Om jag nu ska lägga in min åsikt om det som diskuteras just nu så:
ALLA vi mammor som skriver här i tråden, och alla de som "bara" läser utan att skriva, sköter ju sina barn efter de behoven och de förutsättningar som finns just för DOM.
INGEN här skulle någonsin göra någon som skadade sina barn, med vilje, eller hur?
Sedan om det gäller 5min metod, att ge eller INTE ge godis, köpa nytt eller begagnat...SKIT samma, var och en gör det som DOM anser vara bäst för just SITT barn.
Tråden här, har för mig, inneburit att jag kunnat ventilera allt sådant som "poppar upp" i huvudet, allt från nappens vara eller icke vara, till bästa bilstol. Jag har 2 barn sedan innan, jag borde ju vara "proffs" på barn, och hur man ska förhålla sig, men som mamma ÄR man osäker, jämt.
Att ventilera och förmedla frågor och kunskap ligger ju iallas intresse här, tror nog ingen med VILJE försökt "trampa" på någon, men ibland så har tongångarna varit hårda, vissa kan skaka av sig sådant, medans vissa tar åt sig.
(Hoppas verklligen inte att JAG har/är en som skapat dåliga vibbar här, om så är fallet så ber jag om ursäkt.)