elmi skrev 2011-11-10 10:16:00 följande:
Brukar inte orka kommentera knäppa trådstartar men kan inte låta bli. För det första, är det sådana som du TS som gör att många känner sig osäkra som föräldrar. Du kanske också tycker att ersättning är ett mycket sämre alternativ mot amning, låt andra sköta sina barn själva, de allra allra flesta vill sina barn väl.
Men nu till din fråga, OM barnet får ont i magen så fortsätter man nog inte ge mat utan fortsätter med amning/ersättning lite till.
MEN om man som i mitt fall, har börjat ge lite gröt på kvällen och någon lite portion på dagen beror på att han annars kunde äta 240 ml ersättning (just det ammade bara i fem veckor..) och var iaf inte mätt men med lite annan mat så fungerar det utmärkt. han är nöjd och glad, sover super och alla mår bra, vad är då problemet menar du?
Sedan är ju rekommendationer just rekommendationer pga olika anledningar, tex koka allt vatten, ja egentligen kunde man skriva att det gäller bara de som inte har tillgång till kommunalt vatten, eller helamning till 6 mån, ja om du inte har tillgång till rent vatten är det bäst (tex afrika), sätt inte ditt barn framåt kolla hur det ser ut i andra länder så har du andra rekommendationer om just det osv, jag tror att du kanske förstår poängen.
som vanligt är FL full av icke läskunniga.
VART står de att jag är imot flaskmatning? ett av mina barn är uppvuxen på enbart ersättning, ammade inte ens en dag.
Och JO, dom flesta jag hittar som har bebisar med magproblem fortsätter ge mat.
och ni som DIREKT kom "ja men mitt barn blev inte mätt" å bla bla bla, läs TS. läs om, läs rätt. Vad är de sista jag skrivit? eller var de så mycket text att ni inte orkade läsa hela vägen?