Inlägg från: mamma smurfen |Visa alla inlägg
  • mamma smurfen

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

ludicrous skrev 2011-11-15 21:29:52 följande:
    Hur har ni andra det som lever i nya förhållanden med "gamla" barn

Hur menar du Ludi?

• mamma smurfen

Ludi:

Min historia med mina 2 killars pappa och min nuvarande är lång...men..

Jag Träffade min sambo dagarna efter att jag förklarat för killarnas pappa att jag ville skiljas, så jag låg i skillsmässa OCH en vårdnadstvist utan dess like då.

Henric(sambon) fick inte träffa mina killar på ett halvår, jag ville vara säker på att jag verkligen älskade honom, och att han ville ha mig, MED barna.

Han är trotts allt 5 år yngre än mig, och hade inte haft ett seriöst förhållande innan, när vi träffades var han 27 och jag skulle fylla 32.

Om jag märkt i början att dom inte hade kommit överrens så hade jag inte levt med Henric idag, det var liksom ingen "option" att leva med en kille som inte kom överrens/tyckte om mina barn.

Än så länge är ju Ellie så liten men jag VET att Henric aldrig kommer att behandla "mina" och "vårt" barn annorlunda.

Tycker du gör rätt som funderar på att gå isär från din sambo om han inte bättrar sig, menar....

alla har rätt att känna sig älskade i ett förhållande, även de barn som finns i förhållandet.

Strunt samma VEMS barnen ÄR,

dina hans eller era, det har lixsom ingen betydelse för dom.

Utan deras bild av deras uppväxt blir ju präglade av att de växer upp i en familj där någon "bara" accepterade dom, men inte älskade dom....

Svårt att sätta tankar svart på vitt ibland, men du kanske förstår grunden i mitt "tänk" ändå?

Hoppas det,

och du ÄR värd bättre  än så, eller rättare sagt NI är värda bättre{#emotions_dlg.flower}

• mamma smurfen
    LokesMammi skrev 2011-11-16 09:38:10 följande:
    Loke somna för natten runt 21. Min klocka ringde 8, gick in o duscha o när jag skulle fixa frukost satte sig sambon i soffan o sa att loke ligger inne o gaggar. Gick in o hämtade honom vid 9 snåret. Då låg han på mage i sängen med nappen i mun o sa mmmm mmmm mmmm mmmm medan han lekte med sladden till natt lampan o det stank skit där inne! =) hehe

Skrattande

Sånt får ett mamma hjärta att nästan spricka av kärlek=)

• mamma smurfen
    Mysmamma70 skrev 2011-11-16 21:43:43 följande:
    Hihi, det får det bli retuscherade bilder

Han gillar pannkakor och rödvin, men hur man får till det på en tårta på ett kul sätt vet jag inte riktigt. Funderar på boobs eller en jättefallos  

När jag fyllde år fick jag en tårta gjord som ett kill"skrev", det var mittendelen av en kille, med vita kallingar på sig, där ett präktigt stånd visade sig i kallingen, å toppen på sn*ppen tittade ut*S*

Sedan var det en raggarsträng nerifrån å till naveln...höll på att DÖ när polaren kom med den=)

När e killkompis till mig fyllde 30 gjorde jag en "tutt"tårta, dvs jag satte ihop 2 prinsess tårtor, använde mig av hudfärgad marsipan till locket, sedan istället för rosor i mitten blev det vårtgård och nippel, sedan avslutade jag det hela med att lägga tårtpapper runt nederdelarna på de ihopsatta tårtorna, och VIPS så var tuttarna i en BH=)

• mamma smurfen
    Momalicious skrev 2011-11-16 22:01:04 följande:
    Haha precis. I annat fall kan du ju göra det "live". Kanske bra att ha nån form av skydd på sängen då dock ;)

MÅSTE bara dela med mig en sak min sambo gjorde...appropå live*S*

Hade jobbat en massa kvällar, så vi hade inte setts på ett tag, mer än att vi sov ihop...

En kväll när jag smyger in i hans lägenhet(vi bodde inte ihop då) , smög in i badrummet och gjorde kvälls toalett, sedan öppnade jag försiktigt sovrumsörren för att inte väcka honom....

Då ser jag att i hela sovrummet står det tända ljus, ur dator högtalarna kommer det smäktande toner av winnerbäck....

På sängen ligger Henke, naken, med "flaggan i topp" och runt  "flaggstången" har han knytit ett rött band som en rosettTungan uteTystSkrattande

Jag bara dog då.......

• mamma smurfen
    Mama Jessie skrev 2011-11-17 09:21:13 följande:
    Vad romantiskt manmasmurfen, Hahaha, jag ser allt framför mig. Visste han precis när du skulle komma eller hade han legat och väntat ett tag;)?

*S*

Han visste vilken buss jag brukade ta från jobbet så han hade beräknat ankomsten=)

• mamma smurfen
    Momalicious skrev 2011-11-17 09:30:59 följande:
    Hahaha, vad roligt mammasmurfen! Inte svårt att föreställa sig hade det varit jag hade jag inte kunnat låta bli att skratta
    Det var det jag gjorde med...efter att första chocken lagt sig...jag skratta så jag grät och fick ont i magen, men sedan så.....CoolOskyldig
  • mamma smurfen

Här har vi haft SKIT nätter....

Som ett brev på posten blev Ellie kraftigt förkyld i torsdags, antagligen efter ÖF i tisdags.....

Hela helgen har hon inte sovit på nätterna, stackarn har vart helt igentäppt av snor, till å med spytt pga att det vart segt i halsen

Ingn feber som tur är....

Igår tog vi beslut om att flytta upp lillan till sitt rum, står en xtra säng där med, så om hon inte hade sovit så hade jag kunnat lägga mig där med henne, men....hon SOV hela natten, å sover änFörvånad

Trotts att vi har babymonitor, så är jag nu orolig...bara för att hon INTE e vaken....suck....

Så nu är dilemat, gå upp å glänta på dörren, vilket i princip kommer väcka henne, eller sitta å vara orolig....

Hon behöver ju sin sömn, å jag behöver stilla mitt oroliga hjärta...så vad göra?

• mamma smurfen
    thegoddess skrev 2011-11-21 08:56:02 följande:
    Jobbigt med era nätter!

Mammasmurfen: vaknar hon om du går och lägger dig i rummet med en bok eller nåt? Hade samma igår morse att jag var orolig men jag höll igen och lät henne sova klart.

Ja hon kommer vakna av att dörren öppnas, den knarrar och har inte hunnit med att använda vb40 på gångjärnen än.....

HATAR att vara orolig över att hon SOVER.....så ska de ju inte vara, jag e ju "van" mamma, å likt förbenat e jag ändå orolig...SUCKSkrikandes

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !