Inlägg från: mamma smurfen |Visa alla inlägg
  • mamma smurfen

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Verkar som Ellie är ett undantag*ler*

Hon ligger (peppar peppar) still på skötbordet, byter i lugn och ro, brukar ge henne tanborsten att borsta med under tiden, och så sjunger jag någon visa för henne=)

Ellie har än så länge bara vart lite prickig på "vulvan" en gång, men vi byter ganska ofta, använder pampers våtservetter, vilket funkar finfint här=)

• mamma smurfen

Med undantaget att hon badade 2 ggr/dag då hon var dålig, så badar vi Ellie en gång i veckan fortfarande, ser ingen anledning till att bada henne oftare, tror inte heller att det är så bra för huden.

Ansiktet, händer å givetvis rumpa å snippa (ett ord som jag förövrigt INTE gillar) tvättas ju var dag, flera ggr*ler*

Använder oss av olja i vattnet när hon badar, och i övrigt bara rinnande vatten.

Hon har ju oxå ganska långt hår, men sköljer bara ur håret det sista innan hon badat färdigt.

Casper, min minsta kille hade besvär av torr hud, spec på hösten vintern, så jag är försiktig med Ellie, vill inte att hon kanske får samma, men än så länge ser hennes hud fin ut=)

• mamma smurfen

Grattis till de nygravida=) Nalle

Här har vi städat ur det gamla kontoret på 2a våning, ställt upp Ellies säng, och "barnbonat" till det lite....

Med andra ord så försöker vi ta tillbaka vårt sovrum*ler*, går sådär bra, har försökt att lägg henne för en tupplur nu en timma, hon är såååå trött, men totalvägrar att gå å nana

Jag gav upp å nu är det sambons tur att försöka få henne att sova, får se hur det går...

Ivärsta fall får vi bära ner sängen igen, men hoppas inte.

• mamma smurfen

Vi gav upp å bar ner sängen igen....

Hon somna på 2 röda, å sov en timma*ler*

Istället så ska vi låta Ellie bekanta sig med "sitt" rum under dagtid, dvs leka i det under veckan, å på fredag bär vi upp sängen igen, permanent!

• mamma smurfen
    Momalicious skrev 2011-10-30 17:59:47 följande:
    Tycker det låter som en bra "taktik" mammasmurfen! :)
    Mysmamma70 skrev 2011-10-30 18:00:55 följande:
    Det tycker jag också

Tack för ert stöd=)

Helt galet vad det kan göra ont i hjärtat av hennes skrik, skulle hellre såga av mig armen än "vänta ut henne"

• mamma smurfen
    3 barns mamma84 skrev 2011-10-31 10:51:10 följande:
    Vet någon vilken nummer man ringer när man ska ringa sverige från Dk ?
    Vet att man slår +0046 + mobilnummer men om det är vanligt hemnummer till komunen ?
    slå 0046 sedan tar man bort första nollan i riktnumret bara
  • mamma smurfen
    3 barns mamma84 skrev 2011-10-31 11:00:00 följande:
    Går inte :-/
    sökte numret på hitta.se  det finns inte listat, så det kan inte vara rätt nummer du har
  • mamma smurfen
    Mysmamma70 skrev 2011-10-31 11:47:44 följande:
    Tack tjejer, hoppas det smittar

*S* grattis=)

Å nej, det hoppas jag inte, vi är klara med bebis verkstan.

• mamma smurfen
    thegoddess skrev 2011-11-01 11:34:17 följande:
    Kan ju vara så att lugna bebisar blir tuffa sen och tvärt om med
    Hoppas det vänder här då denna unge tar mycket/ all kraft och tid. Oerhört envis.
    En kompis hade världens lättaste bebis nu är hon väldigt väldigt mycket tvärt om

mmm ... det där kan jag gå i god för, tyvär.

Mina grabbar var otroligt "lätta" som bebbar, åt, sov sket, å skratta, inte många "nej, vill inte" föränns vid 2 års åldern, efter det gick det "utför" så att säga, men de får ofta beröm av andra föräldrar/vuxna för att de är så välluppfostrade

Inte något jag själv märker av här hemma,men hellre väluppfostrade borta å omöjliga hemma, än tvärt om!Flört

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !