• Anonym

Vad är ditt största bekymmer idag?

Anonym skrev 2012-02-09 19:58:43 följande:
    Att jag har svårt att förstå mig på vissa föräldrar. Har en liten (fyller två år på senvåren) på jobbet (förskola) som kommer i princip först på morgonen och går hem allra sist efter en dag på 11 timmar och 45 minuter. Inte för att föräldrarna jobbar så hemska tider fick jag höra idag utan för att mamman jobbar såna tider och pappan tydligen inte är kapabel att ta hand om barnet sälv då tyckte jag bara synd om barnet. Barnet får 20-30 minuter vakentid på morgonen och 30 minuter vakentid på kvällen ihop med mamma och pappa varje vardag.

Men han kanske faktiskt inte är kapabel på riktigt. Då har barnet det bättre på dagis.
  • Anonym

Men FFS, jag börjar misstänka att min förkylning satt sig på balansnerven. Jag är yr i huvudet. =/

• Anonym

Oron över att inte få behålla lunchen i personalrummet. Vi har en tjuv som länsar andras lådor, alla "vet" vem det är, det försvinner smått och stort och jag är sååååå trött på att tvingas vara hungrig för att någon fattar idiotiska ekonomiska beslut. SkrikandesKräksDemonDöd{#emotions_dlg.djavulsk}Tyst.

• Anonym

Men för bövelen. Hur ska man göra för att få karljä***n att fatta? Jag har sagt till honom att INTE lämna brödrosten med sladden inkopplad och hängande så att vår lilla dotter får tag i den. Vad hittar jag ÅTERIGEN nu på morgonen? Ja brödrosten inkopplad och hängande så dottern kan få tag i den. Vad ska krävas innan f*nskapet fattar? Att dottern dör av en elstöt? Och jag säger till honom att knyta ihop sladdarna till hans gitarr så att dottern inte ska få tag i den och tugga på den och i värsta fall dra den runt halsen och strypas, vad gör han? Lämnar den lös. Dottern låg i sängen förut och jag sa till honom att hålla ett öga på henne så att hon inte rullade ner eller fick tag i min handväska som låg där. Ja sa han och återgick till datorn. När jag kommer tillbaka till rummet en minut senare ligger dottern farligt nära kanten på sängen och har lyckats linda axelremmen på väskan TVÅ varv runt halsen. Ja jag skulle inte ha låtit väskan ligga där men när jag säger till hennes pappa att hålla ett öga på henne och han skiter i det HELA tiden, vad sjutton ska man göra för att få honom att fatta egentligen?

• Anonym
    Anonym skrev 2012-02-10 10:08:05 följande:
    Men för bövelen. Hur ska man göra för att få karljä***n att fatta? Jag har sagt till honom att INTE lämna brödrosten med sladden inkopplad och hängande så att vår lilla dotter får tag i den. Vad hittar jag ÅTERIGEN nu på morgonen? Ja brödrosten inkopplad och hängande så dottern kan få tag i den. Vad ska krävas innan f*nskapet fattar? Att dottern dör av en elstöt? Och jag säger till honom att knyta ihop sladdarna till hans gitarr så att dottern inte ska få tag i den och tugga på den och i värsta fall dra den runt halsen och strypas, vad gör han? Lämnar den lös. Dottern låg i sängen förut och jag sa till honom att hålla ett öga på henne så att hon inte rullade ner eller fick tag i min handväska som låg där. Ja sa han och återgick till datorn. När jag kommer tillbaka till rummet en minut senare ligger dottern farligt nära kanten på sängen och har lyckats linda axelremmen på väskan TVÅ varv runt halsen. Ja jag skulle inte ha låtit väskan ligga där men när jag säger till hennes pappa att hålla ett öga på henne och han skiter i det HELA tiden, vad sjutton ska man göra för att få honom att fatta egentligen?
    Det låter mer som att du försöker få honom att GÖRA som du säger men han kanske är förståndshandikappad? I så fall krävs nog enkla figurer på en flanellograf.

Tänk såhär: Hur får han dig att göra som du säger? Använd samma metod på honom.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-02-10 10:36:23 följande:
    Det låter mer som att du försöker få honom att GÖRA som du säger men han kanske är förståndshandikappad? I så fall krävs nog enkla figurer på en flanellograf.

Tänk såhär: Hur får han dig att göra som du säger? Använd samma metod på honom.
    Han säger gör inte så. Jag säger gör inte så - han gör så =) Typ =D Så det funkar inte riktigt. Jag har sagt till honom på flera olika sätt och inget av dem fungerar. Det går i hans familj att lära sig saker den hårda vägen men jag vill helst slippa se att vår dotter drar i sladden så hon får brödrosten i huvudet eller hon sticker ner fingrarna i rosten medan sladden sitter i
  • Anonym

Att jag sista dagen på jobbet har stressat halvt ihjäl mig så att jag sitter här med världens huvudvärk, och inget jobb.
    Får man vara lite positiv med så ska jag och sambon flytta hemåt till familjerna och vänner (55mil närmare bestämt) i övermorgon, och förhoppningsvis hinner jag hitta ett nytt jobb innan sista lönen utbetalas från mitt förra jobb.

• Anonym
    Anonym (Lyan) skrev 2012-02-09 14:11:32 följande:
    Vi får besked först onsdag nästa vecka, moderkakan verkar inte fungera som den ska och fostret växer inte i normal takt. De behöver göra flera separata mätningar för att vara helt säkra.
    Åh, vilken vecka är du i? Min dotter växte inte som hon skulle, kom ut undernärd; men i "rätt" tid. Dom hade gjort en del fel å lyckats missat hennes tillväxthämning. Iaf bra när dom gör ordentliga undersökningar.. Håller en tumme hårt för dig och din bebbe.
  • Anonym
    Anonym (Trötter..) skrev 2012-02-10 14:16:51 följande:
    Att jag är så in i norden trött och har sjutusen miljoner grejer att göra i helgen. Att jag inte kan, trots att jag inte jobbar på helgen, kunna ta en jäkla sovmorgon för det ena avlöser det andra. Att det just nu är så jobbigt att ha ett bonusbarn på heltid som ska på den ena aktiviteten efter den andra som jag måste ta del av men jag har så mkt annat jag måste göra när jag är ledig. Såsom tvätta städa handla mat.. Hurra! Inte!
    Bonusens pappa/min man jobbar hela helgen så jag är helt låst. Undrar om det är sunt att vara såhär trött innan jag ens påbörjat helgen?

Det jag skulle vilja göra är att få åka hem från jobbet nu. Gå o lägga mig i sängen, iklädd i ett par sköna joggingbyxor o en skön tröja. Ta min underbara vovve o lägga honom bredvid mig, sluta mina ögon o soooova! Sen vakna när jag vaknar av MIG SJÄLV! (Inte av att nån kommer in i rummet o väcker mig!) Gå upp o lägga mig på sofflocket o titta lite på TV, beställa hem en pizza o se en bra film medan jag intager min pizza. 

Men, nehe det går inte. Därför jag ska: jobba klart först.. Efter det åka till stallet o rida min häst (i detta underbara klimat! Fryser ju ihjäl!) Jag ska sköta om allt vad det innebär att ha en häst. (Tar typ tre timmar..)
    Efter det ska jag åka hem, gå en långpromenad med hunden.
    Väl jag äääntligen får sätta min fot innanför dörrarna TILL själva hemmet väntar ett barn och en man. Det ska pratas och det ska tjatas om vad vi ska äta, finns det chips, popcorn eller läsk eller nåt annat fredagsmys??!
    Jag får ställa mig o laga nån god middag (då min man verkligen INTE KAN laga mat, blir bara förbannad när han gör maten för det blir så äckligt.. Vill äta gott!)
    Väl vi sätter oss o äter ska det pratas o pratas. (Jag vill äta snabbt o inte ha nåt middag sällskap just idag.)
    Efter maten hjälps vi åt med disken o efter det blir det en dusch för min del. Nu är klockan typ 20-21. Väl duschad o klar för att dyka ner i soffan sitter där nog redan barn, hund o man o glor på fotboll eller nåt annat skitprogram som inte jag vill se. Så.. jaha.. var ta vägen då? Sängen. Men.. först är det en promenad med hunden innan jag kan gå o lägga mig. Blir det så att jag tar befälet över fjärrkontrollen o TV:n kommer jag ha ett barn slimmat intill mig, en hund på mig o en man tjatandes o pratandes.. (Vill vara SJÄLV ikväll!) Väl jag hittar en film jag vill se så kanske jag inte kan se den då den kanske inte är barnvänlig. I vilket fall.. kan lika gärna gå o lägga mig vid nio för uppklivning sker 06.30 lördag morgon. Likaså söndag morgon för att sen starta upp en ny "härlig" vecka på jobbet kl 07.00.
    Ber om ursäkt om det är osammanhängande.. min ena hjärnhalva sover..

Tycker att han kan sköta disken när du lagar mat, han borde gå ut med hunden andra vändan.
    Sen tycker jag att du borde ha tagit in på ett hotell inatt och bara vara.. :) 
  • Anonym

Min man i ett nötskal:
    * Säger - vi ställer in disken i diskmaskinen direkt så behöver vi inte tänka så mycket mer på det. Säger han och lämnar ALL disk där den stod när han åt ifrån den eller gjorde iordning maten.
    * Säger det är en bra idé att vi städar varannan vecka (för mig betyder helstädning av hem att man plockar upp, dammsuger, torkar golven, kollar om luckorna i köket behöver torkas av, skruva rent badkaret, göra rent toan, skrubba handfatet i badrummet m.m. För honom betyder helstädning av hemmet: Dammsuga golven. Klart.
    * Han säger: Jamen tack så jäkla mycket för att du lägger mina kläder på golvet. Jag tittar lugnt tillbaka och säger: Ja tack för att du använder HELA lägenheten som byrå/skohylla/garderob/tvättkorg (han lägger sina kläder ÖVERALLT. Jag har tom hittat skitiga kalsonger på matbordet en gång. Gissa om jag blev arg)
    * Sätter en lapp på diskmaskinen att diskmaskinen vill bli tömd eller luckan öppnas så det som står inuti luftas. Detta gäller naturligtvis ENBART mig. Han skiter fullständigt i om det står ren disk som behöver plockas ur. Så jag har nu fyllt diskhoarnarna till bredden med skitig disk och jag har inte tömt ur diskmaskinen. Precis som han brukar göra.
    * Jag säger till honom på olika sätt att sätta undan brödrosten efter sig eller åtminstone dra ur sladden och vira den runt brödrosten så att inte vår dotter kan få tag i den. Igår förklarade jag sakligt varför jag vill att han gör detta. För att dottern inte ska få tag i sladden och dra ner brödrosten i huvudet, att hon inte ska kunna stoppa ner händerna i rosten när sladden är i och därigenom riskera att få en elstöt. Ja säger han och skiter i att dra ur sladden och ställa undan rosten.
    * Han lägger sin smutstvätt överallt utom i tvättkorgen och gnäller emellanåt över att ett särskilt plagg inte blivit tvättat. Jag kontrar med att ja låg den i tvättkorgen där den ska vara när den är smutsig så har den blivit tvättad. Annars vet jag inte var du har gjort av den.

Det är ett faktum. Jag lever med en förvuxen tonåring.

Svar på tråden Vad är ditt största bekymmer idag?