tror att jag måste vänta på UL till minst början på februari ? Gör MVC aldrig första UL innan v 16 ? Det VUL som jag var på i måndags var ju via IVF-kliniken. Jag trodde att MVC skulle göra sitt första UL på  mig på första besöket där

Jag tror nog dessvärre det Rynkar på näsan Första besöket på MVC brukar väl vara vikt, blodprov och info och lite sådant? Fast detta är vårt första barn så jag vet inte säkert.
    Jag gick in på mitt landstings hemsida. Under mödravård stod det hur de brukar gå tillväga. Kanske finns även på ditt landstings hemsida?

• Freakyme

Lider mer er Mimmi och Loddi!!! Hoppas verkligen att 2012 blir fyllt av lycka och välgång för er från och med nu!!

• Freakyme

Ylviz, lider med dig. Håller tummarna att det är din tur nu i vår!!

Är mitt i vecka nio nu (8+4). Har bara hört att det är en sjukt jobbig vecka för mamman med illamående from hell och what not (vilket jag känner igen mig i så det knakar). Blir nu orolig att det är kritiskt i min lilla mage med... Hade just glömt bort missfallsrisken för en liten stund. Suck...

Och Kallisto, vad var det för okänslig jobbarkompis? Be henne fara och flyga... det kan du för du är hormonell och gravid hahahaha. 

• Freakyme

Grattis till jobbet Mela!!! Hållet tummarna för ett litet hjärta på VUL.

Baggs, verkar ju vara en toppenarbetsgivare! Va kul att det någon gång kan vara åt det hållet när man vanligtvis hör om alla puckon som väljer bort gravida eller kvinnor i barnafödarålder/med små barn.
    Klart du ska vara med i processen. Du har väl ingenting att förlora?

• Freakyme

Har även jag varit på skidsemester men i Österrike. Så härligt att vara iväg ett tag =) Dock var det många i min omgivning som fasade över att jag skulle åka skidor? Hade inte ens haft en tanke på att det kunde vara farligt men förstod ganska snabbt att jag nog borde undvika att ramla... Gick hur som helst bra.

Bagen börjar att synas lite grann. Ser mest "fläskig" ut och har lite svårt att tycka om det. Har hittills gått ner en del i vikt tack vare mysiga kräkningar osv och står nu på -0,3kg från startvikt. Antar att jag kommer att ta igen det framöver...

Har ni upplevt okänslig omgivning? Förstår inte hur vett, sans och smidighet kan försvinna ur folk bara för att någon är gravid? Jobbar inom vården och de flesta på jobbet vet numera om att jag är gravid. Fick samma kommentar av två stycken: "Det har jag misstänkt för jag tyckte att du hade lagt ut lite här om dagen". Ursäkta?? Inte så kul att höra när man går ner i vikt? Är det ok att fälla sånna kommentarer i v 11? Är nu i v 13 och det putar lite mer men i v 11 syntes nada. Till och med folk som kommit fram och tagit på magen! Back off säger jag bara!!
    (Ni hör hur hormonerna sprutar...).

Ska återgå till mitt nattpass. Ha en härlig dag och vecka!!

• Freakyme

Hej allihop!
    Kliver in i v 15 imorgon och längtar såååå tills jag börjar känna det lilla grynet. Har inte fått tid för RUL ännu men det borde väl inte bli alltför långt bort. Ska få en kallelse i brevlådan...

Ser att ni diskuterat resor litegranna. Vi gick själva i tankarna att åka en långhelg till London så jag gjorde lite research. De flesta flygbolag flyger fram till v30-34. Dock finns det i princip INGEN reseförsäkring som täcker graviditetskomplikationer utomlans efter v.28. Vistelse på sjukhus relaterat till graviditeten är alltså något man helt får stå för själv. Ambulansflyg hem från södra Europa skall visst kosta typ 300 000kr... Kan bli lite dyrt...

Så om ni ska utomlands råder jag er att kolla reseförsäkringen och boka i "rätt" gravvecka.
    Ha en bra vecka! 

• Freakyme

Hej!
    Idag har jag varit och lyssnat på hjärtljuden för första gången. Vilken känsla RUL om 3 veckor, närmare bestämt 21mars. Den lill* krabaten (som numera har arbetsnamnet Krabban) levde rövare i magen och sparkade och slogs mot dopplern och försökte rymma så vi inte fick lyssna, men vi jagade ikapp Undrar om takterna sitter i efter förlossningen?

• Freakyme
    Majsan77 skrev 2012-03-01 13:09:50 följande:
    Baggs: Förstår precis din oro över att inte känna något än. Kommer inte ihåg, men är det första barnet? UL om två veckor låter bra. Jag går också och väntar på att få känna något. Är i v. 17+3 och det är andra graviditeten som jag kommit så här lång så enligt böcker o d.y. är det vanligt att omföderskor kan känna något runt denna tid. Har inte vågat gå till MVC och lyssna efter hjärtat än eftersom jag förstått att det är inte säkert att de kan höra något även om allt skulle vara bra. Men om jag inte börjat känna något inom en vecka måste jag nog be att få komma. Har inte RUL förrän den 21/3 och det är ju ett tag kvar att vänta.

Freakyme: Skönt att få höra hjärtat picka på! Har du börjat känna sparkar?
    Nää känner ingenting än. Första barnet är det för min del så jag kan nog få vänta lite till... Är i v. 15+5.

Om du är i v. 16+3 så borde de väl absolut kunna höra hjärtat på MVC? Tycker att du ska boka tid! 
  • Freakyme
    iväntanpådig skrev 2012-03-15 09:55:57 följande:

Hej tjejer! Hoppas allt är bra med er! Vissa har gjort sina RUL grattis till dom!Solig Vi va på vårt igår. Allt var bra med den lill* Verkar dock bli en stor bebis ^^ Maskinen räkna BF till 6/8 men vi håller kvar samma som tidigare alltså 18/8 (12 dagar större en den "borde" va) pga av att vi vet när det är gjort så då ändrar dom inte.

Ska på 2 UL till innan RUL i v 36-37 Tycker bara det är bra och skönt att få se den lill* fler ggr! Solig Han ville ha in oss om 6 veckor och ev en gång till innan. Hur ser er UL historia ut framöver? Tror jag börjar ana några buffningar där innifrån men svårt att veta säkert tycker jag.. Känner ni? v18 (17+4 idag)

Å baggs hur gick de för dig!? Du hade väl oxå UL igår??

Jag är i v 17 + 4 jag med och har sedan någon vecka tillbaka kännt lite buffar och tryck inifrån magen. Kan inte tänka mig att det fortfarande är fisar på tvären =)

RUL för mig på ons nästa vecka. Men hur kommer det sig att ni gör så många UL? Är det för att det var en stor bebbe? Och RUL v 36-37? Det har vi inte heller, bara kring v. 19-20. Vad bor du i för superlandsting egentligen?? =D 
  • Freakyme

Välkommen Ella. Såklart du också får vara med =)

iväntanpådig, aha. Då förstår jag varför de följer dig lite extra noga.

Baggs, va mysigt med RUL. Längtar till vårt på måndag. Nu väntar en lugn helg med besök från mina föräldrar och myspys med våra nyfödda lammungar!

Ha det bra allihopa! 

• Freakyme

Hej allihopa!
    Även vi har fått se vår lill* på RUL, närmare bestämt i onsdags. Tog inte reda på kön men fick reda på att det är en frisk liten krabat där inne.
    23 aug är vårt nya BF datum och det betyder att det är exakt idag 5 månader kvar!

Hoppas ni får en härlig helg! 

Svar på tråden BF Augusti 2012