Inlägg från: mamma smurfen |Visa alla inlägg
  • mamma smurfen

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Momalicious skrev 2011-11-14 13:04:44 följande:
    Hans vanliga jobb är som "markarbetare". Alltså gjuta grunder, mura osv. Han är deltidsbrandman också via kommunen. Det är hans vanliga jobb det handlar om.

Han har inget anställningsbevis (helt idiotiskt, fattar inte varför han gick med på det men det har inga som jobbar för hans chef) och han har hela tiden sagt att det är bra för även om han inte har några "rättigheter", så att säga, så har han inga "skyldigheter" heller.

Hans chef har ju ingen koll på regler heller, han tror ju t.ex. Att sambon inte har rätt till semesterersättning pga att han varit föräldraledig och att han måste jobba igen det han missar när han är hemma nu. Så ni fattar ju vilken koll den mannen har...

Nu tycker vi båda att det varit skönt om han slapp chefen och jobbet. Det har bara varit skit sen Elliot kom och han blir vansinnig om min sambo inte kan jobba (som nu när han är förkyld). Hans chef är typ 67 och har aldrig varit hemma en dag med något av sina sex barn så han förstår ju inte. Han tycker att sambon ska "sätta ner foten här hemma", typ som att det funkar så.

Är så trött på att prata om det att jag kan kräkas!

Ja idioter finns det tyvär gott om, men om ni orkar bråka....

så kontakta facket....ni skulle ju ev kunna få lite kompensation för att han blir sparkad på felaktiga grunder....finns inget anställningsbevis så har ni ju ändå löne spec på att han jobbat där si å så länge menar jag.....

Men som sagt, inte alltid man orkar, vill och har TID till att bråka tillbaka.

• mamma smurfen
    thegoddess skrev 2011-11-14 16:06:38 följande:
    Förlåt mig nu men det var rent av klantigt att inte tatt ner sängen för längesen. Alla vet ju att bebisar ställer sig och klättrar när man minst anar det.
    Lätt att vara efterklok, huvudsaken är ju att det gick bra iaf
  • mamma smurfen
    Anairda skrev 2011-11-14 17:20:48 följande:
    Att barn kan vara så smarta!. Min "lilla" tös springer.. fram till dörrtröskeln. Där stannar hon abrupt och tar tag om dörrens sida och går över ett ben i taget. Och har hon inte plats med båda benen efter ha gått över släpper hon inte utan backar bak och går närmare tröskeln innan hon går över igen hahaha Lika roligt att se var gång!

Min man säger att dagens barn föds med en magisterexamen! kloka små pluttisar!
    Solig
  • mamma smurfen
    LillSnurr82 skrev 2011-11-14 18:50:11 följande:
    Nu tycker ju jag att 2barnsmamma faktiskt skulle sänkt sängen för länge sen då vi pratat om det förut.
    Men tror hon har tillräkligt dåligt samvete över det som hänt utan att folk klankar ner på henne. Gjort är gjort, inget hände som tur var. Kan ju inte backa tiden och få det ogjort. Nu har hon OCH hennes sambo lärt sig något och förhoppningsvis tänker på sånna saker nästa gång så inte samma sak händer igen.

Känner mig som en liten tråd polis, skyller på mina gravhormoner :) men tycker fortfarande man kan tänka på hur man lägger fram saker. Räcker ju med att man säger en gång och på ett snällt sätt att man tycker hon gjort fel.

Det var allt jag ville säga :)
    *instämmer*
  • mamma smurfen

morron tjejer, här har jag vart vaken ett tag, och Ellie verkar vakna nu=)

Hör hur hon ligger å "pratar" med Råttan Lotta, kramdjur från Ikea som verkar blivit hennes "snutta" *ler*

Idag ska vi gå till öppna förskolan för 1a gången...är så urbota dum att jag är nervös...löjligt jag vet men kan inte råför det.....

• mamma smurfen
    thegoddess skrev 2011-11-15 09:24:21 följande:
    Jag var oxå nervös när jag skulle till ÖF första gången. Kände ju ingen. Som tur var var det en tjej där jag träffat på gymet flera gånger så vi hade nåt gemensamt där och jämngamla töser. Ni kommer få jättemysigt

=)

Ja jag hoppas det, några tjejer som jag snackat med här inne på familjeliv ska oxå dit, men saken är att jag är en gammal, ny mamma, och alla andra är runt 20-25......

Men det blir nog bra!

• mamma smurfen
    LokesMammi skrev 2011-11-15 09:25:29 följande:
    Vi har pampers str 3! 4-9kg på dom. Har läkt en gång!

Jag kom o tänka på en sak när jag sa till Loke: Du bara ler, vad är hemligheten?
    Kommer ni ihåg blöjreklamen för herrans år sedan när en röst talar vad ungen tänker: nu kissar jag på mammas säng o hon bara ler, nu kissar jag på mamma soffa o hon bara ler. Vad är hemligheten mamma?
    Blöjreklam extra sugförmåga eller vad det var! Haha.
    Jag brukar köra med den strofen till Loke. Du bara ler, vad är hemligheten Loke? =) hehe
    Var inte det i samma veva som en reklam med en skinkig (stavning någon?? ) unge var med oxå???
  • mamma smurfen
    thegoddess skrev 2011-11-15 09:30:30 följande:
    Dom ser upp till dig. Du har vart med förr

Ja å 3e gången var ännu bättre men jag hinner inte umgås får ränna efter busfröt med eld i baken!!!

Anledningen att jag inte gått innan är för att jag inte sett ett behov hos Ellie att vara med andra barn, för MIN del har ni här i tråden vart allt jag behövt...Skrattande

men nu så känns det som att Ellie skulle kunna uppskatta att "leka" med andra barn, nu är hon lixsom medveten om omgivningen på ett annat sätt.

• mamma smurfen
    Stronza simpatica skrev 2011-11-15 12:29:31 följande:
    Smurfen: vart bor du? Tror det är yngre mammor i mindre städer för i Gbg är de flesta förstföderskor runt 30. Min syster var 22 när hon fick barn (14 år sen) och blev inte ofta tagen på allvar då alla tyckte hon var så ung och alla andra mammor på dagis och liknande var alltid minst 10 år äldre än henne.

Bor på hisingen, brunnsbo, å de flesta var yngre, men jag hade jättetrevligt=), blir att gå dit igen nästa vecka

Sedan är jag ju 38, så även om de flesta är runt 30, så brukar det vara 30 och neråt, inte så vanlig uppåt...så att säga*ler*

Men som sagt, jag hade trevligt, Ellie var nyfiken, avvaktande, men verkade trivas hon med=)

• mamma smurfen

Har ni oxå kvar den gamla konsollen NhjärtaD *ler* vi har mitt gamla kvar, å en maaaassa spel till, hade inte hjärta att slänga det , min favvo var Zelda, och Metroid=) å givetvis Tetris*S*

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !