• Anonym

Vad är ditt största bekymmer idag?

Att vågen hakat upp sig och nu ständigt visar min vikt.. :s Jag sa iförrgår till sambon att jag väger 75, och nu står den på 95 och han såg det innan han for till jobbet... :s pinsamt.. han kommer säkert inte säga nåt om det heller :s

• Anonym
    Anonym (ansvaslös) skrev 2012-01-26 03:37:46 följande:
    Att jag kanske inte kommer in på undersköterske.utb(validering) måste ha jobbat 200dagar och jag har bara jobbat 143dagar=( Men grunden till undersköterska och personlig assistent är samma och jag är utb. personlig assistent
    Hade varit så kul att få börja göra något som leder någon vart så jag hoppas hoppas hoppas!!!

Att jag är pank och lyckades inte så bra med att sluta röka denna veckan=(

Att jag var så otroligt trött idag att jag knappt orkade andas;) skönt när man inte har saker att göra men det hade jag gjorde iaf hälften

Att jag inte orkade hänga upp min tvätt så att mina enda rena kläder kommer vara blöta imorgon hä hä

Att min gamla hund legat och fisit halva kvällen

Att jag inte orkade gå utanför dörren så det blev inget graviditetstest till imorgonbitti så jag är fortfarande lika nojig som innan fan vad tomt i huvudet det kommer bli när det förmodligen kommer visa negativt

Att klockan är halv fyra på morgonen och det är lika mysigt och spännande varje natt att sitta och uggla men känns lika misslyckat varje "morgon" man vaknar så utmattad att man mår illa och allt bara blir fel

Att jag är på sååå bra humör och min karl är inte här så jag kan inte dela det med honom har ingen att pussa på förutom två hundar som redan sover djupt får inte väcka dom men det är så svårt att låta bli dom är ju sååå söta min yngsta hund ligger och snuttar precis som hon gjorde som valp(min bebis är hon fortfarande)

SKICKAR KÄRLEK TILL HELA VÄRLDEN IDAG Hjärta
    Åh, det där hade kunnat varit jag som skrivit det i texten som jag markerat! Mitt nattugglande är verkligen ingen bra kombo till mitt skol- och mammaliv. Måste komma på nån bra strategi, om det finns nån?

Gillar förresten att du verkar hålla humöret på topp trots alla saker du skrev som skulle kunna få vem som helst, i alla fall mig, att känna mig som en struts som bara vill stoppa ner hela huvudet med tillhörande surläpp under jorden. Cred till dig! :D 

---

Mitt största bekymmer idag är ...(tänkpaus)... att jag inte orkar ta tag i dotterns rum ikväll. Jag håller på att måla om väggarna där inne nu under den här veckan då hon är hos sin pappa, men dagens föreläsningar i skolan tog musten ur mig så jag gör det imorgon på min lediga dag. Större bekymmer än så hade jag inte idag vilket får det att spritta i maggropen på mig eftersom det senaste året och särskilt de senaste fyra månaderna varit ett enda stort magsår över ekonomi, skola, myndigheter osv. Men allt sånt är löst nu och jag kan börja leva och skaffa mig "i-landsproblem" igen! Underbart! :) 

Hjärta 
  • Anonym

Mitt största bekymmer är att jag håller på att falla för en kille, trots att jag inte vill eller är redo. DUMMA HJÄRTA

• Anonym

Att jag fast jag verkligen anstränger mig inte går ner mer just nu (har gått ner 17 kg behöver gå ner 25 till)
    Att min mamma som väger 67 har gått med i viktväktarna och tycker att jag absolut ska göra det samma. jag har varit med 10 ggr i mitt liv och hon är nyfrälst och jag är så trött på smala människor som berättar för mig hur jag ska göra när jag bantar.
    Att jag varit hemma själv med en trotsig sjövild tvååring  som precis slutat sova middag,HELA DAN
    Att i morse hade maken ingen tröja att ta på sig så jag gick i väg och köpte 3 nya till honom, han tittar på dom, stoppar ner dom i påsen och säger med sur röst : - Det var ju inte det snyggste jag sett precis, men tack ändå...
    Till saken hör att han handlar ALDRIG nått till mig bara för att vara snäll....Varför försöker jag ens?!

• Anonym
    Anonym (Arg) skrev 2012-01-26 17:29:02 följande:
    Varför vågar du itne säga vad du väger? Tror du verkligen inte han ser att du inte väger 75??
    Nej för det syns verkligen inte på mig att jag väger så mycket. Han blev chockad när jag sa att jag gått upp till 75 och sa att den trodde han aldrig... 

Nej jag ville inte att han skulle veta vad jag väger, håller på och går ner i vikt så han behövde inte veta det. 
  • Anonym
    Juhanna78 skrev 2012-01-26 18:14:02 följande:
    Att jag har cancer och är döende, har några månader kvar bara. Blir så ledsen av att läsa andras problem här, saker som att ni är trötta, måste banta, har en finne osv osv. Fy fan. Skulle aldrig läst här..
    Beklagar att du har cancer...

Men detta är faktiskt en tråd där man ska skriva om små, i andras ögon, löjliga problem, så då skriver man såna också. Finns andra trådar där man kan skriva om sina allvarliga problem.

Mitt största problem i denna tråd idag är tex att jag tog för mycket citron på fisken.

Men i en annan tråd är mitt största problem att jag närsomhelst hamnar hos kronofogden, blir utslängd på gatan pga obetald hyra och kommer inte att kunna ge mina barn mat.

Denna tråd muntrar upp när man ser folks värdliga problem. 
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-01-26 18:10:22 följande:
    Att jag fast jag verkligen anstränger mig inte går ner mer just nu (har gått ner 17 kg behöver gå ner 25 till)
    Att min mamma som väger 67 har gått med i viktväktarna och tycker att jag absolut ska göra det samma. jag har varit med 10 ggr i mitt liv och hon är nyfrälst och jag är så trött på smala människor som berättar för mig hur jag ska göra när jag bantar.
    Att jag varit hemma själv med en trotsig sjövild tvååring  som precis slutat sova middag,HELA DAN
    Att i morse hade maken ingen tröja att ta på sig så jag gick i väg och köpte 3 nya till honom, han tittar på dom, stoppar ner dom i påsen och säger med sur röst : - Det var ju inte det snyggste jag sett precis, men tack ändå...
    Till saken hör att han handlar ALDRIG nått till mig bara för att vara snäll....Varför försöker jag ens?!
    Vilken metod har du använt för att gå ner 17kg? :)
  • Anonym
    Juhanna78 skrev 2012-01-26 18:14:02 följande:
    Att jag har cancer och är döende, har några månader kvar bara. Blir så ledsen av att läsa andras problem här, saker som att ni är trötta, måste banta, har en finne osv osv. Fy fan. Skulle aldrig läst här..
    Beklagar verkligen

Ta inte detta på fel sätt, men räknas det bara om man är döende eller har nån annan hemsk sjukdom? Att riskera att bli av med hem och barn är ett problem med eller bli av med jobb osv. Alla har vi olika problem och inget är för stort eller litet för att negligeras. Ett värmande ord kan betyda så mycket för någon oavsett storleken på problemet.
  • Anonym
    Anonym skrev a2012-01-26 18:18:42 följande:
    Vilken metod har du använt för att gå ner 17kg? :)

Jag har slopat allt sött, äter inget mellan måltiderna, går överallt jag ska i princip och tränar på gym 2-3 ggr i veckan och har bytt ut frukost och lunch till Naturdiets shake. Sen äter jag vanlig middag på kvällen.
  • Anonym

Samma som varje dag det senaste halvåret; när fasiken ska jag bli frisk och vad ska jag prioritera bort imorgon av allt jag skulle behöva göra?

Svar på tråden Vad är ditt största bekymmer idag?