• eulalian

Vad är ditt största bekymmer idag?

Som sagt... Vad är ditt största bekymmer idag?

Jag har en finne på hakan! 

• Svar på tråden Vad är ditt största bekymmer idag?
  • Anonym (utanför)
    Mammatilltvåprinsar skrev 2011-12-22 12:34:04 följande:
    Anonym (utanför) Din granne kan dra åt helvete. Har hon inget viktigare att bry sig om än dina fönster är det sorgligt!
    Nej,  det är väl lite så;   städa verkar vara innehållet i hennes liv.    Hon är jätteduktig på att slänga  -  ibland ett papper eller två för mycket.

Jag fyller mitt pensionärsliv med att jobba politiskt,   vara nämndeman   (ibland  inringd  med 10-15 min varsel),  cykla en mil enkel väg till kolonistugan för att klippa gräset,  plocka bär,   ta upp potatis osv,   hänga med i samhällsdebatten,  läsa böcker,  träffa släkt och vänner -  allra helst barnbarnet fem timmars tågresa bort.   Släktforskar  och har fått  flera intressanta   vänner bland släktforskarna. 

Och städningen blir det lite si och  så med.....
  • HäckHäxan

Att alla mina julgardiner och julgranspynt är spårlöst borta!

platt mage, platt tv, platt allt....
  • maximum
    Anonym (utanför) skrev 2011-12-22 12:30:28 följande:
    Känner  mig ändå värdelös.   Grannen  påpekade i höstas att man "ska"   putsa  fönster innan man sätter upp adventsbelysning.   Fixade glatt sovrumsfönstret.   Efter ett par veckor klagade hon -  det hade regnat,  undrade om jag verkligen hade putsat på alla fyra sidor.    Putsandet kom av sig.

Kartongen med julsaker glor anklagande på mig.   En julstjärna hänger i sovrumsfönstret -  grannarna undrade om jag inte har råd att tända i de andra fönstren....     Men man kan ju inte sätta dit  adventsgrejor i smutsiga fönster....

Va falls? Be kärringen att putsa dina fönster då om det nu är så hinla provocerande
  • Anonym (Känner igen mig)

Att jag inte vet om jag och min man kommer att vara tillsammans efter jul och nyår Gråter 

• Nossmiarfe

Anonym (utanför)

Skulle vilja se din granne bo på västkusten vid havet en regnig jul. Hon hade nog bott på utsidan i en sydväst och putsat frenetiskt morgon till kväll. Här går det inte att ha rena fönster. Efter första skuren sitter det salt på rutorna.

• Jecca

att jag är sjukt trött, dotter som är i trots, Skit trött och grinig, behöver fixa det sista innan vi ska åka till min familj för att fira jul, men orkar inte :/

Levina 090910 Bebbe bf 120226
  • Saralito

Jag har en söm över tårna i min strumpa som kliar och eftersom barnet sover kan jag inte gå och hämta ett par nya, för jag vågar inte ta risken att väcka henne.

• Anonym (ja)

att jag inte har julpapper hemma, köpt chokladaskar jag tänkt slå in som julklapp nu får jag ta tidningspapper istället, morr...

• maximum
    Anonym (ja) skrev 2011-12-22 19:39:17 följande:
    att jag inte har julpapper hemma, köpt chokladaskar jag tänkt slå in som julklapp nu får jag ta tidningspapper istället, morr...

Har du någon brun pappkasse eller tex en från ica som är brun  invändigt?
    Klipp då sönder kassen  och slå in paken så det bruna kommmer utåt. Vira runt ett rött snöre
Svar på tråden Vad är ditt största bekymmer idag?