Vad är ditt största bekymmer idag?
Men han kanske faktiskt inte är kapabel på riktigt. Då har barnet det bättre på dagis.
Men FFS, jag börjar misstänka att min förkylning satt sig på balansnerven. Jag är yr i huvudet. =/
Oron över att inte få behålla lunchen i personalrummet. Vi har en tjuv som länsar andras lådor, alla "vet" vem det är, det försvinner smått och stort och jag är sååååå trött på att tvingas vara hungrig för att någon fattar idiotiska ekonomiska beslut. .
Men för bövelen. Hur ska man göra för att få karljä***n att fatta? Jag har sagt till honom att INTE lämna brödrosten med sladden inkopplad och hängande så att vår lilla dotter får tag i den. Vad hittar jag ÅTERIGEN nu på morgonen? Ja brödrosten inkopplad och hängande så dottern kan få tag i den. Vad ska krävas innan f*nskapet fattar? Att dottern dör av en elstöt? Och jag säger till honom att knyta ihop sladdarna till hans gitarr så att dottern inte ska få tag i den och tugga på den och i värsta fall dra den runt halsen och strypas, vad gör han? Lämnar den lös. Dottern låg i sängen förut och jag sa till honom att hålla ett öga på henne så att hon inte rullade ner eller fick tag i min handväska som låg där. Ja sa han och återgick till datorn. När jag kommer tillbaka till rummet en minut senare ligger dottern farligt nära kanten på sängen och har lyckats linda axelremmen på väskan TVÅ varv runt halsen. Ja jag skulle inte ha låtit väskan ligga där men när jag säger till hennes pappa att hålla ett öga på henne och han skiter i det HELA tiden, vad sjutton ska man göra för att få honom att fatta egentligen?
Att jag sista dagen på jobbet har stressat halvt ihjäl mig så att jag sitter här med världens huvudvärk, och inget jobb.
Får man vara lite positiv med så ska jag och sambon flytta hemåt till familjerna och vänner (55mil närmare bestämt) i övermorgon, och förhoppningsvis hinner jag hitta ett nytt jobb innan sista lönen utbetalas från mitt förra jobb.
Min man i ett nötskal:
* Säger - vi ställer in disken i diskmaskinen direkt så behöver vi inte tänka så mycket mer på det. Säger han och lämnar ALL disk där den stod när han åt ifrån den eller gjorde iordning maten.
* Säger det är en bra idé att vi städar varannan vecka (för mig betyder helstädning av hem att man plockar upp, dammsuger, torkar golven, kollar om luckorna i köket behöver torkas av, skruva rent badkaret, göra rent toan, skrubba handfatet i badrummet m.m. För honom betyder helstädning av hemmet: Dammsuga golven. Klart.
* Han säger: Jamen tack så jäkla mycket för att du lägger mina kläder på golvet. Jag tittar lugnt tillbaka och säger: Ja tack för att du använder HELA lägenheten som byrå/skohylla/garderob/tvättkorg (han lägger sina kläder ÖVERALLT. Jag har tom hittat skitiga kalsonger på matbordet en gång. Gissa om jag blev arg)
* Sätter en lapp på diskmaskinen att diskmaskinen vill bli tömd eller luckan öppnas så det som står inuti luftas. Detta gäller naturligtvis ENBART mig. Han skiter fullständigt i om det står ren disk som behöver plockas ur. Så jag har nu fyllt diskhoarnarna till bredden med skitig disk och jag har inte tömt ur diskmaskinen. Precis som han brukar göra.
* Jag säger till honom på olika sätt att sätta undan brödrosten efter sig eller åtminstone dra ur sladden och vira den runt brödrosten så att inte vår dotter kan få tag i den. Igår förklarade jag sakligt varför jag vill att han gör detta. För att dottern inte ska få tag i sladden och dra ner brödrosten i huvudet, att hon inte ska kunna stoppa ner händerna i rosten när sladden är i och därigenom riskera att få en elstöt. Ja säger han och skiter i att dra ur sladden och ställa undan rosten.
* Han lägger sin smutstvätt överallt utom i tvättkorgen och gnäller emellanåt över att ett särskilt plagg inte blivit tvättat. Jag kontrar med att ja låg den i tvättkorgen där den ska vara när den är smutsig så har den blivit tvättad. Annars vet jag inte var du har gjort av den.
Det är ett faktum. Jag lever med en förvuxen tonåring.