• Dolphine

Vad kallar ni flickornas könsorgan?

Är det fler än jag som tycker att det är svårt att hitta ett bra namn? Har hört snippa ibland men vet inte hur vedertaget det är. Vad säger man på dagis, finns det ett gemensamt begrepp eller är det som när jag var liten på 70-talet att det inte finns någon bra benämning? Snälla hjälp mig. Jag tycker att det är viktigt att ha ett bra ord/namn, men det bästa är ju om det inte är något egenpåhittat utan något som alla förstår.

• Svar på tråden Vad kallar ni flickornas könsorgan?
  • Galupy

När jag var liten så döpte jag den till "kissedosa", och det är även något som mina döttrar har tagit efter. . .

• jomma

Men det är ju hemskt att detta viktiga organ hos flickor inte har ett vedertaget namn såsom snopp eller penis.

Jag röstar på snippa och hoppas att det blir vedertaget i snar framtid!

• Melwin E

jag säger penis om killen å slida om flickans

• TessaT

Vi använder oss av SNIPPA, glöms dock emellan åt... Kissen och tissen = katt hos oss. Pulla = onani för mig.

• Sar

Jag tycker det är väldigt svårt. "Snippa" är ett bra namn men det känns så konstruerat och kommer inte naturligt. "Muttan" har för mej en sexuell laddning. "Framstjärt" kallades de när jag var liten och TVÄRTEMOT de flesta andra som förfasar sig över detta "hemska" ord tycker jag att det är rätt o.k., stjärtens "främre" del helt enkelt. "Kussimurran" elelr "skruttan" är tänkbara alternativ. Får väl se vad som blir!

• misun

Snippa tycker jag är ett strålande ord. Äntligen finns ett neutralt ord för flickans könsorgan. Ett ord som inte är kliniskt eller sexuellt laddat. Som låter bra och som flickor kan använda på samma sätt som pojkar använder ordet snopp. Att kalla sin dotters kön för ett ord som relaterar till "att kissa" tex kissis, kissen känns för mej galet. Alla vet vi väl att man inte kissar med slidan?
    Framstjärt känns oxå lite knepigt, lika väl som alla djur associationer. Det är väl inget djur vi tjejjer har mellan benen? Så nej, fram för ordet snippa.

• Viccy

Jag var tvungen att lära min son snippa eftersom de säger så på dagis.
    Framrumpan eller kissen är det värsta jag hört..

• Skrattmås

Jag säger Murran och min man säger ordet som är vedertaget på hans språk.
    Jag skulle aldrig kalla det Snippan. Låter jätteonaturligt och taget från normen snopp.

• A73H

Snippa, solklart! Snopp är ju hur bra som helst, det är tillåtet att säga, utan värderingar samt helt oladdat som begrepp! Tycker att våra små tjejer har rätt till det också!!! För hur okomplicerat förhållande har vi till vårat kön? Hur benämner VI det?...

Svar på tråden Vad kallar ni flickornas könsorgan?