• Anonym

Vad är ditt största bekymmer idag?

Jordgubbssmak skrev 2012-02-03 13:12:17 följande:
    Samma som alltid, jag är arbetslös o fattig och trots att jag jobbar ihjäl mig går min viktminskning obefintligt neråt och olidligt långsamt.
    Samma som här då :) Kör Dukan nu för andra gången och nåt gör jag fel för det går inte lika bra som förra gången... 2,2kg på 11 dagar är inte ok, förra gången hade jag tappat åtminstone 3,6kg på samma tid...
  • Anonym

Att jag måste gå till träningen i -18 grader.

• Anonym
    etttillförsök skrev 2012-02-03 10:23:49 följande:
    Att min son är ledsen för att han inte har nåhra kompisar.

Tråkigt. Hur gammal är din son? Kan han (om han är lite äldre) börja på någon aktivitet där man kan lära känna kompisar? Eller kan du ta med honom (om han är lite yngre) till platser där det finns många barn?
  • Anonym

Jag har en kompis som jämt ska tjafsa med mig. Försöker jag förklara för henne att det är skillnad på torr och rå kyla så ska hon käfta emot (hon har aldrig varit i närheten av havet eller bott nära ett stort öppet vatten när det varit vinter) och säga att man kan ALLTID klä på sig så man inte fryser. Jag bor nära havet. Jag har haft en tjock dunkappa på mig som inte hjälpte mot kylan när det var -2 grader ute eftersom det var råkallt ute. åhjälper inte kläderna så jättemycket. Det är skillnad om man har en torr kyla för då behöver man inte ha lika mycket kläder på sig, man håller sig varm ändå.

• Anonym
    YummyMami skrev 2012-02-04 08:41:33 följande:
    Haha! Jag tar heldre 40 minusgrader upp i norr än 10 minusgrader vid hav. Nu bor jag så att de är mitt i mellan, jävligt kallt, inte så hemskt fuktigt men lite ändå, så de är halvbra/halvskit me kylan. 

Sänd henne något informationslänk om det.  
    Jag också ärligt talat. Det är enda minuset jag kan komma på med att ha flyttat ner till Göteborgstrakten. Det är dessa så kallade vintrar. Okej nu har vi haft två vintrar i rad med snö som legat och det har varit hyfsat torr kyla men hösten och vintern fram till för ungefär två veckor sedan har varit pestiga som f*en.
  • Anonym
    tahira skrev 2012-02-04 18:59:29 följande:
    Men gud, det är ju en jätteskillnad! Vi hade -4 här i England häromdagen (då var jag dessutom ute vid kusten) och det var tusen gånger värre än när det var -10 norrut i Sverige. Kylan liksom kryper in under skinnet och på ett helt annat sätt.
    I know. Jag har försökt förklara detta för henne men hon "bor ju faktiskt vid vatten och det är ju inte aaaaalls rått i luften nära vatten". de bor vid en pytteliten sjö långt ifrån havet och långt ifrån stora vattendrag.
  • Anonym

Är gravid och skittrött, orkar inte leka kurragömma som mitt vill att vi ska göra.
    Sen äter jag dessutom pencillin och det smakar ju fan..... 

• Anonym
    Anonym (kul.tråd) skrev 2012-02-05 14:04:00 följande:
    Idag är mitt största problem att ingen i familjen vill gå ut, vi har det bra inne i värmen. Men som barnfamilj SKA man vara ute varje dag, sådan är lagen.
    Haha ja eller hur, jag har samma problem :p
    Vi vill sitta inne, det är ju heelt oacceptabelt ;) 
  • Anonym

Idag är mitt största bekymmer att jag prioriterar käpprätt åt *** och därför kommer få vara utan vettig mat idag.

• Anonym
    emmachristina skrev 2012-02-05 19:43:28 följande:
    Att folk är så satans otrevliga... En tjej som brukar hänga i samma stall som jag ska alltid f*tta sig och verkar tro att hon är häftig eller dylikt som beter sig så. Kanske var coolt när man var 14 men snälla... Endast hon som förlorar på att bete sig otrevligt mot andra. Tror hon att folk tycker om henne eller? Idiot -.-
    Om du stör dig på att andra är otrevliga, varför använder du ord som "f*itta" och "idiot" om andra? Då är ju du en av de otrevliga, sånna som du stör dig på...
Svar på tråden Vad är ditt största bekymmer idag?