• Anonym

Vad är ditt största bekymmer idag?

Att det blir vab imån IGEN strax innan jul va det först feber sen svinkoppor och i julveckan blev det vattkoppor och nu är det gul/grönt snor och gult gegg i ögonen och kanske lite feber också.
    Får så dåligt samvete gentemot jobbet trots att sambon faktiskt varit hemma mer än mig.
    Känns som att man "skolkar".

• Anonym
    emmachristina skrev 2012-01-22 19:53:43 följande:
    Att min sambo går mig LITE på nerverna just nu. Först städar han inte undan efter middan så att jag måste göra det istället för 300:e gången. Sen är han och spelar innebandy och sa att han skulle vara hemma till halv 8, vilket han inte är. Och vi som har en massa tvätt att fixa. Suck... Obestämd
    Ah har du också fått en "tonåring" på halsen.
  • Anonym
    eulalian skrev 2011-11-30 11:45:55 följande:
    Som sagt... Vad är ditt största bekymmer idag?

Jag har en finne på hakan! 
    Att jag imorgon ska in och slåss om en overall. Det finns EN kvar i hela stan här och vi är tre som vill ha den. Jag ska in och hänga på låset tills butiken öppnar imorgon och hoppas som f*n att den finns kvar
  • Anonym

Att förkyldning är bara förnamnet på vad jag och dottern har idag.
    Och ja tog vab då jag ändå håller mitt barn hemma, fy fan säger jag bara. Fy va ruttet jag mår 

• Anonym

Att jag känner mig apatisk, maktlös och börjar bli deprimerad... Har varit arbetslös sen i augusti och börjar tappa modet. Skulle vilja starta eget men sambon säger att det är bättre med ett riktigt jobb. Skulle vilja prova på att jobba som telefonvärdinna men sambon säger att då blir det ett hål i cvn, lönen är provisionsbaserad och det är inte så bra betalt. Skulle vilja gå en kvällskurs men sambon säger att det är bättre att hitta på något att göra på dagarna istället, och att det är bättre om jag hittar ett jobb. Jag skulle vilja gå en utbildning men sambon säger att man får för lite bidrag och alla hans vänner som gått utbildningar ändå är arbetslösa såå det är slöseri med pengar och tid...

Jag söker ju jobb, men jag vill ju inte bara gå och vänta så länge... Känns så jobbigt när han skjuter ner alla mina ideer som dåliga, jag vill ju bara att han ska stötta och peppa mig... Hade det varit ombytta roller så hade jag sagt "Vad kul, prova på det om det är något du vill göra!"

• Anonym
    Helle333 skrev 2012-01-23 14:32:29 följande:
    Jag tänkte att jag och dottern ska åka tåg till mina föräldrar i maj. Strunta i bilen och sambon behöver den hemma. Skitbra tänkte jag. Tills jag kom på att jag ska vara på två orter där det inte går bussar. Vi måste åka bil=vi måste ha en bilbarnstol. Så då är frågan, släpa stor klumpig barnvagn, stor klumpig bilbarnstol, ryggsäck och barn på bussen? Köpa en extra bilbarnstol att ha hos mina päron, problemet då är hur jag ska ha råd med den med tanke på att ekonomin är åt helsike pga låg föräldrapeng och pengarna räcker bara till att köpa en stol att ha hemma i bilen. Eller skita i att sambon vill ha och behöver bilen hemma och ta den. Om två veckor måste jag ha bestämt mig eftersom jag måste köpa tågbiljetter då om vi ska åka tåg.

Kolla om det inte finns nån superbillig begagnad på dina föräldrars ort som de kan inhandla före ni kommer. Facebook, Blocket, Tradera eller liknande.
  • Anonym

Att jag inte har en aaaaaning om vad jag ska äta idag och pga sjukdom inte orkar göra något avancerat. Dessutom är jag sjukt trött på snabb- och hämtmat!

Svar på tråden Vad är ditt största bekymmer idag?