Inlägg från: mamma smurfen |Visa alla inlägg
  • mamma smurfen

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Hej å er alla=)

Ser att ni pratar om att gå å vad de små grynen pratar eller inte..

Ellie är nu ganska stabil på benen, går mer och mer över golvet utan stöd, men ska det gå snabbt, så kryper hon=)

Pratar gör hon knappt, blir mest pappa pappapappa, och titta, titta dä, å ibland säger hon kah (=katt) när hon ser katten*ler*

• mamma smurfen

Grattis till alla de nya ett åringarna=)

Har ju inte vart inne på ett tag så jag nämner ingen så är ingen glömd

thegoddess skrev 2011-12-13 08:13:55 följande:
    Ni som har barn som går som tusan, sover dom mer? Ronja är tröttare men vågar inte låta henne sova mer på dagen eftersom hon ändå vaknar halv 6 jämt.
    Ja *ler jag har funderat på att slänga ut exakt samma fråga,

Ellie sover numera 12-14 timmar i sträck Förvånadvarje natt,

plus ett sovpass på 2-3 timmar på dagen, höll på att bli orolig, men när hon e vaken så är det ju full fart*s*

Å äter som hon ska gör hon ju med.

• mamma smurfen
    ludicrous skrev 2011-12-16 08:50:53 följande:
    Här är det brant nerförsbacke.
    En vecka innan jul o Emils födelsedag..... Och vi ska gå isär.
    Det gör ont. Jätteont. Trots att jag vet att det väl måste göras.
    Usch, inget roligt att höra Ludi...men som du skriver så är det nog för det bästa, för er alla.
  • mamma smurfen

I natt vaknade Ellie och "panik" grät, tror hon hade en mardröm...

Igår var vi på 1 års kontroll, men hoppade sprutan iom att de va några här som skrev att deras små fått feber efter den sprutan.

Vi hoppade även över vägning och mätning, tar det den 5 jan istället, då ska hon även få sprutan.

Vill INTE ha en dålig Ellie på söndag nämligen, då fyller hon ju 1år =)

Vi stor handlade inför kallaset igår, totalt kommer allt landa på ca 3000kr, men då e de mat, tårta, lätt drycker och vin för 30 pers .

Kommer ha pepparkakor/glögg att starta med, sedan en Italien inspirerad buffé, sedan bullar/kakor, några sorter, och sedan tårta=) kalaset startar 15på söndag

• mamma smurfen

Tack allaför era grattisar till Ellie=)

Hade inte tid igår att komma in här å läsa, men kalaset avlöpte finfint, men det var intensivt kan jag lova med

30p=)

Ellie skötte sig galant, och charmade som vanligt alla i sin närhet, och visade också stolt att hon numera går=)

Hon fick dockor, snuttefiltsnalle, magnetiska klossar, en bok om och med djur, som låter*ler* och en snigel som man kan dra efter sig, så den rör sig=)

gammel farmor hade stickat ett rosa set med strumpor och tröja oxå=)

Sedan var de det några ljud å ljus leksaker oxå, på det hela taget var Ellie Bellie nöjd med dagen, å somna som en stock kl 21, å sover än*ler*=)

• mamma smurfen

Grattis Ronja på födelsedagen, den första av mååånga=)

Å god morgon tjejer,

Igår fick min sambos plastbrorsa en liten kille, så numera kommer veckan innan jul vara KNÖ-full*s*

Först Ellie den 18e, sedan Leon den 21, å vipps e de jul å nyår, å sedan fyller sambon år den siste jan

• mamma smurfen
    LillSnurr82 skrev 2011-12-22 15:57:12 följande:
    Det kan nog vara så. Blir dock bara arg och inte svartsjuk. Att det finns folk som gillar att såra och försöka förstöra för andra, trodde inte jag. Okej om hon var 12 år men nu är hon snarare över 30 år, då är det inte okej. Hade hon skrivit ett julkort där det stod god jul Niklas med familj hade jag inte reagerat så starkt som nu där det står Till lilltrollet Nicke + Nemo .

Tror du ska vänd på det hela, det är HON som är svartsjuk på DIG, å vill såra dig, för att må bättre själv ( sjukt men så kan det vara)

Hon ser vad du och din sambo har tillsammans  och avundas det helt enkelt, så då skickar hon ett kort som on VET du kommer reagera på, kanske "tjura" över julen å låta det gå ut över din sambo = familjelyckan/julefriden borta = HON glad.....

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !